Freitag, 6. Juni 2008

Sweet Baby

There is a baby boom around me, so I am in desperate need of some baby cards. During blog hopping I got inspired to do this simple card with the amazing bird die cut of Debbie's Die Cuts (can you tell I love working with them ;)

Um mich herum gibt es einen Baby Boom, deswegen brauche ich dringend ein paar Glückwunschkarten zu diesem Anlaß. Während eines kurzen Blog Hops wurde ich gestern inspiriert die folgende simple Karte mit dem wunderschönen ausgestanzten Vogel von Debbie's Die Cuts zu machen (Ich brauchte euch wohl nicht mehr zu sagen, dass ich total gerne mit den Ausstanzungen von Debbie arbeite ;)

I used my cuttlebug embossing folder "script" to emboss the bird, then put some colour with a ink pad over the embossed textures and distressed the edges. The wing is embossed with "spots and dotes" and i sput a tiny chrystal in the middle of the central spot (looks like it is adhered with this to the bird). The huge flower is from the Stampin' Up Pressies kit, I coloured it with the same inkpad as I did the bird.
I enter this card as my second one for
Papertake Weekly, because it fits the "Die Cut" theme perfectly ;) and to the Created By Hand Challenge with the motto "Wings".

My blogging friend Dawny has a wonderful blog candy give away to celebrate her 3000 hits. She has some awesome creations posted on her blog, which I love to visit. Pop over and have a look :)
Thanks for visiting!!

Ich habe den Vogel mit meinem Cuttlebug folder "script" embossed und mit einem Stempelkissen Farbe auf die erhöhten Stellen gewischt und die Ränder distressed. Den Flügel habe ich mit "spots and dots" embosst und einen kleinen Kristall in den zentralen spot gesetzt. Jetzt schaut es so aus als wäre der Flügel damit an dem Vogel befestigt :) Die große Blume ist von dem Stampin' Up Pressies kit und ich habe sie mit dem selben Stempelkissen eingefärbt (sie ist sonst weiss).
Ich reiche die Karte als meinen zweiten Beitrag für Papertake Weekly ein (das Thema paßt einfach zu gut ;) und für die Created By Hand Challenge mit dem Thema "Flügel".

Meine blogging Freundin Dawny hat einen wunderbaren Blog Candy zu verschenken um ihre 3000 hite zu feiern. Ihr solltet unbedingt mal auf ihrer Seite vorbeischaun, sie hat ein paar tolle Kreationen ausgestellt :)
Danke fürs Reinschaun!


  • Stamps: Aud Design
  • Paper: SU dp "Le Jardin"
  • Accessories: bird die cut from Debbie's Die Cuts, Efco crystals, buttons and Ribbon Stampin' Up, Flower Su Pressies kit, lace from stash, brads Su hodgepodge silver, cuttlebug embossing folder "script, spots and dots"
  • coloured with Q Queue Fluid Chalk ink "Yellow Ocre"

Kommentare:

  1. Oh this is so gorgeous. Absolutely beautiful - whoever you are giving this to will love it xx PS thank you sooo much for your lovely comments - I do appreciate them xxx And re the ribbon, if this helps, I can tell you that as a bit of a ribbon freak (love the stuff and I have TONS) the quality of these kits is superb (not just saying that, truly). It was a dream to work with. Hope that helps you make your mind up xx

    AntwortenLöschen
  2. Another great card Katharina! Do you ever have an 'off' day?! lol!!! x

    AntwortenLöschen
  3. die Karte ist wundervoll, ganz große Klasse.

    AntwortenLöschen
  4. Stunning Katharina. Such pretty colours. Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  5. Really beautiful, love that lace. And I am gonna have to get some of those die cuts!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  6. Katharina oh wie ist die wieder schööön und mal wieder was ganz anderes. Ein Traum.

    AntwortenLöschen
  7. Gorgeous and So Sweet Baby card Katharina!!

    AntwortenLöschen
  8. Was für eine tolle Karte! Die Stanzteile find ich große klasse.

    AntwortenLöschen
  9. love the caramel colours of this baby card - makes a change from pink and blue and is perfect when you don't yet know if the baby is a boy or a girl!

    AntwortenLöschen
  10. Oh my gosh girl this is gorgeous !!! You are just doing Debbie's die cuts such a wondeful job.

    AntwortenLöschen
  11. This card is beautiful Katharina. Like always. Your work is always stunning. :)
    Hugs,
    Lim

    AntwortenLöschen
  12. more gorgeous cards Katharina
    Sharon
    x

    AntwortenLöschen
  13. this is such a beautiful baby card. and perfect for boy or girl. love the CBing on the bird super idea!!

    AntwortenLöschen
  14. Another stunner!
    This is just so gorgeous...
    Hugs Rach.x

    AntwortenLöschen
  15. This is gorgeous,luv the embossed bird! :o)x

    AntwortenLöschen
  16. Katharina, das ist ja ein Traum von Karte - die Farben und der Vogel - meine Güte, ist das schöööööööööön....

    AntwortenLöschen
  17. Boahhhhhhhhhhhhh die Idee und die Umsetzung sind ja traumhaft schön

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...