Sonntag, 25. Mai 2008

Have a tea-riffic day!

My card kit of Card Art arrived yesterday *yay* and it's just wonderful. This time it even contained a Stampingbella sentiment stamp and stickles beside tons of fabulous paper and embelishments. Thanks so much Carmen! You are doing a terriffic job!!

Mein Card Kit von Card Art ist gestern angekommen und es ist mal wieder phenomenal! Diesmal war sogar ein Textstempel von Stampingbella und Stickles dabei. Danke Carmen, du leistest tolle Arbeit!


I used some of the supply of the kit for this card. I wanted to use the wonderful High Hopes Tea Angels for ages.

Ich habe gleich etwas von dem Inhalt des Kits für meine heutige Karte verwendet. Das Motiv sind die Tee-engel von High Hopes Rubber Stamps, die ich schon ewig mal benutzen wollte.

I used my classic oval Nestabilities to do the opening of the card. First I cut away 1/3 of the card base front, then positioned my Nestabilties like shown on the photo. I adhered it with adhesive tape and ran it through my cuttlebug.

Ich habe meine ovalen Nestabilities verwendet um eine Öffnung für die Karte zu stanzen. Zuerst habe ich 1/3 des Deckblattes der Karte weggeschnitten und dann mein Nestabilitiy positioniert. Dieses habe ich mit Klebeband angebracht und durch meine Cuttlebug gedreht.


The Tea Angels are coloured with Supracolor pens and Twinkling H2Os. I put some Stickles on their wings and highlighted some details with my Spica Glitter pens.

Die Tee-engel sind mit meinen Supracolors und Twinkling H2Os bemalt. Auf ihre Flügel habe ich etwas Stickles getan und ein paar Highlight mit Spica Glitter Stiften gesetzt.

I did the swirls with my Quick Utz die "Flourish", distressed them and adhered them onto the design paper. I also added some Swarovski crystals onto some circles of the dp to add some bling.

Ich habe die Schnörkel mit meiner Quick Utz Stanzschablone "Flourish" gemacht, die Kanten distressed und auf das Design Papier geklebt. Ausserdem habe ich ein paar grüne Swarovski Kristalle auf Punkte des dp geklebt.

This is the inside of the card. The sentiment is also from High Hopes.
Das ist die Innenseite der Karte. Der Text ist ebenfalls von High Hopes.

Thanks for visiting!

Danke fürs Vorbeischaun!


Kommentare:

  1. This is gorgeous Katharina and I love the style of this card. I have just received this HH stamp and cannot wait to use it. Thank you for inspiring me. Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  2. How unusual and different this card opening is Katharina...but then thats what we always get from you! bx

    AntwortenLöschen
  3. fabulous card Katharina, I love the design - you amaze me everytime I visit you hun. I love your new kit and how cute is the stamp - I love it.
    Hope your having a good weekend :-)x

    AntwortenLöschen
  4. girl that is just beautiful !!! How clever I will have to try that sometime.

    AntwortenLöschen
  5. Uber-gorgeous card ! I've starred it on my blog...just love what you do.

    AntwortenLöschen
  6. Oh wie ist die wieder süüüß. Ganz ganz große klasse. Die Farben sind ein Traum. Wieder ein klasse Kunstwerk, liebe Katharina.

    Ich wünsche Dir eine wunderschöne Woche.

    AntwortenLöschen
  7. die Karte ist so klasse geworden, wunderschön, ganz große Klasse.

    AntwortenLöschen
  8. Auch diese Karte ist wirklich wieder wunderschön! Deine Sachen gefallen mir noch immer alle supergut!!!

    AntwortenLöschen
  9. Fab card katharina i love the style.

    AntwortenLöschen
  10. Wie immer eine wunderschöne Karte, vielen Dank für die Erklärung.
    LG patzi

    AntwortenLöschen
  11. gorgeous card Katharina I love what you have done with the layout might have to give this a go.

    AntwortenLöschen
  12. Another fab card and brilliant design Katharina - so different and I love it. You are so clever xxxxx

    AntwortenLöschen
  13. This is gorgeous Katharina (as always!). Sorry I haven't visited for a while...life has been very hectic :)

    AntwortenLöschen
  14. Wow, awesome idea Katharina! Love what you've already did with the Card Art CardKit:-D

    xx, Inge

    AntwortenLöschen
  15. What a beauty Katharina!!!!
    Your cards are amazing!!!

    AntwortenLöschen
  16. Georgeous card & great tutorial. I always learn something when I visit your blog.
    Sharon :-)x

    AntwortenLöschen
  17. what a gorgeous card, and thanks for showing how you made it. That is such a cute stamp you used too!

    AntwortenLöschen
  18. OH!! this is just darling!!! really love it!

    AntwortenLöschen
  19. Eine tolle Karte ist das wieder, Katharina. Toll wie du die Schnörkel in Szene gesetzt hast und die Extras sind immer etwas besonderes auf deinen Karten. Ganz große Klasse!
    LG
    Moni

    AntwortenLöschen
  20. This is absolutely adorable! Thanks for the great tutorial too! what a sweet image. Love it!

    AntwortenLöschen
  21. beautiful card Katharina, I love the style, very unique! such a gorgeous image and beautifully coloured! thank you for the tutorial!

    AntwortenLöschen
  22. Whoohoo Katharina.. simply fantastic!! Will definately give your tutorial a go real soon!! love that idea!

    Again the colouring is stunning :)

    Big hugs,

    Marlene x

    AntwortenLöschen
  23. Ok this card is just too cute and to clever! Love it!

    AntwortenLöschen
  24. Wow! Gorgeous card!! I love how you made this card...your coloring and that HH image is one of my favs as well.

    AntwortenLöschen
  25. Wie immer eine wundervolle Karte und eine lehrreiche Erklärung. Das Motiv ist aber auch einfach nur knuffig.
    Lieber Gruß, Antje

    AntwortenLöschen
  26. Gorgeous card love all the details and then you surprise me with a fantastic cut, I might just have to try that. Thanks for sharing and inspiring

    AntwortenLöschen
  27. Beautiful!! Thank you for shearing your fantastic work with me!!:) Come by my blog, I've got something for you;) Hugs, Camilla.

    AntwortenLöschen
  28. what a fantastic layout idea Katharina. This is so pretty as are all your other new cards!! You are so good at coming up with different layouts. xx

    AntwortenLöschen
  29. Katharina what a great idea, you are so clever and the card is gorgeous... i just ordered tea-angels the stamp is so cute... i added this one to my tutorials file.. Crafty hugs Tina x

    AntwortenLöschen
  30. Hallo, Katharina, das ist wieder eine wundervolle Karte. Und die Kartenform gefällt mir ganz besonders gut, werde ich sicher mal ausprobieren. Vielen Dank für die gut verständliche Erklärung.
    Liebe Grüße
    Kristina

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...