Sonntag, 20. Januar 2008

Tilda & Co Challenge 3 - Shiny Silver



Die Herausforderung auf dem Tilda & Co challenge blog von dieser Woche war "Shiny Silver". Also sollten wir auf unseren Karten irgendetwas glänzendes, silbriges verwenden(wie zum Beispiel eine Spiegelkarte, einen silbrigen Draht oder Ähnliches). Keine leichte Aufgabe, aber ich habe das beste daraus gemacht. Ausserdem habe ich die Challenge zum Anlass genommen eine Geburtstagskarte für meinen Mann zu machen (der nächste Woche ansteht). Es ist keine herkömmliche Geburtstagskarte geworden, aber eine die meine Liebe für ihn ausdrückt.

Es fiel mir schwer die silbrigen Elemente der Karte mit dem Fotoapparat einzufangen, deswegen habe ich zwei Fotos gemacht. Ich hoffe ihr bekommt einen ungefähren Eindruck davon wie die Karte in Realität aussieht.

Ich hatte Glück dieses fantastische Hintergrundpapier in meinem Scrapbooking Laden zu entdecken, das diesen tollen silbernen Schnörkel drauf hat. Den kleinen Schlüssel, den Tilda in der Hand hält habe ich mit meinem Cuttlebug "hearts and stamps" die gemacht. Das winzige Herz im Korb habe ich auf einen kleinen 3D Schaumstoff Block getan. Die brad-Herzen in der Mitte der Prima flowers sind ebenfalls siber.

Danke fürs Schaun! Ich hoffe sie gefällt euch!



This weeks challenge on the Tilda & Co challenge blog was the following: "Shiny Silver - Right you may be wondering shiny silver? What ? , Well it could be Some shiny mirror card, could be some metal work/wire , what about little shiny mirror tiles? Or sequins as long as there is shiny silver on your work ,to give it that shine and to show off you lovely little magnolia stamps. Anything goes."

A really hard challenge, but I tried to make the best of it and used the chance to make a birthday card for my husband(which comes up next week). Not the traditional kind, but one that expresses my love for him. I had troubles to capture the shiny silver on the card with my DigiCam and the scanner had the same problems. So I took two photos and hope that you can get an idea of what the card looks like in reality.

I was so lucky to discover this gourgeous background paper at my local crafting shop with this great silvery swirl on it. I did the small key, Tilda holds, with my cuttlebug "hearts and stamps" die out of aluminium foil and I put the small heart in her basket on a tiny 3D foam block. The heart-brads in the middle of the Prima flowers are silver too.

Thanks for having a look at it, I hope you like it!


  • Stamps: Magnolia

  • Paper: DCWV carstock, Cm Crea Motion, Prima flowers, CB die "tiny tags" and "Hearts ans stamps", spellbinder die "leaves", Photocorner punch,

  • Embelishments: brads Making Memories and DCWV, ribbon May Art

  • coloured with Supracolor Pencils (coloriert mit Supracolor Aquarellstiften)

Kommentare:

  1. It is lovely, I like the soft colours.

    AntwortenLöschen
  2. Gorgeous card, fab colours. The background paper is beautiful. The little key is great

    AntwortenLöschen
  3. Ich bin verliebt, was ist die schööön. Tolle Karte. Ich bin hin und wech.

    AntwortenLöschen
  4. Eine ganz edle Karte mit tollen kleinen Details.
    Zauberhaft!

    AntwortenLöschen
  5. Gorgeous card and that background paper is something special. I love all the little touches of silver you've managed to include.

    AntwortenLöschen
  6. gorgeous card!!! really love it :) xx

    AntwortenLöschen
  7. Beautiful card, the colours are gorgeous, soft and subtle. Love the little key and the sentiment!

    AntwortenLöschen
  8. Wieder eine wunderschöne Karte!

    AntwortenLöschen
  9. Gorgeous!!!!
    I love the colors!
    BRAVO!!
    Thanks so much for the nice comments you left in my blog.
    I really appreciate them.
    I am very happy to be part of blogs which inspire, I am very honoured and I thank you very much.

    AntwortenLöschen
  10. This has to be one of the cutest cards i've seen. I love it. x

    AntwortenLöschen
  11. Ooh, really love this, the colours, layout, everything - soo pretty!

    AntwortenLöschen
  12. what a beautiful cards you made and so cute.

    AntwortenLöschen
  13. I LOVEEEEEEEEE your card, it's so beautiful, I love how your combine all the stuff:-))

    AntwortenLöschen
  14. Wunderschöne Karte,da passt alles!!!!!

    AntwortenLöschen
  15. Wow! Die Karte ist wieder wunderschön geworden! Das Silber ist echt toll eingesetzt!

    AntwortenLöschen
  16. Out of this world!! love the colours.. and thanks for your email too :) Let me know if you stil want to go ahead with what we talked about think it will look fabby!

    AntwortenLöschen
  17. What a beautiful card Katharina, the colours are lovely and the background paper is just perfect. Your husband will love it!

    AntwortenLöschen
  18. Die ist echt super duper megasüß und knuffig gleichzeitig .. ein echt geniale karte

    AntwortenLöschen
  19. This is very beautiful! i think you did a great job in your use of silver. Lovely coloring and design.

    AntwortenLöschen
  20. Super schöne Karte! Dein Mann wird sich bestimmt sehr freuen :o)

    AntwortenLöschen
  21. ich find du hast voll das Händchen für Farben.
    superschön wieder deine Karte!!!

    AntwortenLöschen
  22. Gorgeous card...it's beautiful!

    AntwortenLöschen
  23. Die Karte ist wunderschön.
    LG
    Gitti

    AntwortenLöschen
  24. Every 200 hundred or so items I thought I would be at the end or let's say the beginning. We this is as far as I go. I didn't read everything however I did look at all the pics. I love Henry.

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...