Freitag, 23. Mai 2008

Friend - Acetate Card

Friday - time to Stamp Something ;) This week with the challenge "Faux Something". Although I love my new sewing machine, I also love the "faux stitching" technique, which I used on this card.
Freitag - Zeit mal wieder zu stempeln :) Diesmal gibt es auf dem Stamp Something Challengeblog das Thema "Faux Something" ( also von irgendeiner Technik die "Fälschung" zu verwenden) Ich habe mich für das "flasche Nähen" entschieden, da ich es immer wieder gerne auf meinen Karten einsetze.

This card is completely inspired by the wonderful Nicole Heady of Papertrey Ink. She is full of ideas and provides wonderful tutorials and How To's on her blog. At the moment I am a bit in the "try something new, don't always do the same" mood :) And I really loved the idea of using a sheet of acetate as the basis of a card.

Diese Karte ist voll und ganz inspiriert von der göttlichen Nicole Heady von Papertrey Ink. Ihr Blog ist voll von Ideen und Tutorials. Und ich bin im Moment in so einer "probier doch mal was Neues, mach nicht immer nur das Gleiche" Phase ;) Mir gefiel die Idee auf Anhieb ein Stück Overhead Folie als Basis für eine Karte zu nehmen.

I also remembered all the sheets of Stampin' Up rubons which I got from my last Sale A Bration order. They are perfect to be put on the acetate and the huge white flowers make a wonderful background.

Ich habe mich auch wieder an all die Stampin' Up rubons erinnert, die ich noch von meiner letzten Sale A Bration Bestellung habe. Die sind perfekt um sie auf Overhead Folie zu benutzen und die großen weissen Blumen bilden einen wunderbaren Hintergrund.

This is what the card looks like inside. I used a Stampin' Up sentiment, coloured some details with Spica Glitter pens and put a Swarocski crystal in the middle of the flower. I also did some faux stitching around the borders again.
If you were wondering how I adhered the cardstock to the acetate - I used some invisible glue dots for vellum.

So schaut die Karte von Innen aus. Ich habe ein Stampin' Up sentiment benutzt und ein paar Details mit Spica Glitter Stiften ausgemalt. In die Mitte der Blume habe ich einen Swarovski Kristall gesetzt. Rund um das Hintergrundpapier habe ich wieder "falsch genäht".
Wenn ihr euch fragt wie ich den Cardstock am Schluss auf das Acetate geklebt habt - Ich habe unsichtbare Klebepunkte (invisible glue dots) für Transparentpapier verwendet.


Did you recognize the motive? Yes, it is another of the fabulous new Sugar Nellies - Sweet Art Ebony Collection. They are sold out at the moment (no wonder :), but they will be back in stock at the start of next week at Funkykits. You have to be fast to get some :)

Habt ihr das Motiv erkannt? Ja, es ist wieder eines der neuen Sweet Art Ebony Collection von Sugar Nellies. Sie sind zur Zeit leider ausverkauft (kein Wunder :), sollten aber Anfang nächster Woche über Funkykits wieder lieferbar sein. Ihr müßt aber schnell sein um noch welche zu ergattern :) So viel ich weiss warten schon ein paar Leutchen darauf ;)


I can't wait to see with what Elisabeth, the designer of those fabulous stamps, comes up next.
She is so talented! Thanks for visiting, wishing you a sunshiny weekend!


Ich kann es schon gar nicht mehr erwarten zu sehen mit was Elisabeth, die Designerin dieser Schmuckstücke, als nächstes aufwartet. Sie ist sooo talentiert!
Ich danke euch fürs Vorbeischaun und wünsche euch ein schönes Wochenende!


  • Stamps: Sugar Nellie, Stampin' Up (sentiment)
  • Paper: Sheet of Acetate, Stampin' Up cardstock "Barely Banana, Wild Wasabi"
  • Accessories: Stampin' Up rubons, Su Hardware Hodgepodge silver, Prima Flower, Efco crystals
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, Spica glitter pens, white gel pen, background with SU pastels

Kommentare:

  1. Wow this is truly gorgeous katharina you are one talented lady thats for sure.

    AntwortenLöschen
  2. Oh Katharina...that laundry mountain must be growing!! Another stunning creation from you! Your colouring is fab...I've also been in the mood to try using acetate after seeing a few projects on hero arts blog this week, but I've put my acetate cards in such a safe place, I'm having trouble locating them just now!!

    AntwortenLöschen
  3. Wonderful Katharina, so very pretty, love those images!!

    AntwortenLöschen
  4. This is fantastic, truely amazing. the images are brilliant, will be back to worship soon x

    AntwortenLöschen
  5. wow another stunning card your cards are so original. I missed out on these stamps because I hesitated I won't hesitate agin when they come back into stock!!! Sue :o)

    AntwortenLöschen
  6. och du meine Güte, was ist das zauberhaft,ganz, ganz fantastisch, traumhaft schön! ... natürlich sind auch die vorherigen Karten alle wunderschön .. aber du machst ja so unglaublich viele tolle Sachen - irgenwie kommt man bei dir kaum mit gucken nach *g*
    lg

    AntwortenLöschen
  7. Totally amazing and gorgeous Katharina! love the acetate and will definately give it a try real soon!
    Am in the middle of preparing a project with the sweet ebony's I want to do with my girls tomorrow.. should be fun!!

    hugs, Marlene x

    AntwortenLöschen
  8. Oh that is just gorgeous !!!! I love how you used the acetate. I was able to get 3 of those stamps before they sold out but no sign of them yet and I can't wait lol

    AntwortenLöschen
  9. *umgefallenbin* Katharina, kannst du mir wieder aufhelfen?
    Die Karte ist ein Traum und die Idee mit der Folie muss ich mir merken. Du hast recht, die Motive sind ganz zauberhaft und ich warte sehnsüchtig darauf.
    LG Andrea

    AntwortenLöschen
  10. sagenhaft Katharina, ein Traum von einer Karte.
    Ich bin platt.

    LG, Claudia

    AntwortenLöschen
  11. Wow! This is just adorable Katharina! How smart to use those SU rubons for the acetate card! I've never thought of doing it on my acetate cards!
    Have a lovely weekend!
    KRistine

    AntwortenLöschen
  12. wow....wiedermal eine wunderschöne karte

    AntwortenLöschen
  13. another beautiful card Katharina, no wonder you were chosen for the DT
    Sharon
    x

    AntwortenLöschen
  14. my word JUST HOW AMAZING IS THAT!!

    I LOVE EVERY SINGLE DETAIL

    AntwortenLöschen
  15. WOW amazing, love how the inside frames the outside brilliant.

    AntwortenLöschen
  16. Katharina Du kannst einen schwach machen. Wie süüüß und wundervoll ist dieses Kärtchen denn bitte ???
    Ich weiß so langsam nimmer was ich dazu noch sagen soll.
    Einfach wunderschön und so zarte Farben. Klasse.

    AntwortenLöschen
  17. Stunning work as ever Katherina!
    Viv xx

    AntwortenLöschen
  18. What a beautiful card Katharina! I love the acetate with the rub ons. The other layers are gorgeous, that image is so pretty. You do beautiful work. Great faux stitching too! Thanks for playing along with us. Can't wait to have you as our guest designer, looking forward to it! :)

    AntwortenLöschen
  19. Wow what a cute card Katharina! I just ordered some Acetate, love how you did the rub-ons and must try that! Love the whole card!
    Have a great weekend!
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  20. Beautiful card! Love the cute image, the coloring, the acetate base card... the ribbon... TFS!

    AntwortenLöschen
  21. wowww that's great !!!I love it...the coloring ....colors...everything!

    AntwortenLöschen
  22. This card is so cute...I love the image and the colors you chose.

    Charmaine

    AntwortenLöschen
  23. You are simply Amazing. Ofcourse!!
    Elisabeth xx

    AntwortenLöschen
  24. Amazing job on your first acetate card!! Your coloring is s o gorgeous!! wonderful faux stitching! Thanks for playing.

    AntwortenLöschen
  25. Honest to goodness girl, your work takes my breath away! I'm so glad you put all those pictures of different angles and close-ups, because I love to just study the close ups! Fabulous!! Always one of my top favorite places to visit!

    AntwortenLöschen
  26. Wow this is amazing, you truly are inspirational. Your colouring is superb and the layout is great.

    xx :0)

    AntwortenLöschen
  27. Eine sehr schöne Idee und so effektvoll. Wieder eine Idee, die ich im Hinterkopf behalten muß. Dann noch dieses Motiv, einfach nur göttlich. Ich freue mich immer auf jede neue Karte von dir.
    Lieber Gruß,
    Antje

    AntwortenLöschen
  28. Katharina die Karte ist wieder total schön

    AntwortenLöschen
  29. Your new cards are amazing, glad your stamps arrived, could tell you were waiting patiently! for them so that you could start some more wonderful creations, I love what you've done
    lv gill x

    AntwortenLöschen
  30. Wow Katharina, was für eine wundervolle Karte. So traumhaft schön gemacht. Tolle Idee mit der Folie und das Motiv ist absolut zauberhaft und goldig. Ich bin mal wieder hin und weg ...
    Bitte schau mal auf meinen Blog, dort wartet eine Überraschung auf Dich :)
    LG, Moni

    AntwortenLöschen
  31. Hallo Katharina,

    ich war jetzt eine ganze Weile nicht auf Deinem Blog. Deine Sachen sind wie immer wunderwunderschön!!!

    Lg Anni

    AntwortenLöschen
  32. Wunderschönes Kärtlein .. toll coloriert!

    AntwortenLöschen
  33. Dear Katharina
    You truly are an inspiration to us all. This card (as is all of your cards) is absolutely gorgeous. May I please ask how you add the 'white' hightlights? What do you use? All of your cards are stunning. Can't wait to see what's coming next. Love them, well done, Fae xxx

    AntwortenLöschen
  34. Deine Karte sieht superschön aus! Witzig ist, daß ich das mit dem Overlay auch gerade probiert habe. *gg*

    AntwortenLöschen
  35. wow! such an amazing card you have created and love the stamp you used and your colouring is fabulous.

    AntwortenLöschen
  36. this is so pretty!! i love the acetate.
    xoxo BA

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...