Donnerstag, 12. Juni 2008

High Hopes Project of the Month - Tutorial Flap Card

Cute Card Thursday challenge time again :) This weeks theme "3 different types of embellishments e.g. buttons, brads, ribbons". I did this fun card with the possibility to put a small present in an opening at the front.

Es ist wieder Cute Card Thursday challenge Zeit :) Diese Woche war das Thema "3 verschiedene Arten von Embelishments zu verwenden, also Knöpfe, Bänder, brads etc." Ich habe dazu diese lustige Karte gemacht, bei der man auf der Vorderseite die Möglichkeit hat ein kleines Geschenk hineinzugeben.

In my case it was a bad of tea (you could also put a coupon, a tag, rubbons, everything else flat in it), because I used the stamps which are this weeks Project of the month at High Hopes Rubber Stamps (it fitted perfectly to give someone with a cold a heads up). Tina Marie offers each month a set of stamps which are prized at 25% off. I did this card with this set and you can also view my card at the High Hopes Website *yay* ;)

In meinem Fall war es ein Teebeutel (man kann aber auch einen Gutschein, ein Tag, rubbons, einfach alles was flach ist, hineingeben um jemandem eine kleine Freude zu machen), weil ich die Stempel von dem High Hopes Rubber Stamps Projekt des Monats verwendet habe (da hat das gerade super gepaßt um jemandem mit einer Erkältung Mut zu machen). Tina Marie von High Hopes bietet jedes Monat ein Stempelset, dass sie um 25% billiger verkauft. Ich habe diese Karte mit dem Set des Monats Juni gemacht und ihr könnt sie auch auf der High Hopes Webseite bewundern *Yay* ;)

I did some photos about how to do the flap at the front, maybe you want to give it a try :)
Ich habe ein paar Fotos davon gemacht wie ich die Lasche auf der Vorderseite gemacht habe, vielleicht wollt ihr es ja auch mal probieren :)

I cut a piece of cardstock almost twice as high as my cardbase. Scored in the middle and used my corner rounder punch on the corners where I scored.
Ich habe ein Stück cardstock zugeschnitten, ca. 2x dieselbe Höhe wie meine Kartenbasis. Dann habe ich in der Mitte gefalzt und meinen Eckenrunder auf die Ecken angewendet wo ich gefalzt habe.

To do the tuck in flap you cut the same width as the flap plus 1cm on the right, the left and at the bottom. Score as the picture shows.
Um die Einstecktasche zu machen schneidet ihr ein Stück cardstock, dass die selbe Breite wie die Lasche von vorher hat PLUS 1cm am rechten und am linken Rand und 1cm unten. Ihr falzt dann wie es das Bild zeigt.
Then you have to cut away the edges like the above picture shows.
Dann schneidet ihr die Ecken weg, wie es das obige Bild zeigt.

I punched a halfcircle at the upper border, so you can better grab the thing you put inside the flap with my 1/8'' circle punch.
Ich habe dann noch einen Halbkreis in die obere Seite gepunched damit man das was man in die Lasche hineingibt auch besser wieder herausziehen kann.
This is the finished flap.
Hier seht ihr nun die fertige Lasche zum Aufklappen.
Thanks for visiting! Don't forget to check out Cute Card Thursday (we have some nice blog candy for grabs) and High Hopes Rubber Stamps for this very versatile and absolutely cute stamps set.

Danke fürs Vorbeischaun! Vergeßt nicht bei Cute Card Thursday (wir haben wieder einen super blog candy zu vergeben) und bei High Hopes Rubber Stamps für dieses vielseitige und absolut lustige Stempelset reinzuschaun.


  • Stamps: High Hopes Rubber Stamps Project of the Month June
  • Paper: Basicgrey, Stampin' Up cardstock Close To Cocoa
  • Accessories: brads Making Memories, photoholder SU, corner rounder punch, scoring tool, 1/8'' circle punch
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, white gel pen, Spica Glitter pens, background with SU pastels

Kommentare:

  1. Wow Katharina, what a fantastic design and I love the little pocket inside for the tea or coupon. I just love these HH characters. Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  2. Wow this is brilliant Katharina, I love the card design and the images are fantastic

    AntwortenLöschen
  3. Wow Katharina ich bin echt platt! Diese Karte ist sowas von toll geworden, mir fehlen echt die Worte....

    Lg, Tanja

    AntwortenLöschen
  4. Wow Katharina This is fab I must have a go at this style of card.

    AntwortenLöschen
  5. Ich sitze hier vorm Rechner und könnt mich totlachen. Dieser Stempel ist ja wohl der Knaller. Wie süüß ist das denn bitte ???
    Ein hammerstarkes Kärtchen. Wunderschön. Ich wünsche Dir einen schönen Tag.

    AntwortenLöschen
  6. WOW this is fabulous, thanks for the tutorial will have to give this a go.

    AntwortenLöschen
  7. Katharina, I just bought this set from High Hopes, thanks to your lovely card sample. :) I haven't visited your blog in quite awhile and love love love your videotorials. May I ask what are the card sizes you use? Thanks!

    AntwortenLöschen
  8. Love this, another amazing idea and fabulous tutorial!

    AntwortenLöschen
  9. Hi Katharina,
    brilliant card and tutorial...will have to have a go at this...fab idea..
    I saw your card yesterday on the high hopes site..and i have bought the stamp set...thanks for all your inspiration.
    Hugs RAch.x

    AntwortenLöschen
  10. fab card love it the image is great and the pocket is such a brilliant idea

    AntwortenLöschen
  11. Absolutely Adorable, Katharnina...I love it, Debbie in Georgia

    AntwortenLöschen
  12. fabulous card and thanks so much for the pictures - they really help me to see and understand how you made the amazing card!

    AntwortenLöschen
  13. tolle karte und super motiv!! :)

    AntwortenLöschen
  14. What a funny card, I love this set! Your pocket is wonderful!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  15. Wow Katharina ein Traum von Karte spitze, vielen Dank auch für die Anleitung.
    LG patzi

    AntwortenLöschen
  16. Woah.. katharina, you've done it again :D
    Love the card and fab tutorial too!!

    yep, seen the new gorgeous ones from EB, can't wait to receive them either!

    xx

    AntwortenLöschen
  17. Fantastic card Katharina & thanks for the tutorial once again.
    Sharon :-)x

    AntwortenLöschen
  18. this is brilliant Katharina and such fun! will have to try this sometime, thanks for the tutorial! xx

    AntwortenLöschen
  19. Great tutorial Katharina. Love your card a real fun one!!

    AntwortenLöschen
  20. Super, ich bin absolut begeistert. Und der Stempel erst noch.
    Liebe Grüße, Katja

    AntwortenLöschen
  21. How cute, wonderful card, the tea bag is a super idea!! Thanks for all of your fabulus work and great tutorials..I just bought some Twinkling H2O's so I can hardly wait to try them out:-)

    AntwortenLöschen
  22. Ach ist das eine tolle Funcard ... so traumhaft schön gemacht, mit dem tollen Versteck für den Tee :)) Der Stempel ist ja sowas von drollig und deine Coloration ist wie immer SPITZE.
    LG, Moni

    AntwortenLöschen
  23. Oh Katharina, Du hast mir den Tag versüßt - ich hab die Karte heute morgen schon gesehen und hab mich kaum einbekommen vor lauter Lachen - wie genial ist die bitte ?!? Meine Liebe, das ist pure Kreativität, die bei Dir sprudelt - einfach unglaublich !

    AntwortenLöschen
  24. Oh I love that girl, you are so creative. And I just placed another order with Tina yesterday and got the special stamp of the month. They are so cute aren't they

    AntwortenLöschen
  25. Super cute card Katharina! Love the theme and the little pocket is awesome!! TFS!

    AntwortenLöschen
  26. Absolutley Amazing...and So Gorgeous!! Your coloring and design is Fabulous!! Your tutorial is Wonderful!!

    AntwortenLöschen
  27. Gorgeous card. s much to see in it

    AntwortenLöschen
  28. Wow Katharina, what a fab card. Thanks for the tutorial again, I wish I had you home with me so I could learn something new everyday.
    Thank you!!!
    Hugs Jacqui x

    AntwortenLöschen
  29. Fabulous tutorial!! I'm off to order the SOTM now.

    AntwortenLöschen
  30. Du meine Güte, diese Karte habe ich ja jetzt erst gesehen. Mir fehlen mal wieder die Worte, eine sensationelle Karte. Wunderbar.

    AntwortenLöschen
  31. *wegschmeissvorLachen* was ist die genial!!!

    AntwortenLöschen
  32. Fab card i love the image and the papers.

    AntwortenLöschen
  33. Fab card i love the image and the papers.

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...