Donnerstag, 22. Mai 2008

Sugar Nellie - Sweet Art Ebony Collection


Can you imagine how happy I was when the postman delivered my DT package from Sugar Nellie today?! :) Finally I hold the new Sweet Art Ebony Collection by Designer Elisabeth Bell in my hands. After seeing all the stunning creations at Marlene's blog , I almost couldn't standthe waiting time. You know me.... I couldn't resist colouring them in at once, although the laundry pile is growing ;)

Könnt ihr euch vorstellen wie glücklich ich war als der Postbote heute mein DT Paket von Sugar Nellie brachte? Endlich halte ich die neuen Stempel der Sweet Art Ebony Kollektion der Designerin Elisabeth Bell in meinen Händen. Nachdem ich all die wunderschönen Werke auf Marlene's blog gesehen habe, konnte ich die Wartezeit fast gar nicht mehr aushalten. Und wie ihr mich kennt, mußte ich auch gleich mal einen Stempel davon ausprobieren, obwohl der Wäscheberg immer größer wird ;)

Oh boy, is this image heavenly! All the details and the lovely scene, so very romantic!
I had a go with my Nestabilities on this card. I wanted to do more with them than just cut and then emboss the pieces.
I started with embossing the front of the card itself with my largest square Nestabilities. Afterwards I made a scalloped frame into the design paper, so you could still see the embossing underneath. All borders are distressed and I added some sewing around the bgp.

The cute Summer Ice Cream scene is coloured with Supracolor pens, Twinkling H2Os and Spica Glitter pens to give the final glittery touch ;) I also put some stickles on the top of the ice cream.
Thanks for stopping by!

Das Motiv ist so etwas von göttlich :) All die Details und die süße Szene, wahnsinnig romantisch!
Ich wollte mal meine Nestabilities intensiver verwenden. Also nicht einfach nur damit ausschneiden und dann die Teile embossen. Also habe ich zuerst die Vorderseite des Kartenrohlings selber mit dem größten meiner Viereckigen Nestabilities embosst. Danach habe ich in das darüberliegende Designpapier einen scaloppten Rahmen gestanzt, damit man das Embossing darunter noch sehen kann. Alle Ränder sind distressed und ich habe rund um das Hintergrundpapier mit der Maschine genäht.

Die total süße Summer Ice Cream Szene habe ich mit meinen Supracolor Stiften, Twinkling H2Os und Spica Glitter Stiften (für den endgültigen glitzernden Höhepunkt :) bemalt. Ich habe auch noch auf die Spitze des Eises ein wenig Stickles getan.
Ich danke euch fürs Reinschaun!


  • Stamps: Sugar Nellie, High Hopes Rubber Stamps (sentiment)
  • Paper: Stampin' Up dp "Le Jardin"
  • Accessories: hardware and ribbon Stampin' Up, Spellbinders Nestabilities square large
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, Spica Glitter pens, white gel pen, background Su pastels

Kommentare:

  1. Diese neue Kollektion ist einfach zum dahinschmelzen und wenn ich Dein Kärtchen damit sehe, kann ich nur wieder ganz schwer verliebt sein. Die ist ein Traum. Die Farben und das ganze Werk, es harmoniert perfekt. Klasse.

    AntwortenLöschen
  2. Ooooo, she's gorgeous, and you're right, they do look very different ;) Aren't they just the best - your laundry pile is going to get even bigger, still got 5 more to colour in hehe LOL xx

    p.s love the new photo - almost didn't recognise you!

    AntwortenLöschen
  3. Wow, forget about laundry, those stamps are amazing!! Absolutley beautiful card, love all the details!

    AntwortenLöschen
  4. Oh My Goodness!!! She is soooo cute and adorable!!! You amaze me everytime I visit your blog Katharina!!! Your card is gorgeous!

    AntwortenLöschen
  5. This is So Beautiful Katharina!! your coloring is Fabulous and the way you made this card just sets off that Adorable image wonderfully!!

    AntwortenLöschen
  6. Oh I love this card!! I kept coming back to see if you got the stamps and I guess the wait was worth it!! I love your color choices and the embossing is gorgeous!! This is such a beautiful card!!

    AntwortenLöschen
  7. Hi Katharina,
    I tagged you ....check my blog!..:)

    AntwortenLöschen
  8. Ja Katharina, diese neuen Motive sind einfach nur entzückend. Deine Karte ist mal wieder der Hammer geworden!
    Ich war leider im Krankenhaus als diese zu bestellen waren aber zum Glück werden sie ja bald nachgeliefert.
    LG Andrea
    PS: Mein Wäscheberg ist auch schon riesig :o)

    AntwortenLöschen
  9. Was für ein super schönes Motiv, Deine Karte ist mal wieder der Hammer. Man muß sich einfach in sie verlieben.
    LG patzi

    AntwortenLöschen
  10. wow...eine wunderschöne karte.
    das motiv ist wirklich total süß.

    AntwortenLöschen
  11. Wow Katharina
    die neue Kollektion gefällt mir sehr gut!
    Sie ist traumhaft schön!

    AntwortenLöschen
  12. Oh, Oooo..I'm in LOVE with your card Katharina, you've done your Magic once again!!

    So glad the little treasures have arrived!! and you made me giggle with the laundry :)

    Big hugs, Marlene xx

    AntwortenLöschen
  13. This is absolutely gorgeous Katharina - I love it. I love the way you used your nestas to create the aperture then filled it in - I might have to pinch that idea if that's ok xx. And I love your stitching - did you use your new sewing machine? And the stamp and beads are beautiful as well. A stunning and special card xxx

    AntwortenLöschen
  14. wauw, this one looks great. Love the stamp.

    Biggest SWAP ever on my blog. I hope you will join in.

    AntwortenLöschen
  15. wow Katharina - this are AMAZING!!!
    MUCH better than doing laundry :)

    AntwortenLöschen
  16. Aww Katharina...you've excelled yourself here! I love the simplicity, and the delicate colours of your cardstock and paper! Nice effects with your nesties! I bet sugar nellie are thrilled with this one! bx

    AntwortenLöschen
  17. Liebe Katharina,

    diese Karte ist ein Traum, phantastisch. Das Motiv ist aber auch der Knüller.

    LG, Claudia

    AntwortenLöschen
  18. wow katherina great card you made the nestabilities are beautiful

    AntwortenLöschen
  19. eine wunderschöne Karte mit einem obersüßem Motiv. Durch das geprägte wirkt der Rahmen viel realer, hat so richtig was vom Holzcharakter

    AntwortenLöschen
  20. Just simply adorable, and beautiful!

    AntwortenLöschen
  21. This is so beautiful, Katharina!!

    AntwortenLöschen
  22. It's lovely your card!!! we took the same stamp to start with!!

    AntwortenLöschen
  23. This is just stunning Katharina. I love the use of the nestabilities. Have a great weekend. Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  24. Wow this is stunning I just love what you have done with the embossing and nestabilities it is gorgeous. Sue :o)

    AntwortenLöschen
  25. Elisabeth Bell24. Mai 2008 um 17:40

    Such a BEAUTIFUL card, Katharina!!! I really LOVE this one!! Ofcourse, it's on my blog! :)xx

    AntwortenLöschen
  26. ohh i love them the same image but compleatly different they just keep on coming and they are getting bigger and bigger.

    AntwortenLöschen
  27. LOVE IT!! I am so getting these stamps when they are in again! They are beautiful to begin with, but you bring them into the realm of amazing!! Thanks so much for sharing and giving me my beauty fix!!

    AntwortenLöschen
  28. This is just gorgeous! I love what you have done with the nestabilities. The layout is brilliant.

    AntwortenLöschen
  29. wow die Kartew ist ja wieder ttal genial....aber das ist ja kein wunder bei dir:)

    AntwortenLöschen
  30. Noch so eine grandiose Karte von dir, woooow. So wunder, wunderschön und perfekt gemacht, wie immer :)
    LG, Moni

    AntwortenLöschen
  31. Wow - ich bin echt begeistert - die sieht ja wohl super klasse aus

    AntwortenLöschen
  32. such a pretty card! and love the new images and your gentle colouring to match the dp.

    AntwortenLöschen
  33. Your card is simply stunning Katharina!!! YOU can't stand the waiting.....I ordered mine the minute they were up on the site and I STILL haven't gotten mine!!! Oh it's so hard living so far away!!! Hopefully they will arrive this week!!! Hugs!!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...