Dienstag, 10. Juni 2008

Cute Baby - Hänglar and Stänglar Snail

I am so happy that I finally made it to participate in the Ismaki Sketch challenge again. They always make me to try new stuff and to leave my comfort zone, and I like that. This week it is Bea's turn to host the challenge and I always enjoy her sketches!

Ich bin so froh, dass ich es endlich wieder geschafft habe bei der Ismaki Sketch challenge mitzumachen. Die Sketche veranlassen mich immer etwas Neues auszuprobieren und bringen mich dazu abseits vom Gewohnten zu werkeln. Das schätze ich sehr :) Diese Woche ist wieder Bea an der Reihe einen Sketch bereit zu stellen, die ich sehr schätze!

I am still producing baby cards for close friends who are pregnant at the moment and the absolutely adorable Hänglar and Stänglar snail is exactly the right motive for such a card :)

You should check out the Sugar Nellie blog. Debbie and Karen are giving away some Hänglar and Stänglar stamps as blog candy to celebrate the cooperation with Marie from Hänglar and Stänglar. For all of you who don't know it by now. Sugar Nellie will produce and sell (worldwide) the desired Hänglar and Stänglar stamps starting this summer. So stay tuned for more news, information and sneek previews :)

I got the daisies from CuddlyBuddly. I am not so keen on their figure stamps, but they have really beautiful accessories. The best of all, the unmounted rubber come together with the EZ Mount, great service.

I put some of the flowers on foam blocksto show outside the Nestability circle and to get a slight 3D effect.
Hope you like my card! Thanks for visiting!!

Ich bin immer noch dabei Babykarten herzustellen, da in meinem Bekanntenkreis fast alle schwanger sind (Naja, da übertreibe ich wohl ein wenig, aber es sind schon ein paar ;) Da fiel mir die süße Hänglar und Stänglar Schnecke in die Hände und ich wußte sofort was ich mit ihr machen wollte.

Da fällt mir gerade ein, dass ihr unbedingt auf dem Sugar Nellie blog vorbeischaun müßt. Karen und Debbie vergeben dort einen Hänglar und Stänglar blog candy um zu feiern, dass sie ab sofort mit Marie von Hänglar und Stänglar zusammenarbeiten. Für alle die es noch nicht wissen. Sugar Nellie wird ab kommendem Sommer die Motive von Hänglar und Stänglar produzieren und auch weltweit verkaufen. Bleibt also dran für mehr News, Informationen und Vorschauen :)

Die Margarithen von meiner Karte habe ich von CuddlyBuddly. Ich bin kein großer Fan von ihren Figurenstempeln, aber ihre Acessoires sind toll. Ausserdem kommt zu jedem unmontierten Stempel, das EZ Mount gleich dazu, ein toller Service :)

Ein paar der Blumen habe ich auf Abstandshalter gesetzt, damit sie auch ausserhalb des Nestability Kreises zu sehen sind und um einen 3D Effekt zu erzielen.
Ich hoffe meine Karte gefällt euch! danke fürs Vorbeischaun!


  • Stamps: Hänglar and Stänglar, CuddlyBuddly, Aud Design
  • Paper: Crate Paper, SU cardstock "Barely Banana
  • Accessories: brads Making Memories, button and ribbon Stampin' Up, Spellbinders Nestabilities round scalloped large, Heyda Cassette Craft Punch for alphabet
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, white gel pen

Kommentare:

  1. Brilliant Katharina,
    Just love that snail.....so cute! I have seen so many of the figures by Hangler and stangler but never any animals...this is just brilliant.
    fab colouring and use of papers as always...
    Love the raised flowers as well.
    Hugs Rach.xx

    AntwortenLöschen
  2. your card is fabulous,I love this snail and the flowers are wonderful!!!

    AntwortenLöschen
  3. Katharina, die Schnecke mit den Flügeln ist der Hit und Du hast Bea´s Sketch einfach fantastisch umgesetzt -was für ein genial schönes Werk *schmacht*

    AntwortenLöschen
  4. Oh nein was ist die wieder knuffig.
    Absolut süße Details.
    Wunderschön.

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful card as always Katharina. Love the coloring and the layout.
    Lim

    AntwortenLöschen
  6. I am always amazed at your work!
    Another beautiful card!
    Thanks for stopping by on my blog,I
    was honored to see that...I am one of your biggest fan since i found your blog!!
    Thanks for visiting Katharina!!!

    AntwortenLöschen
  7. Mensch Katharina - die karte ist mal wieder ein Traum aus Papier und Farben.. ich beneide dich echt für deine Kartenkunst

    AntwortenLöschen
  8. Very cute card ! I love the colors and the stamp ! Very great work !

    AntwortenLöschen
  9. I love your card!! This is just the Cutest!..love the colors and dimensional flowers!!!

    AntwortenLöschen
  10. wahooooooooooo
    very wonderful
    so so great

    AntwortenLöschen
  11. This is beautiful Katharina and the snail so so cute. Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  12. Fabulous, love all the little details.

    AntwortenLöschen
  13. Gorgeous card Katharina, that snail is so cute

    AntwortenLöschen
  14. Wunderschöne Farbkombi und absolut liebevoll koloriert.Du machst so tolle Karten,daß ich mich schon immer darauf freue, Deine neuen Kreationen auf Deinem Blog zu bestaunen.

    AntwortenLöschen
  15. Gorgeous cards Katharina! Love Nikklas one too! He's gonna take after his mummy with the creative talent! x

    AntwortenLöschen
  16. rhoooo maginfique !! l'escargot est trop beau
    bizz Mu

    AntwortenLöschen
  17. die Karte ist ein Traum, wunderschön.

    AntwortenLöschen
  18. I love it, it's a very original card, you made a great work!

    AntwortenLöschen
  19. adorable!!! cute snail!! and i love how you poped up some of the flowers!! super cute!

    AntwortenLöschen
  20. Wow!! Really cute as usual. I'm not to keen of the buddy images either but your right the acessories are cute.

    AntwortenLöschen
  21. I'm glad to see you back! I missed your beautiful cards!

    AntwortenLöschen
  22. Very cute...love the snail.

    Charmaine

    AntwortenLöschen
  23. very beautiful and funny card !!!!

    AntwortenLöschen
  24. OH Very fantastic card Katharina!!!!
    I love the details and flowers.
    Very good idea!
    Bizz my friend

    AntwortenLöschen
  25. Just adorable! That snail is really cute!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  26. Ooooh!! What a fantastic card!!!!

    AntwortenLöschen
  27. Your card is beautiful!!! Very nice!!

    AntwortenLöschen
  28. oh that is adorable Katharina, I absolutely love it

    AntwortenLöschen
  29. great cards you made and the card of your little son is beautiful, he is very creative likes his mother hihi , your cards are always so clear colored and all the papers you used are beautiful

    AntwortenLöschen
  30. Die Karte ist richtig klasse. Ich stehe im Moment auch auf dem Blumentrip :-)) bin immer wieder am stöbern aber finde irgendwie nie das richtige, das muss immer gleich funken *lach*.

    LG von Litta

    AntwortenLöschen
  31. Card is so stunning and lovely. I have news I am a DT member yippee!!!!!!.
    SBS18 Challenges.

    AntwortenLöschen
  32. Its just gorgeous Katharina - fabulous xxx

    AntwortenLöschen
  33. Beautiful card!! I love the colors and the image!! I never knew they had other images besides the kids ~ how awesome!! Very cute..

    AntwortenLöschen
  34. Wieder eine ganz tolle Idee von Dir!
    Ich habe auch ein paar von diesen Schneckenabdrücken und mir ist bisher da gar nichts zu eingefallen. Lach, vielleicht klingelt es jetzt bei mir.

    AntwortenLöschen
  35. Gorgeous card Katharina, I thought the flowers were Magnolia at first! the little snail is so cute, and yes perfect for the baby card.

    AntwortenLöschen
  36. Very cute, beautiful card. Love the flowers and that adorable snail!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...