Donnerstag, 29. Mai 2008

Thinking of you - Sweet Art Ebony of Sugar Nellie

"Patterned Paper" is this weeks challenge at Cute Card Thursday, which wasn't too difficult for me, because I love to use patterned paper on my cards and projects.

"Motivpapier" ist das Thema der Woche auf dem Cute Card Thursday challenge blog, was nicht allzu schwer für mich zu realisieren war, da ich es liebe Motivpapier auf meinen Karten und Projekten einzusetzen.

I couldn't resist the wonderful Sweet Art Ebony images of Sugar Nellie for long :)
I used the cute girl
"Sitting with bear" for this card.

Ich konnte den süßen Sweet Art Ebony Motiven von Sugar Nellie nicht lange widerstehen :)
Ich habe das putzige Mädel "Sitting with bear" für diese Karte benutzt.

I used my Nestabilties and a selfmade template to create a "different" opening for the card. I have to admit that I don't own a big circle cutter, so I had to do my own template.
I really like how the layout came out. I think I will use this again!
I put some Stickles drops (Star dust) on the scallops of the circle and die some faux stitching around the image. The background paper is really sewed.


Mit Hilfe meiner Nestabilities und einer selbstgebastelten Schablone (ich muss zu meiner Schande gestehen, dass ich keinen großen Kreisschneider habe), hat diese Karte wieder mal eine etwas andere Öffnung bekommen. Gefällt mir total gut, wirkt irgendwie anders und speziell, werde ich sicher mal wieder machen :)
Ich habe Tropfen mit Stickles (Star Dust) auf dieWellen des Kreises gegeben und rund um das Motiv habe ich "falsches Nähen" angewendet. Das Hintergrundpapier ist aber wirklich genäht :)

This is the inside of the card. I used a Stampin' Up sentiment.
Das ist die Innenseite der Karte. Ich habe hier ein Stampin' Up sentiment verwendet.

My blogging friend Michelle over at Stamps, Paper, Scissors and Donkey Smiles is giving away a fabulous blog candy to celebrate her 5000 hit (although she has far gone beyond these by now ;)
Hop over to her blog and enter the draw!
Thanks for visiting!


Meine Blogging Freundin Michelle vergibt auf ihrem Blog Stamps, Paper, Scissors and Donkey Smiles einen tollen Blogcandy um ihre ersten 5000 hits zu feiern (obwohl sie jetzt schon weit drüber ist :) Schaut doch mal bei ihr vorbei und macht mit!
Danke fürs Vorbeischaun!

  • Stamps: Sugar Nellie, Stampin' Up (sentiment)
  • Paper: SU cardstock "Bordering Blue and Barely Banana", SU dp "Le Jardin
  • Accessories: ribbon DCWV, hardware SU hodgepodge silver, Spellbinders Nestabilities circle, sewing machine
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, white gel pen, Spica Glitter pen, background with Su pastels

Kommentare:

  1. What a gorgeous card Katharina - I love it. The colours are so pretty xxxx

    AntwortenLöschen
  2. Suberb Katharina, love the colours and the sweet image is coloured so beautifully :D

    Marlene xx

    AntwortenLöschen
  3. Beautiful card Katharina, I love how you have coloured the image

    AntwortenLöschen
  4. deine karte ist ganz zauberhaft geworden!!!
    und deine jungs sind ja zum verlieben *schwärm*, und die roten haare sind besonders süss :o)

    AntwortenLöschen
  5. Wow das Kärtchen ist mal wieder zauberhaft. Wunderschöne Farben, ein Traum.

    AntwortenLöschen
  6. Fabulous card Katharina, what a gorgeous stamp! Love the papers and colour scheme.

    AntwortenLöschen
  7. You make such beautiful cards. I just LOVE this one.
    Such great colours and I like the way that you´ve used the big flower!
    Have a great day
    /Gunilla

    AntwortenLöschen
  8. Fabulous card Katharina, the image is so sweet and the papers are just beautiful. I love the shape to the front of the card, very creative!

    AntwortenLöschen
  9. What awonderful card and lovely design. Hugs Marja

    AntwortenLöschen
  10. Your mind must be buzzing non-stop Katharina to come up with all these new "different" ways! I love to see them...thanks for sharing them all with us! bx

    AntwortenLöschen
  11. love the design Katharina and the colours. xx

    AntwortenLöschen
  12. Wie schaffst Du es bloß, jeden Tag eine so tolle Karte zu machen - und das auch noch mit zwei Kindern? *beeindruckt bin* Wieder wundervoll geworden!

    AntwortenLöschen
  13. Wow!! Great coloring. The colors are so pretty. Another idea I'm going to have to try.

    AntwortenLöschen
  14. Gorgeous card Katarina, lovely colours.
    Hugs Rach.x

    AntwortenLöschen
  15. what a great card, I love the circle and a great image there!!
    Clairexx

    AntwortenLöschen
  16. Another fabulous creation Katharina! love the opening you designed and the pretty papers with that new stamp!

    AntwortenLöschen
  17. traumhaft schön, total superklasse.

    AntwortenLöschen
  18. Oh this card ROCKS! (that seems to fit the image for some reason!) Really love the layout and the opening, I may just have to try this out!

    And thanks so much for the link! Your the best!
    HUGS-
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  19. gorgeous card I love the style you have used.

    AntwortenLöschen
  20. wowwwwwwwwww ich bin echt geplättet - die karte ist ja wohl zauberhaft hoch drei - einfach genial und wunder wunder schön - du warst heute meine Inspiration - schon alleine von der Kartenform her - echt super

    AntwortenLöschen
  21. This is So Gorgeous!!..such a beautiful stamp, coloring and I love the shape and design of this card...Awesome.

    Katharina I used one of your wonderful ideas for ribbon on my circle card...uploaded too late and forgot to credit..I have edited it at the bottom of that post. Just wanted to let you know I used your idea and thank you again for that great ribbon tutorial!

    AntwortenLöschen
  22. Love your creativity with the opening. I enjoy visiting your blog for inspiration. Thanks for sharing. By the way, your boys are adorable!

    AntwortenLöschen
  23. Oo I love the card...so great the shape of the card!

    AntwortenLöschen
  24. wow! what a beautiful card! I love how you used your ribbon slide. amazing coloring, stitching and layout, as always!!

    AntwortenLöschen
  25. Gorgeous card Katharina and I love the fantastic design. Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  26. Tolle Idee, diese Form der Öffnung gefällt mir extrem gut! überhaupt die ganze Zusammenstellung ist wieder wunderschön, eine fantastische Karte!
    lg

    AntwortenLöschen
  27. Beautiful card and I love the unusual opening and the colours are gorgeous. Sue :o)

    AntwortenLöschen
  28. This is such a pretty card!! I love your color combo and the papers. The whole idea of the card is great, too!!

    AntwortenLöschen
  29. Stunning! Love your paper is that image is oh so sweet,of course your coloring is wonderful as always!

    AntwortenLöschen
  30. This is stunning, Katharina! Sheer genius!! As soon as I saw it, I posted it in my Sweet Ebony gallery! :) xx

    AntwortenLöschen
  31. Die Karte ist wunderschön geworden, Katharina. Da passt wieder alles. Tolles Layout und klasse umgesetzt.
    LG, Moni

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...