Donnerstag, 29. Mai 2008

Wedding card - Sketch #13

I was invited by Sandy and Heike to do a sketch for their wonderful challenge blog "Thank God It's Friday". Thanks again Ladies, it's been a pleasure! I wanted to come up with something new and special, so I didn't do a sketch for a 4x4 card but a A5 card. And I used a large tag to put the sentiment on.

Ich wurde von Sandy und Heike eingeladen einen Sketch für ihren tollen challenge Blog "Thank God It's Friday" zu entwerfen. Danke nochmal ihr Zwei, es war mir ein großes Vergnügen :) Ich wollte etwas Neuesn und Spezielles für sie machen. Deswegen habe ich kein Layout für eine 4x4 Karte, sondern für eine A5 Karte gemacht. Ausserdem habe ich ein großes Tag verwendet um den Text daraufzustempeln.

My husband asked me to do a wedding card for one of his collegues who gets married today. Maxit and Rakle are my favorite wedding couple on cards. I made a frame for them with my square Nestabilities and sewed around them.

Mein Mann hat mich gebeten eine Hochzeitskarte für einen Arbeitskollegen zu machen, der heute heiratet. Maxit and Rakle sind für mich das perfekte Hochzeitspaar, deswegen habe ich sie wieder für son eine Art Karte verwendet. Ich habe ihnen mit meinen quadratischen Nestabilities einen Rahmen gemacht und rund um sie herum mit der Nähmaschine genäht.


I did some sewing around the different papers, distressed the edges and used different kind of embelishments.

Ich habe rund um die verschiedenen Papierscraps genäht, die Ränder distressed und verschiedene Embelishments verwendet.

These flowers are a cuttlebug die which I haven't used for a while, I simply put a halfpearl in the middle and I think it looks quite neat :)

Diese Blumen habe ich mit einer Cuttlebug Schablone ausgestanzt, die ich schon lange nicht mehr verwendet habe. Ich habe einfach eine Perle in die Mitte gesetzt und finde das das recht nett aussieht.



The inside of the card is very special. I used the swirl I got from Debbie's die cuts and put some light blue colour on with my Stampin' Up pastels and a sponge dauber.
You have to check
Debbie's blog. She has some fabulous kits and tutorials about how to colour her dies. I am already working on some more products with her dies which I will show you next week. I absolutely fell in love with her Scalloped Card and Envy set, it's so much fun to do a quick card with it.

Die Innenseite der Karte ist sehr speziell (passend für so einen Anlass ;). Ich habe die Schnörkel verwendet, die ich von Debbie's die cuts bekommen habe und habe mit meinen Kreiden von Stampin' Up leicht blaue Farbe aufgetragen. Ihr müßt euch unbedingt Debbie's blog anschauen. Sie bietet tolle Ausstanzungen und auch kits zu einem super Preis (da es ja aus den USA kommt und der Dollar sehr gut für uns steht ;) Sie versendet international in dem Priority Flat Rate Umschlag (kostet ca. 12 Dollar Versand). Das rechnet sich aber schon wieder, wenn man die Preise der Ausstanzer mit den richtigen Dies von QuickUtz oder so vergleicht, die man dann auch nur 3-4x verwendet...hihi (geht mir zumindest so ;)
Gestern habe ich mich in Debbie's Scalloped Card and Envy set verliebt, Da hat man in Null komma nichts ein kleines Dankeskärtchen. Dazu zeig ich euch meins nächste Woche :)
I combined the swirls to layer the huge SU flower, put some stickles on them and distressed the edges. I also put some stickles on the Hydrangea flower. I used some rhinestones to add some bling :)

Ich habe die Schnörkel so kombiniert, dass sie hinter der großen Blume wie zusammenhängen aussehen. Dann habe ich die Ecken mit braunem Stempelkissen distressed und etwas Stickles Glitzer auf ihnen verteilt. Auch auf die große blaue Prima habe ich Stickles gegeben. Zum Schluss noch ein paar Rhinestones für das richtige Maß an "Bling" ;)
This is the inside of the wedding card. I used the same dp for the people to write on, did some sewing and stamped a SU sentiment in the left corner.

Das ist die Innenseite meiner Hochzeitskarte. Ich habe das selbe Motivpapier verwendet wie Aussen und mit der Nähmaschine drum herumgenäht. Dann habe ich noch ein Stampin' Up sentiment in die untere Ecke gestempelt.
Thank you for visiting and reading this veeery long post...hihi
Don't forget to check out the
Thank God It's Friday challenge blog to give my sketch a try!
Please check back later today, because I have another sketch coming up on another of my favorite challenge blogs
Stamp Something (I've been quite busy this week ;)
See you later!

Danke fürs Reinschaun und dafür, dass ihr euch diesen wirklich langen Beitrag durchgelesen habt..hihi Vergeßt nicht bei Thank God It's Friday vorbeizuschaun und meinen Sketch zu probieren!!
Bitte kommt heute nochmal wieder, denn ich habe noch einen zweiten Sketch auf einem weiteren meiner Lileblingschallenge Blogs Stamp Something für euch zur Inspiration (Ich will ja nicht dass euch am Wochenende langweilig wird ;)
Bis später!



  • Stamps: Scrapmagasinet, Stampin' Up, Hero Arts, Penny Black
  • Paper: SU dp "Le Jardin", cardstock Close to Cocoa
  • Accessories: swirls Debbie's die cuts, Hardware SU hodgepodge silver, ribbon SU, Prima Flowers, button SU, Spellbinder Nestabilities square scalloped, sewing machine, cuttlebug flower die
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, white gel pen, Spica Glitter pens, background and swirls with SU pastels

Kommentare:

  1. Oh wow Katharina, this is just fantastic. What a wonderful Wedding card with so much detail. The lucky couple will just treasure this. I didn't know about this challenge blog so will check this out now.
    Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  2. Meine liebe Katharina, wir möchten uns für diesen wunderschönen Sketch und diese Traum Karte bedanken. Es ist uns eine Ehre, dass Du für TGiF einen Sketch entworfen hast.

    Die Karte und all Ihre Details sind der absolute Wahnsinn. Wunderschön, ein Traum.

    Vielen lieben Dank für diesen Sketch und die zauberhaft Karte zu TGiF.

    AntwortenLöschen
  3. Diese Karte ist einfach nur wunderschön! All diese details sind schon genial!

    AntwortenLöschen
  4. This is such a Beautiful wedding card Katharina. I love the swirls, rakle stamps and well everything!!

    AntwortenLöschen
  5. This is just so beautiful...you have put so much detail and thought into it....stunning.
    Hugs Rach.x

    AntwortenLöschen
  6. Katharina, du bist echt ein Genie! Diese Karte ist der absolute Traum.

    Lg Tanja

    AntwortenLöschen
  7. Hello Katarina, I love the challange that you created for us.

    I applaud your style of working, this wedding card is a real piece of art.
    It looks fabulous with all those details, compliments.

    AntwortenLöschen
  8. It's beautiful Katharina...so much detail to love...and the colour combo is perfect! You certainly have been busy this week...that laundry pile must be hittin' the ceiling now!! haha x

    AntwortenLöschen
  9. This card is just STUNNING Katharina! I love all the tiny details and especially what you've done on the inside of the card!
    Have a lovely weekend!
    I'm spending mine as a wedding photographer, so it's lovely to see a wedding card from you ;)

    AntwortenLöschen
  10. WOW! This is such a beautiful card, Katharina!

    AntwortenLöschen
  11. This is a stunning card Katharina and a wonderful challenge
    Ann x

    AntwortenLöschen
  12. this is a very beautiful and elegant card.
    also the inside from the card

    AntwortenLöschen
  13. Katharina this card is just soooo beautiful, it has so many gorgous details. Really this one is fabulous I love that image tooo must look into adding it to my collection!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  14. Hi i'm Kate, i hope you don't mind me commenting but i found your blog through a friends and your cards are truly amazing!! Would you mind if i added you to my favourite blogs?

    AntwortenLöschen
  15. Thank you for replying, i have added you and found the papertake weekly challenges through you so i look forward to having a go soon! Your cards are works of art, they must take you ages! I'm still beginner level really even though i've been doing it a while! I love how you combine colours and papers and your stamped images all look beautiful. This wedding card in particular is just stunning :o)

    AntwortenLöschen
  16. Amazing Katharina, it is so beautiful, they will surely treasure it!! Fantastic job, hope you have a great weekend!!

    AntwortenLöschen
  17. Katharina, du machst mich echt sprachlos - deine super Erklärungen und auch deine Karte sind ein echter Hingucker - super duper megastark

    AntwortenLöschen
  18. oh my goodness what a stunning card, love the inside as well, great idea
    Sharon
    x

    AntwortenLöschen
  19. An absolutely stunning card. Beautiful colour scheme, its a real work of art ~x~

    AntwortenLöschen
  20. Wow........ Katharina
    die Karte ist ein traumhaft schön!

    AntwortenLöschen
  21. Deine Karte ist der absolute Traum !! Wahnsinn !! Ich komme so gar nicht aus der Scrab- Ecke , aber Deine geniale Anleitung , war für mich ein großer Anreiz es auch einmal zu probieren .Ganz herzlichen Dank dafür !!!

    AntwortenLöschen
  22. Die Karte ist einfach der Wahnsinn!!! Ich ziehe meinen Hut... ;-)

    Und vielen Dank für den tollen Sketch, das war wirklich eine Herausforderung... *lach*

    AntwortenLöschen
  23. This card just takes my breath away! The detail you have added is just incredible! Wonderful.

    AntwortenLöschen
  24. sagenhaft, die Karte ist wunderschön, wow.

    AntwortenLöschen
  25. Wonderful wedding card and great sketch!

    AntwortenLöschen
  26. A totally gorgeous card!!
    Clairexx

    AntwortenLöschen
  27. Katharina, your cards are wonderful! I always love to see your newsletter comin'in :-) Your creations en sketches are WOUW! Thank you!!

    AntwortenLöschen
  28. I had great fun with your sketch Katharina and your wedding card is beautiful X

    AntwortenLöschen
  29. Uii, die Karte ist sowas von traumhaft schön gemacht. Die Rakle Motive sind echt klasse!! Super Farben und tolle Details hast du dir ausgesucht. Bin hin und weg ...
    LG, Moni

    AntwortenLöschen
  30. Fabulous sketch, Katharina, and a beautiful card. I can't wait to try it out.
    Maria x

    AntwortenLöschen
  31. Wunderschöne Karte und sooo tolle Details!

    AntwortenLöschen
  32. Loved the sketch--as always!

    You can see my card at my blog:
    http://inkydoodle.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  33. BTW, your card is fabulous! But when are they not?! I feel like a broken record commenting to your posts :). I love everything you create!! I want to be you when I grow up :)!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...