Freitag, 27. Juni 2008

Thanks a Ton - Sketch #18

Sorry for the rather short post today, but weekends are getting a bit hectic nowaday ;) Noel alread starts walking with his 9 months, so we had to get him out of the bassinet into a crib. But first we had to get the new bed for Niklas, because he was still sleeping in the crib. This cool new bed had to be put together first and all the other furniture has to be moved and rearranged and we are still not ready...

Tut mir leid für den heute etwas kurzangebundenen Beitrag, aber die Wochenenden werden in letzter Zeit zunehmend hektisch :) Noel fängt jetzt mit 9 Monaten schon an zu laufen, deswegen mußten wir ihn endlich aus der Wiege raus und in ein Gitterbett umquartieren. Dazu mußten wir aber erst das neue Bett von Niklas (er schlief noch in dem Gitterbett) holen und zusammenbauen. Dann noch alle Möbel verschieben und Gewand neu ordnen. Wir sind immer noch nicht fertig und es wird wohl noch dauern, bis beide Zimmer wieder kindergerecht sind :)
I really love how this card came out. The cute High Hopes Heloise Hippo is so adorable for fun Thank You cards. The sentiment fits perfectly and makes me smile everytime I look at the card :) I cut around her finger with my craft knife and let her hold this self built flower. I did the scalloped border with my SU slit punch and the opening where I pulled my ribbon through the image is also done with this punch. I stamped some small flowers with my Su ink "Close To Cocoa" on yellow cardstock and and used my Fiskars template to cut a circle.

Mir gefällt wie die Karte geworden ist. Die total putzige High Hopes Heloise Hippo ist so liebenswert für so lustige Dankeskarten. Der Text paßt auch super dazu und ich muss grinsen, jedesmal wenn ich die Karte anschaue :) Ich habe mit meinem Bastelmesser rund um ihren Finger geschnitten um ihr die selbstgebaute Blume in die Hand zu drücken. Die geschwungene Papier bordüre habe ich mit meinem SU slit punch gemacht, genauso wie die Öffnung wo ich das Band durchgezogen habe. Ich habe ein paar kleine Blumen auf gelben Cardstock gestempelt (mit Su Close to Cocoa Stempelfarbe) und danach den Kreis ausgeschnitten.

Here is another sketch for you to play with if you like :) I am totally amazed how many people are joining in on my YAOB challenge, which will end tomorrow 8 pm. It will be really hard to pick a winning card!!

P.S.: In the end the post didn't turn out to be short at all...hihi You know me, I am a little blabbermouth ;)
Oh, I almost forgot to tell you how overwhelmed I am by your kind and heartwarming responses to my "No Pattern Paper" card yesterday. I was so unsure about the card and you really made my day by liking it :) Thank you!!

Hier ist ein weiterer Sketch, den ihr gerne nacharbeiten könnt, wenn ihr mögt. Oder den ihr auch nur zur Inspiration für eure eigenen Ideen verwenden könnt. Ich bin total glücklich wie viele von euch bei meiner YAOB challenge mitmachen, die morgen um 20:00 endet. Es wird wahnsinnig schwer einen Gewinner zu ermitteln.

P.S.: Am Ende ist dieser Beitrag gar nicht so kurz geworden... Naja, ihr kennt mich ja, ich bin ein kleines Plappermaul ;) Oh, ich habe fast vergessen wie überwältigt ich von eurer positiven Reaktion auf meine "Kein Motivpapier" Karte von gestern bin. Ich war mir bei der Karte so unsicher und ihr habt mir wirklich den Tag versüßt mit euren lieben Kommentaren! Danke euch!


  • Stamps: High Hopes Rubber Stamps, Stampin’ Up (small flowers on the yellow circle)
  • Paper: Basic Grey, Crate Paper, Su cardstock "wild wasabi"
  • Accessories: Prima Flowers, ribbon Stampin' Up, Spellbinders Nestabilities rectangle small classic and scalloped, Stampin’ Up slit punch and 1/8’’ circle punch, Sewing machine Janome Sew Mini, buttons Chatterbox
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, white gel pen

Kommentare:

  1. Gorgeous card Katharina, I love this cute character and such a great idea to cut his hand to hold the balloon, Have a great weekend, Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  2. Ooooh, die ist superduperknuffig geworden!

    Lg, Tanja

    AntwortenLöschen
  3. Die Karte ist ja sowas von klasse und das Motiv ist super. Ich bin begeistert.

    AntwortenLöschen
  4. Ich muß auch immer grinsen, wenn ich diesen süßen Hippo sehe!! ;o) Die Karte ist klasse! LG, Tanja

    AntwortenLöschen
  5. Gorgeous card Katharina I love the cute stamp.

    AntwortenLöschen
  6. Oh Katharina die ist ja mal wieder schlichtweg entzückend. Ein wunderschönes Kartenwerk. Das Stempelchen ist superknuffig. Klasse gewerkelt wie immer :)

    Ich wünsche Dir ein tolles WE.

    AntwortenLöschen
  7. what a great card and sketch i think i'm gone try this sketch. thanx for al the work and idea's
    eline

    AntwortenLöschen
  8. Another fabby card Katharina,
    and sketch, You are so clever...xx

    AntwortenLöschen
  9. Very splendid card Katharina!!
    Beautiful colours and details.
    I love your sketch!
    Hugs my friend
    Have a good weeks
    Mumur

    AntwortenLöschen
  10. fab card, and a good sketch to work with too! hope you get the boys rooms sorted out over the weekend. We are trying to get my grandson to sleep in a bed rather than his cot, especially now that he will have a baby brother or sister before xmas!

    AntwortenLöschen
  11. das kärtchen ist wieder total klasse!!
    diese motive sind echt süß!!

    AntwortenLöschen
  12. wow Katherina I love your card it's gorgeous, can't wait to find time to try your new sketch it's great as always Jill x

    AntwortenLöschen
  13. Your card is funny; I love it!! Hugs, Christelle.

    AntwortenLöschen
  14. eine süße Karte!

    Danke für den tollen Sketch, habe ihn gleich für eine Challenge benutzt!

    http://moonlightscrapsandstamps.blogspot.com/

    GLG
    Tina

    AntwortenLöschen
  15. Oh this does bring a smile! I love this "little" hippo! And love how you took the time to attach the flower!

    Good luck on the bed swapping!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  16. die Karte ist so bezaubernd, wunderschön.

    AntwortenLöschen
  17. Die Karte ist wie immer wundervoll. Aber nur der Form halber, du hast Sketch #17 doppelt vergeben. Dies ist schon Sketch #18 ;o)
    Lieber Gruß, Antje

    AntwortenLöschen
  18. Super card, such a cute image and great sentiment.

    AntwortenLöschen
  19. Super, super cute!! Love that "little" hippo!! Fun sketch too!

    AntwortenLöschen
  20. isn't he the cutest ever! nice one Katherina :-)

    AntwortenLöschen
  21. Fabulous card Katharina, love the hippo

    AntwortenLöschen
  22. Fabulous card Katharina, love the hippo

    AntwortenLöschen
  23. wauw....die karte ist wirklich super....die farbe...und so schön ausgemahlt. und der Hippo ist so süss..sehr schön gemacht...wie immer!!
    grüsse Francien (entschuldige die fehler)

    AntwortenLöschen
  24. This is a gorgeous card Katharina, and sooo cute. Love the hippo - just fab xx I had a bash at this sketch so pop over and have a peep. Have a great weekend xxxx

    AntwortenLöschen
  25. Hi Katharina! I used your sketch as inspiration for my card, although it's not exact. You can see it here annie x

    AntwortenLöschen
  26. It's beautifull Katharina !! I love it.

    Monique

    AntwortenLöschen
  27. Ich habe mich mal an diesem Sketch probiert. Wenn du möchtest, kannst du hier schaun: http://anni-ideen.blogspot.com/
    Lieber Gruß, Antje

    AntwortenLöschen
  28. this is so funny Katharina, love the sketch too. Can't wait to see the new HH range. Oh, I've also given you an award, see my blog. You are going to get loads of these!! xx

    AntwortenLöschen
  29. der Hippo is total süss! Eine klasse idee ihm eine Blume in die Hand zu drücken! Ich mag Deine Werke total gern! Freu mich jedesmal wenns wieder was neues von dir zu sehen gibt!

    lg Jane

    AntwortenLöschen
  30. Love this card!! Such great details and a great sketch. I love all your sketches! Can't wait to see the new High Hopes stamps!

    AntwortenLöschen
  31. Deine Karte ist sowas von süß geworden....
    und da mir dieser Sketch so gut gefiel hab ich ihn heute gleich mal nachgebastelt.

    LG Sonja

    AntwortenLöschen
  32. Hi Katherina
    I've used your sketch 18 for this card

    http://littlebirddesign.blogspot.com/2008/07/stamp-something-triple-challenge.html

    Many, many thanks for the inspiration.
    Luv'n'Hugs
    Gayle x

    AntwortenLöschen
  33. Coucou,

    j'ai utilisé ce sketch pour faire cette carte :

    ma carte

    AntwortenLöschen
  34. Here is my other new stamp using this sketch here dear. oh I just can't wait to get my other ones I ordered today. Thanks for such awesome stamps dear
    You can find this sketch Here

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...