Donnerstag, 5. Juni 2008

Christmas Doorhanger - Weihnachtstürhänger

Cute Card Thursday week #13 "Christmas". I have this doorhanger die cut from Debbie's Die Cuts lying on my table for days and knew what to do with it for this challenge immediately.

Cute Card Thursday Woche #13 "Weihnachten". Ich habe den fertigen Chipboard (Bierdeckel) Rohling von Debbie's Die Cuts schon seit Tagen bei mir am Schreibtisch liegen und für diese Challenge konnte ich ihn endlich einsetzen.

I covered the chipboard die with patterend paper from Basic Grey and distressed the edges with a brown inkpad. The round stamps are from Aud Design, I coloured the stocking with a red Spica glitter pen. The stamp in the right lower corner (BELIEVE and the christmas tree) is from Tim Holtz.

Ich habe das Chipboard mit Motivpapier von Basic Grey beklebt und die Ränder mit braunem Stemeplkissen distressed. Der runde Stempel mit dem Socken (den ich mit einem roten Spica Glitter Stift ausgemalt habe), ist von Aud Design. Der Hintergrundstempel in der unteren rechten Ecke ist von Tim Holtz.

This is the other side if the doorhanger, the main image is also from Hänglar and Stänglar (which will be available via Funky Kits this summer). I put some crystals in the center of the snowflakes and did some faux stitching around the bgp.

Das ist die andere Seite des Türhängers. Das zentrale Motiv ist wieder von Hänglar and Stänglar (die in diesem Sommer auch über Funky Kits erhältlich sein werden, die international verschicken). Ich habe noch ein paar kleine Kristalle in das Zentrum der Schneeflocken geklebt und "faux stitching" rund um das Hintergrundpapier angewendet. The tag is a cuttlebug die and the sentiment is from Elzybells.
Der Tag is ein Cuttlebug Stanzer und der Text ist von Elzybells.
I stamped a small snowflake from Stampin' Up in the corner of the tag.
Ich habe eine kleine Schneeflocke von Stampin' Up in die Ecke des Tags gestempelt.
I also wanted to put some stickles on the cap of the Hänglar boy, but I had to presh the bottle real hard, because the glitter got stuck inside. I guess I pressed too hard, because the bottle kind of exploded in my hands and almost ruined the whole doorhanger. There was glitter glue all over my table, the keyboard, the screen of my laptop and myself. I guess I will glitter for days ;) Stickles = dangerous stuff ;)
Thanks for visiting and be careful with those Stickles!! ;)

Ich wollte auch noch etwas Stickles auf die Kappe der Hänglar Buben geben. Aber irgendwie war die Öffnung verstopft und ich mußte richtig fest pressen um überhaupt etwas herauszubekommen. Anscheinend habe ich zu fest gepreßt, den die Tube ist regelrecht in meinen Händen explodiert und hat fast den ganzen Türhänger ruiniert. Es war überall Glitzer Kleber, auf meinem Tisch, der Tastatur, dem Bildschirm meines Laptops und mir selbst. Ich denke ich werde tagelang glitzern ;) Was lernen wir daraus? -> Stickles können ganz schön gefährlich sein!! ;)
Danke fürs Reinschaun und nehmt euch vor den Stickles in Acht ;)

  • Stamps: Hänglar and Stänglar, Aud Design, Elzybells, Tim Holtz, Stampin' Up
  • Paper: Basic Grey, Su cardstock "Wild Wasabi"
  • Accessories: ribbon Stampin' Up and DCWV, sticker Cloud9Design, round scalloped Nestabilities large, Efco crystals, cuttlebug die "Tiny Tags"
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, white gel pen

Kommentare:

  1. This is wonderful Katharina and such a great idea. I love all the extra detail with the Tim Holtz stamps. Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  2. Superschön - ein echter Hingucker.

    AntwortenLöschen
  3. Gorgeous door hanger Katharina, I love the images you have used and as always your colouring is fab
    Andrea x

    AntwortenLöschen
  4. This is Gorgeous Katharina.I love all the extra details.

    AntwortenLöschen
  5. Hallo Katharina, das hast du wieder toll gemacht!
    LG Andrea

    AntwortenLöschen
  6. This doorhangers are so lovely. I would use them all year. Gr Marja

    AntwortenLöschen
  7. a great doorhanger you've made!

    AntwortenLöschen
  8. Stunning Katharina,
    lots of lovely details.
    Hugs Rach.x

    AntwortenLöschen
  9. Die Karte ist wieder ein Traum, so viele tolle Details
    superklasse

    AntwortenLöschen
  10. Der Hänger ist wunderschön.
    Liebe Grüße, Katja

    AntwortenLöschen
  11. wonderful project you made The images papers and all is beautiful

    AntwortenLöschen
  12. My first bottle of Stickles did that, too... I ended up sticking the point of my paper piercer down the tube and stretching it out a bit - actually it took 2 or 3 times. Now it works like a dream!! :)

    Adorable doorhanger!! Can't wait to try the challenge!!

    AntwortenLöschen
  13. fabulous idea Katharina, love the images and paper you used, fab stamping of the background too! sorry to hear of your stickles explosion!

    AntwortenLöschen
  14. Oh my this is really wonderful! Love the images! You really made me giggle with the stickles. A while back I was teaching a class and the lady did the same thing with hot pink pearls paint... that stuff does not come off easy!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  15. What a Gorgeous project...love all the accents and your coloring is always Fabulous!!
    I'm with ya on the stickles....dangerous stuff...lol...I've started to store them upside down and use a real long pin to shove inside..even then..I am still fighting with some of them.

    AntwortenLöschen
  16. Was für ein wunderschöner Hänger, gefällt mir sehr gut.
    LG patzi

    AntwortenLöschen
  17. Fantastic job Katharina,it looks amazing. I love all the details and stickles too(chukle)!

    AntwortenLöschen
  18. That is truely stunning! wow. i cant wait to get my hands on those stamps too!

    AntwortenLöschen
  19. Hi sparkly Katharina ;)
    Be carefulwith the glitter glue!!
    This door hanger is amazing! I love the way you've decorated it!
    Have a nice evening!
    Kristine

    AntwortenLöschen
  20. Wow, great doorhanger! Fab designs as always! Lol, Vicky x

    AntwortenLöschen
  21. This is absolutely gorgeous Katharina :)
    Hope you've managed to clean up all the glitter!!!

    AntwortenLöschen
  22. eine schöne Idee einen weihnachtlichen Türhänger zu machen! er ist zauberhaft geworden, wunderwunderschön! toll, wie du immer alles kombinierst .. besonders gefällt mir der Tim Hoz Hintergrund zu dem Niedlich-Motiv .. das zu kombinieren wär ich nie drauf gekommen und das schaut so klasse aus, suuuper!
    lg

    AntwortenLöschen
  23. How cute are these! Love them! Your work is always so amazing! :)

    AntwortenLöschen
  24. Oh wow was für wunderschöne Werke gibt es wieder bei Dir zu sehen. Einfach klasse, was Du so zaubern kannst ohne in der weihnachtlichen Stimmung zu sein.

    AntwortenLöschen
  25. Gorgeous Katharina. They would look lovely on Christmas day as decorations.

    AntwortenLöschen
  26. This is just gorgeous Katharina - I love it xxx

    AntwortenLöschen
  27. Stunning work Katharina. Love it.

    AntwortenLöschen
  28. Fabulous creation!! I like both sides.

    AntwortenLöschen
  29. Ahhhhhhh! Those are so sweet!!!
    What a wonderful project,you are amazing girl!!! Love your work!!!

    AntwortenLöschen
  30. your christmas door hanger is gorgeous - and I love all the little details - and the glitter!

    AntwortenLöschen
  31. Die Idee mit den Türhängern ist echt klasse, ich finde sie einfach zauberhaft! Kompliment!

    AntwortenLöschen
  32. these are amazing!!! Love all the extra special touches they both have!!

    AntwortenLöschen
  33. Was für eine wundervolle Kreation, liebe Katharina - sowas von traumhaft und detailreich - ich kann mich kaum satt sehen. Und Kompliment, ich kann im Sommer irgendwie nix Vernünftiges zu Weihnachten zustande bringen !

    AntwortenLöschen
  34. Bei dem Wetter ist mir zwar nicht gerade nach Weihnachten aber dein Türhänger ist hammmer

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...