Freitag, 13. Juni 2008

Classic Birthday Card

Sometimes I am also in need of some classic cards to give to relatives or friends who don't really understand and honour the beauty of cute images...hihi

So I did this rather simple card, but I really like the simplicity of such classic cards. I adore the overloaded style with lots of embelishment in cute stamping, but i also fancy the simple, clear and noble style with classic cards.
I cut the Stampin' Up sentiment with my rectangle Nestabilities, coloured the candle with a Spica Glitter pen and added three silver brads. I also put some stickles around the scalloped border. (You are reading right, I am giving my stickles a second chance after the explosion incidence ;)
Have a lovely day - the weekend is near!!! ;)

Manchmal brauche ich auch ein paar klassische Karten für Verwandte und Bekannte, die die Schönheit von Motiven wie Hänglar und Stänglar oder High Hopes nicht zu schätzen wissen...hihi Also habe ich mal wieder eine klassische Karte gestaltet um mein Lager aufzustocken.

Einerseits liebe ich ja wirklich den überladenen Stil von Niedlichmotiv-Karten mit vielen Embelishments, aber andererseits weiss ich bei einer klassischen Karte die Schönheit und Noblesse der Einfachheit zu schätzen :)
Ich habe den Stampin' Up Text mit meinen rechteckigen Nestablities ausgeschnitten, die Kerze mit einem gelben Spica Glitter Stift ausgemalt und 3 silberne Brads hinzugefügt. Ich habe auch noch ein bisschen Glitter mit Stickles rund um den gewellten Rand aufgetragen (Ja, ich gebe meinen Stickles noch eine Chance nach dem Explosionsvorfall ;)
Ich wünsche euch einen schönen Tag - das Wochenende rückt näher!!!! ;)



  • Stamps: Stampin' Up
  • Paper: Stampin' Up dp Berry Bliss
  • Accessories: brads Making Memories, ribbon Stampin' Up "grosgrain 1/4 '' Pretty in Pink" " grosgrain 5/8'' Chocolate Chip"
  • coloured with Spica Glitter Pens

Kommentare:

  1. Stunning card Katharina, I find it so difficult to do classic cards but you did a great job. Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  2. Oh wow was für ein elegantes Kärtchen. Dein Geschmack ist echt klasse. Die Karte hat echt Stil.

    AntwortenLöschen
  3. Fab card Katharina I love the simplicity of it

    AntwortenLöschen
  4. Beautiful and elegant..
    Just stunning.
    Hugs Rach.x

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful card, a little bit different that we used to from you!! But also beautiful. Could you tell me which computerprogramm you use to make the sketches?? I wnat to buy one, but have a hard time to decide which one is good.... Thanks already!!

    AntwortenLöschen
  6. Thank you for your nice comments everyone. I was a bit unsure about showing such cards on my blog, because you all love my "other" style ;) But I guess it is always fresh to see something else!

    For the one from the Friday Sketchers DT who ask me about the Software I use for doing my sketches. Sorry, I don't know who you are :) so I answer it here. I use Corel Draw 12 just because I had it installed on my PC. But I think there are alot of other valuable programms which aren't as expensive :)
    Hugs
    Katharina xx

    AntwortenLöschen
  7. Hi Katharina, it was me, I forgot that I was logged in under FS.... Sorry!!! I tried several software, but could not manage to make flowers or scalloped borders. I will take a look for yours, and see what the price is. Maybe there is a trial version to download. Thank you!!!!

    AntwortenLöschen
  8. wunderschön und sehr elegant. Eine superschöne Karte.

    AntwortenLöschen
  9. Sieht die toll aus. In ihrer Schlichtheit total edel. Ich liebe ja auch die niedlichen Motive, aber an "einfachen" Karten kann ich mich auch erfreuen, da sie doch sehr rar geworden sind.
    Lieber Gruß, Antje

    AntwortenLöschen
  10. Gorgeous Katharina I too love classic cards. This one is stunning, love the colours.

    AntwortenLöschen
  11. Huhu Katharina!

    die ist dir super gelungen.
    Ich find Karten einfach und schlicht, aber dennoch schön hinzubekommen, irre schwer...zumindest tu ich mich sehr schwer damit...

    Grüssle
    jessi

    AntwortenLöschen
  12. Hi Katharina, deine Karte ist wunderschön... Sehr elegant!

    GLG Doris

    AntwortenLöschen
  13. Lovely simple card. Those papers and stamp are just gorgeous! Thank you for leaving a nice comment on my blog.

    AntwortenLöschen
  14. Fabulous card Katharina ..simple but lovely! I love simple cards too...I agree..perfect for those that appreciate a homemade card...but who know the difference it took 4 hrs to make or 30 min.

    AntwortenLöschen
  15. I love your cards!! Whether they are classic or with cute image!! Excuse my english but I'm french and I don't remember very well german language!!
    Kisses, Christelle.

    AntwortenLöschen
  16. Very pretty, and love the touch of pink on the chocolate ribbon!

    AntwortenLöschen
  17. WOW gerade auch so schlichte Karten haben was.

    AntwortenLöschen
  18. Meine Güte, ist die schön, ich schmelze gerade dahin wie Wachs in der Sonne... *schmacht*

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...