Donnerstag, 15. Mai 2008

Cute Card Thursday #10 - Holidays / Travel

Meine erste Weihnachtskarte für dieses Jahr habe ich für die Cute Card Thursday challenge dieser Woche mit dem Thema "Ferien / Reisen" gemacht. Auf Deutsch erwartet man dabei eher eine sommerliche Karte, aber auf Englisch ist das Wort "Holidays" sehr stark mit den Weihnachtsfeiertagen verbunden :) Wahrscheinlich wird diese Karte auch für einige Zeit meine letzte Weihnachtskarte gewesen sein, ich habe wirklich ewig gebraucht sie fertig zu bekommen. Es ist ziemlich schwer eine Stimmung auf einer Karte zu vermitteln, in der man selber nicht ist. Und zur Zeit, mit dem wunderbaren strahlenden Sonnenschein, bin ich wirklich nicht in weihnachtlicher Stimmung ;)

My first christmas card of the for this weeks Cute Card Thursday challenge "Holidays / Travel". Maybe it will stay the last one for some time, because it took me ages to do it..hihi I guess it is even more difficult to be creative, when you are not in the right mood for a card. And with the bautiful sunshiny weather outside, I definitaly didn't have the right christmas feeling :)

Nicht destotrotz ist meine neue Maggie von Sugar Nellies ein absoluter Hit. Ist ihr Kleid nicht ein Traum? Ich habe sie mit meinen Caran D'Ache Supracolor Stiften und Twinkling H2Os coloriert (vergeßt nicht auf mein Video Tutorial, das morgen online geht. Ich habe es endlich fertig bekommen :) Ein paar Details und die Flügel habe ich mit Spica Glitzer Stiften versehen.
Dann habe ich noch Stampin' Up crystal effects unter ihre Füße getan und Glitzer hineingestreut (soll wie frischer Schnee aussehen). Ich habe wieder ein bisschen rund um die Karte genäht und meine Cuttlebug embossing Schablone "Swirls" auf dem cremefarbigen Streifen angewendet.
Danke euch fürs vorbeischaun und vergesst nicht auch dem Cute Card Thursday challenge blog einen Besuch abzustatten. Die Karten des DT und auch die eingereichten sind jedesmal eine Augenweide. Ausserdem gibt es diese Woche wieder einen tollen Blog Candy zu gewinnen :)

Nevertheless, I absolutely loved my new Maggie of Sugar Nellies. Isn't her dress sensational?
I coloured her with my Caran D'Ache Supracolor pens and Twinkling H2Os (Don't forget about my Video Coloring Tutorial, which will be up tomorrow - I finally got it ready :) Some details and the wings were highlighted with my Spica Glitter pens. I then put some crystal effects at the bottom and added some glitter (should look like some snow). I did some sewing around the background paper and used my cuttlebug embossing folder "swirls" for the cream-coloured cardstock.
Thanks for visiting and don't forget to check out the
Cute Card Thursday challenge blog, the DTs and all entered cards are always stunning and there is some cool blog candy up for grabs :)


  • Stamps: Sugar Nellies, Penny Black (senitment)
  • Paper: Su cardstock Bravo Burgundy, dp from stash
  • Accessories: ribbon Stampin' Up, brads Rayher, Su crystal effects, glitter, cuttlebug embossing folder "swirls"
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, white gel pen, Spica Glitter pens

Kommentare:

  1. another great card. love your creations.

    AntwortenLöschen
  2. Diese Art von Karten errwartet man wirklich nicht um diese Jahreszeit. Umso mehr freut es mich, mal nicht eine typische Sommerkarte zu sehen, sondern mal was anders.
    Katharina die Karte ist wunderschön, ein edler Touch. Gefällt mir richtig gut.

    AntwortenLöschen
  3. Gorgeous, love the stamp and the elegant layout of the card.

    AntwortenLöschen
  4. You made a fantastic christmas card even though you weren't in the mood! It is so beautiful and doesn't Maggie make the perfect Christmas Fairy?

    AntwortenLöschen
  5. Katharina, Du überraschst einfach immer wieder - aber positiv - die Karte ist ein Traum - so edel, elegant und harmonisch - unheimlich schön !

    AntwortenLöschen
  6. Fab card Love this new maggie stamp.

    AntwortenLöschen
  7. She is so cute. Love this card.

    AntwortenLöschen
  8. Beautiful card Katharina, love the image and great papers

    AntwortenLöschen
  9. Das ist ja eine Traumhaft schöne karte, auch der Stempel ist ein Traum den muß ich unbedingt auch haben. Ich habe mich sofort verliebt.
    Viele Liebe Grüße patzi

    AntwortenLöschen
  10. This is such a lovely Christmas card Katharina! Nice to start them early so the last months before Christmas don't get to busy!
    Thanks for nice words at my blog lately!
    And I would love it if you tried to play for my blog candy!
    Hugs Kristine=)

    AntwortenLöschen
  11. Thought she was perfect was christmas when I saw this stamp and you have made her into a stunning christmas fairy, well worth the effort. x

    AntwortenLöschen
  12. Soooo gorgeous! love the colours you have used and can see you getting good use out of your new toy with the stitches :)

    Know what you mean about making xmas cards in spring/summer.. got to be in the mood :)

    Marlene x

    AntwortenLöschen
  13. wow...die karte ist wunderschön.

    AntwortenLöschen
  14. How beautiful is this! Ok, to start she is darling, and her dress is wonderful. I love the sewing it adds so much to the card, the ribbon is wonderful perfect for a Christmas card! It is all wonderful as always!

    AntwortenLöschen
  15. you got it right Katharina, this whole card is sensational!! love the glitter and that beautiful fairy, so pretty!!!

    AntwortenLöschen
  16. Fabulous card Katharina, I love her dress and the glittery snow effect - makes me feel quite festive on a cold wet day!

    AntwortenLöschen
  17. This is a Gorgeous Christmas card Kartharina!! it is an absolute stunner...and I love the accents!!

    AntwortenLöschen
  18. Hi Katharina, me again..
    I've awarded you with an award, ((hugs))
    Please see my blog for details :)

    Marlene x

    AntwortenLöschen
  19. Love your new card, love Maggie in her big dress.
    lv gill x

    AntwortenLöschen
  20. Well it might have taken you ages Katharina, but it was certainly worth it! You have created a beautiful card with princess nellie!

    And HUGE congratulations on your sugar nellie DT achievement! I'm delighted for you...can't wait to see what you come up with...some of their new ranges are gorgeous! You're going to be a very girl! bx

    AntwortenLöschen
  21. that is so cute dear I just love how you color your images

    AntwortenLöschen
  22. Ooooh, I feel all christmassy now!
    Beautiful card Katharina :)

    AntwortenLöschen
  23. Beautiful!! I love your your stitching! I should get my holiday cards started now too - great idea!!

    AntwortenLöschen
  24. Ein wenig früh für diese Art karten, aber es ist mal was anderes mitten im Sommer - die karte ist wunderschön und traumhaft in der Gestaltung

    AntwortenLöschen
  25. ich finde diese Karte total toll. und mein respekt für das du nicht in christmas stimmung bist sieht die total genial aus

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...