Montag, 30. Juni 2008

Coaster Photobook - Bierdeckelfotobuch

Today I would like to show you a Coaster Photobook I made for Niklas' godmother whose birthday we celebrated on saturday. Marcel (my hubby) reminded me in the morning that he wanted me to craft something for her (she is his favourite aunt ;). Although it was on quite short notice, I was delightet that he wanted me to do something for her, which means that he also really values my selfmade things *yay* :) So he took care of Niklas and Noel the whole morning so I could craft unhurriedly (is it christmas already??? ;)

Heute möchte ich euch gerne ein Bierdeckel Fotobuch zeigen, dass ich für die Taufpatin von Niklas zum Geburtstag gemacht habe. Marcel (mein Mann) kam am Samstag in der Früh auf die Idee, dass ich doch noch etwas für Lydia (die Patin und seine Lieblingstante) basteln könnte (ihr Geburtstag wurde am Nachmittag gefeiert). Obwohl das doch etwas kurzfristig war, habe ich mich total geschmeichelt gefühlt, weil er etwas selbstgemachtes von mir wollte. Das zeigte mir, dass er meine Arbeit doch auch schätzt *juhuuu* ;) Also hat er sich den ganzen Vormittag um Niklas und Noel gekümmert (ist schon Weihnachten?!?! ;), damit ich in Ruhe basteln konnte.
I covered the coasters with design paper and did some sewing on the front. The sentiment is computer printed and means "birthday wishes". I stamped the little flower and adhered 3 halfpearls. I love this pretty silver frame, it's from the Stampin' Up hodgepodge hardware.

Ich habe die Bierdeckel mit Motivpapier überzogen und etwas mit der Maschine genäht. Der Text ist am Computer ausgedruckt. Die kleine Blume habe ich im Nachhinein dazugestempelt und 3 Halbperlen festgeklebt. Ich liebe diesen hübschen silbernen Rahmen, er ist von der Stampin' Up hodgepodge Hardware.
The inside contains 2 pictures of our sons; the frame holds together with 2 ribbons which I adhered under the design paper.
Die Innenseite beinhaltet 2 Fotos unserer Söhne; zusammengehalten werden die 2 Bierdeckel durch 2 Bänder, die ich unter dem Motivpapier festgeklebt habe.
The backside is quite simple, I printed the round sentiment on the computer again, it means "Handmade with love for godmother Lydia" and punched it with my Su round scalloped punch. The central flower is a EK success punch with another halfpearl in the middle.
Die Rückseite ist recht einfach gehalten. Ich habe den runden Text wieder am Computer ausgedruckt (Gotta = Patentante auf Schweizerdeutsch) und mit meinem runden Stampin' Up scalloped Punch ausgestanzt. Die Blume in der Mitte ist ein EK Success Stanzer mit wieder einer Halbperle in der Mitte. And this was the finished present, Marcel really liked how it came out and his aunt loved it too :) (Lucky me ;)

Und so hat das fertige Geschenk am Schluss ausgeschaut. Marcel hat es gut gefallen und seiner Tante auch (Na so ein Glück..hihi ;)
And for all of you who managed to read through this again quite long post (seems like I am a real blabbermout ;), there is a little surprise: A absolutely HOT preview of the brandnew High Hopes Rubber Stamps which which will be released this week. Enjoy :)
Und für alle die bis zum Schluss dieses, wieder einmal sehr langen (ich scheine ein Plappermaul zu sein ;), Beitrags durchzuhalten, gibt es eine kleine Überraschung: Eine absolut HEIßE Vorschau auf die Neuerscheinungen von High Hopes Rubber Stamps, die diese Woche herauskommen werden. Viel Spaß!

  • Paper: Stampin' Up cardstock "Close To Cocoa", Su dp "Le Jardin", Rayher
  • Accessories: Su hardware hodgepodge silver, Su ribbon and ribbon from stash, halfpearls, buttons Su and chatterbox, SU round scalloped punch, flower punch EK Success, Cuttlebug die "Tiny Tags", Prima Flowers, scalloped scissors, corner rounder punch, Spellbinders Nestabilities square scalloped

Kommentare:

  1. This is gorgeous Katharina and what a fantastic idea, Your creations are just amazing and I can see why your husband would want you to make a gift for his special Aunt. You could never buy something this beautiful or personal. Big Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  2. Stunning creation as always Katharina.

    AntwortenLöschen
  3. Wow I am sure she did love it! How beautiful! And the boys look adorable in the photos as they always do! Love it!
    HUGS and I left you an award on my blog =)
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  4. What a beautiful gift to give and so personal. well done. hugs rach.xx

    AntwortenLöschen
  5. Wow was für eine wunderschöne Idee und die Umsetzung einfach klasse. Diese Farben sind wunderschön. Ein Traum hast Du da wieder gewerkelt.

    Ich wünsche Dir eine schöne Woche.

    AntwortenLöschen
  6. gorgeous I'm sure your husbands Aunt will love it Jill x

    AntwortenLöschen
  7. sagenhaft, ein traumhaft schönes Geschenk. Also wer sich da nicht freut...
    Wunderschön.

    AntwortenLöschen
  8. also mir gefällt es auch sehr gut :-)).

    LG von Litta

    AntwortenLöschen
  9. Gorgeous, a really beautiful gift, I have also given you an award on my blog
    lv Gill x

    AntwortenLöschen
  10. What an awesome idea!! I love it! The colors and details are so pretty!! Something to cherish for a lifetime!!
    (I have given you an award on my blog!! I just too want to say I am so sorry I have been randomly writing Katarina instead of Katharina!! It's from the kids distracting me!! So sorry!!)

    Thanks for all your inspiration!!

    AntwortenLöschen
  11. Hi Katharina, I am a huge fan of your work. I recieved this award that I get to pass on to my favorite blogs. I wanted you to have one. You can see it here:
    http://jeanette-happythoughtsinkspots.blogspot.com/2008/06/award.html

    AntwortenLöschen
  12. Hallo Katharina,

    das Bierdeckelfotobuch ist klasse geworden.

    Schau mal bitte auf meinem Blog, ich habe was Tolles für dich.

    LG Andrea

    AntwortenLöschen
  13. Totally Gorgeous!! what a beautiful gift and lovely presentation!!
    Great Sneak Peek Katharina!(wink)

    AntwortenLöschen
  14. What a beautiful present!! You had a marvellous idea!! Hugs, Christelle.

    AntwortenLöschen
  15. Liebe Katharina

    Dein Bierdeckelfotobuch ist so eine super Idee und es ist so schön geworden! Einfach genial! Ich finde übrigens all Deine Werke wunderschön!
    Auf meinem Blog hab ich was für Dich hinterlassen. :-)

    Liebe Grüsse aus Zürich
    Pati

    AntwortenLöschen
  16. Your mini book is absolutely adorable Katharina. What a lovely compliment for your hubby to ask for something for his special aunt! The colour scheme is lovely...I'm sure it was very well received!! bx

    AntwortenLöschen
  17. What a beautiful gift! Gorgeous!!

    AntwortenLöschen
  18. Wow that's gorgeous Katharina! And your sons look so sweet! I'm sure that she will treasure it - what a fab gift x

    AntwortenLöschen
  19. Oh! P.S. I have left an award for you on my blog! x

    AntwortenLöschen
  20. Das ist ja wircklich ein wunderschönes Geschenk geworden.

    AntwortenLöschen
  21. Traumhaft schön Katharina, ich bin sehr beeindruckt.

    LG
    Anke

    AntwortenLöschen
  22. What an awesome gift! This is perfect for showcasing photos. Love your details and papers. :)

    AntwortenLöschen
  23. I can't ever get over how innovative you are, Katharina! You are incredibly talented with sooo many ideas oozing out of your pores! This is such a delightful gift, your aunt is extremely fortunate - and so is your hubby for having such an incredibly talented wife!! :)

    *Big hugs!*

    Elisabeth xx

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...