Dienstag, 27. Mai 2008

A male card

With fathersday coming up Steph set the challenge on the Papertake Weekly Blog to do a male card. Mine is not for fathersday in particular. I used rather dark, earthy colours combined with a slight distressed look.

Vatertag steht vor der Tür, deswegen ist die Challenge auf dem Papertake Weekly Challenge Blog dieser Woche eine Karte für einen Mann zu machen. Meine Karte ist nicht speziell für den Vatertag. Ich habe eher dunkle, erdige Farben verwendet und sogar auf die obligatorische Masche verzichtet ;)

I did some sewing around the backgroundpaper, added a scalloped border (done with my Fiskars template) and punched 1/8'' circles. Samson crocodile is by High Hopes Rubber Stamps, I coloured him with Supracolor pens and Twinkling H2Os.

Ich habe mit Zick Zack Stich rund um das Hintergrundpapier genäht, eine geschwungene Bordüre mit meiner Fiskars Schablone gemacht und kleine Kreise hineingestanzt. Samson crocodile ist von High Hopes Rubber Stamps, ich habe ihn mit meinen Supracolor Stiften und Twinkling H2Os coloriert.

My lovely friend Steph of the Papertake Weekly Challenge Blog asked me if I would like to do 2 sketches a month for your inspiration. I happily agreed. I hope lots of you will join in on June 9th when the next of my sketches goes online on Papertake Weekly.
If you can't wait keep your eyes open on friday ;)
Thanks for visiting, have a wonderful evening! I for myself will sit down and relax with a delicious glass of austrian red wine :)

Die liebe Steph vom Papertake Weekly Challenge Blog hat mich gefragt ob ich 2x im Monat einen Sketch zur Inspiration für euch machen will. Da habe ich natürlich freudig zugesagt. Ich hoffe ihr seit am 9.Juni wieder mit dabei, da gibt es den nächsten Sketch von mir.
Wenn ihr nicht so lange warten wollt, dann haltet am Freitag die Augen offen ;)
Danke fürs Reinschaun, ich wünsche euch einen wundervollen Abend. Ich werde mich gemütlich vor den Fernseher setzen und den Tag mit einem exzellenten Glass österreichischen Rotweins ausklingen lassen :)

  • Stamps: High Hopes Rubber Stamps
  • Paper: Stampin' Up cardstock "Close to Cocoa", Karen Foster, EK success
  • Accessories: brads Making Memories, Hardware Su hodgepodge aged copper, SU 1/8'' circle punch, ribbon from stash
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, white gel pen, Spica Glitter pens, background with SU pastels

Kommentare:

  1. Wow was für eine wunderschöne Karte wieder von Dir. Ist mal etwas ganz anderes aber wieder einmal sehr inspirierend.

    Glückwunsch zu den Papertake Sketches, da bin ich natürlich dabei und ich wünsche Dir einen wunderschönen Abend und "Prost" *lach*

    AntwortenLöschen
  2. Gorgeous male card Katharina,thnk you for the lovely comment you left on A Spoon Full Of Sugar blog

    AntwortenLöschen
  3. Great card Katharina!! Samson works perfect for a guy card!! Enjoy your glass of wine:-)

    AntwortenLöschen
  4. Was soll ich noch schreiben, deine Karte ist wieder genial geworden!

    LG Andrea

    AntwortenLöschen
  5. gorgeous card Katharina, love the croc - he's fab. Enjoy your glass of wine :-)x

    AntwortenLöschen
  6. Oh I love that, Reminds me of my favorite show I use to watch all the time. The Crocodile Hunter. I just loved the man

    AntwortenLöschen
  7. This is wonderful! I love the detail you have added with the stitching.

    AntwortenLöschen
  8. Fabulous! this card looks very masculine...great coloing, stitiching and design...perfect for a fella!!

    AntwortenLöschen
  9. Wowwwwwwwww die karte ist ja super klasse - und dein Kroko gefällt mir - bin begeistert

    AntwortenLöschen
  10. Wieder einmal eine schöne Karte von Dir!

    AntwortenLöschen
  11. traumhaft schön, Hammer.
    Wunder-wunderschön.

    AntwortenLöschen
  12. Oh man, du hast eine blühende Fantasie! Und das meine ich ganz positiv, denn ich staune immer wieder über deine Kreativität und Kartenvielfalt.
    Lieber Gruß, Antje

    AntwortenLöschen
  13. Wonderful card...brill details.
    I will look forward to your sketches.
    Hugs Rach.x

    AntwortenLöschen
  14. It's a gorgeous card Katharina, lovely inspiration for a male card (which I always have trouble with). Thanks for the inspiration x

    AntwortenLöschen
  15. Wonderful card love the colours, sentiment and patterned paper, Stunning!

    AntwortenLöschen
  16. Fabulous!! I love your sketches.. I can't wait.

    AntwortenLöschen
  17. Great! It's a perfect man's card!

    AntwortenLöschen
  18. wonderful card!!! what a sweet little croc!! Love your stitching and that brad is perfect for a masculine card!! Hope you enjoyed your wine, I may have a glass myself!

    AntwortenLöschen
  19. another fab creation Katharina! great colours for a guy and I love your colouring as always(so your compliment about mine means a lot to me ;)) hugs x

    AntwortenLöschen
  20. brilliant card love the croc he is great :)

    AntwortenLöschen
  21. Katharina what a great card... i always find it so hard with male cards but you got this one perfect... can't wait to see the new sketches, i have a file folder with all of your sketches to use when ever i want to on my laptop...Crafty Hugs Tina x

    AntwortenLöschen
  22. Fantastic card as always Katharina. I love this great croc image. Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  23. Great card Katharina - love Samson the croc! Looking forward to your next sketch! ;) Thanks for joining us for the challenge! x

    AntwortenLöschen
  24. Love the colours - great croc :)

    AntwortenLöschen
  25. Wow gorgeous as always ,love it
    so glad you are doing more of your fabulous sketches ,Dawnxxx

    AntwortenLöschen
  26. Fabulous card as always! I love the layout of this card, but then I love all your layouts!

    AntwortenLöschen
  27. Fantastic card as usual, where does your inspriation come from, you never dissapoint, I love your work and your Tutorials I have learnt so much from you thank you
    Hugs Jacqui xx

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...