Mittwoch, 4. Juni 2008

Penny Black Mini Scalloped card

Fae from Faes Follie's had a very interesting challenge going on on her blog. Actually I am too late to enter my card, because the challenge is already over...doh (such things happen if you don't write such thing down ;) But nevertheless I want to show you my effort, because it was a really though challenge :)

Fae from Faes Follie's hatte auf ihrem Blog eine sehr interessante Herausforderung laufen. Leider ist der Abgabetermin schon vorbei... Naja, sowas passiert, wenn man sich nicht alles aufschreibt..hihi Trotzdem möchte ich euch mein Ergebnis gerne zeigen, denn es war eine wirklich harte Herausforderung :)

Here are the rules you had to follow:

  1. Use a background paper you've had for a while but never found a use for (until now)
  2. Create a shaped card other than square or oblong.
  3. Use a Penny Black stamp, but one you haven't used in a while!
  4. Use a variety of different embellishments (at least four!).

I used one of my Scalloped Card 'n Envy Set from Debbie's Die Cuts (I told you I got addicted because of the easyness to do a quick card :). This time I also decorated the envelope which comes with the set.
Hope you like it Fae, although I was not in time for your challenge ;) I had fun doing it!
Thanks for visiting!

Hier sind die Regeln, die man befolgen mußte:

  1. Man sollte ein Hintergrundpapier verwenden, dass man schon für eine Weile hatte aber nie benutzt hat.
  2. Die Kartenform sollte anders sein als viereckig oder quadratisch
  3. Man sollte einen Penny Black Stempel verwenden, aber einen den man schon lange nicht mehr verwendet hat
  4. Die Karte sollte mit einer Vielfalt von Embelishments gemacht sein, zumindest 4 verschiedene

Ich habe wieder eines meiner Scalloped Card 'n Envy Set von Debbie's Die Cuts verwendet (Ich habe euch ja gesagt, dass ich ganz versessen darauf bin, weil es so leicht geht eine schnelle Karte zu machen ;) Diesmal habe ich ausserdem das Kuvert, dass es zu dem Set dazugibt ein wenig verziehrt.
Ich hoffe die Karte gefällt dir Fae, auch wenn ich zu spät dran bin für deine Challenge.
Danke euch fürs Vorbeischaun!


  • Stamps:Penny Black
  • Paper: Basicgrey, Su Cardstock "Barely Banana"
  • Accessories: Scalloped Card 'n Envy Set from Debbie's Die Cuts, Prima Flowers, brads Making Memories, fibers Debbie's Die Cuts (comes with the set), sewing machine
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, white gel pen, Spica Glitter pens

Kommentare:

  1. what a fantastic idea to make a shaped card - Really clever

    Shame you were late - seems to be the story of my life!! lol

    AntwortenLöschen
  2. great card you made I love it

    AntwortenLöschen
  3. Gorgeous Katharina and I love the sweet image and your use of fibre. Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  4. also ich bin zwar nicht Fae - aber mir gefällt die Karte - die ist ja sowas von wunder wunder schön - echt klasse

    AntwortenLöschen
  5. What a cute card, love the floss, I never use that enough. I was too late for the challenge too. I really don't know where the last two weeks have gone! Love your card!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  6. Fab as always Katharina, love it.

    AntwortenLöschen
  7. die ist ja knuffig geworden, total klasse, wunderschön

    AntwortenLöschen
  8. Gorgeous card Katharina - I love PB hedgies! Fabulous design as always! x

    AntwortenLöschen
  9. Oh wie ist die süüüß.
    Klasse alle Vorgaben umgesetzt. Zum verlieben.

    AntwortenLöschen
  10. Katharina what a gorgeous creation, i just love what you did with the scalloped card... I just used some of you ribbon idea's on my latest two challenges, and of course linked back to you, thank you for wonderful idea's, i'm off to make three of your folders now.....Crafty hugs Tina xx

    AntwortenLöschen
  11. This card is fantastic!! The hedgies are soo cute:) Have a wonderful day!! Hugs, Camilla.

    AntwortenLöschen
  12. Superschön! Die Kartenform ist wirklich toll.

    AntwortenLöschen
  13. Oh, ist die klasse geworden!!! Absolut toll!

    AntwortenLöschen
  14. This is just the Cutest...love the scalloped base!!

    AntwortenLöschen
  15. those hedgies are so cute! and what a fabulous card you have created.

    AntwortenLöschen
  16. I just have to tell you that I LOVE this design!!

    AntwortenLöschen
  17. What a fantastic card for such a challenging challenge!!! Love your stitching!! Just beautiful!

    AntwortenLöschen
  18. Eine geniale Karte! Einfach fantastisch!

    AntwortenLöschen
  19. Bei Dir wird jeder Stempel in Deinen Händen zu dem, wozu er gemacht wurde: ein kreatives Werkzeug ! Und Du machst damit dann einfach ein zauberhaftes Werk, bei dem einem der Mund wieder mal offen stehen bleibt - einfach hinreißend, liebe Katharina !!!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...