Sonntag, 22. Juni 2008

Yaob Sunday #1

I almost hear you mumble: "Yaob?!? What's this about?!" ;) Let me explain it to you:
YAOB = Your Artworks On My Blog.
Ok, ok, I didn't use the "m", but YaoMb sounded so strange :) The meaning behind all this is, that I want to honour you (my lovely blog readers) and especially the ones who used one of my sketches to create a card or scrapbook layout. So every sunday from now on, I will present you a creation of one of you which I really loved. I can tell you, you will get to see a lot of different styles and interpretations of my sketches, this is really exciting for me! So give it a go and try one of my sketches, maybe you'll soon see your own card shown on my blog :) I am looking forward to it!!

Fast höre ich euch murmeln: "Yaob?! Was ist das den schon wieder?!" ;) Laßt es mich kurz erklären:
YAOB = Your Artworks On My Blog (was soviel heißt wie "Eure Kunstwerke auf meinem Blog")
Ok, ok erwischt... Ich habe das "M" nicht mithineingenommen in den Namen, aber YaoMb hat irgendwie so komisch geklungen ;) Die Idee hinter Yaob Sunday ist, dass ich jeden Sonntag eine Karte oder Scrapbooklayout von einem von euch zeige, die mit einerm meiner Sketche gemacht wurden. Damit möchte ich allen danke sagen, die meine Sketche toll finden und benutzen. Ich kann euch schon jetzt verraten, dass ihr eine große Vielfalt an Stilen und Interpretationen meiner Sketche sehen werdet, und für mich ist das sehr aufregend!
Also versucht doch auch einmal einen meiner Sketche nachzuarbeiten und vielleicht seht ihr schon bald eure Karte hier :) Ich würde mich freuen!
So for this weeks Yaob Sunday I want to present you "Happy birthday to me..." by Bernie Fairs alias CraftyB. Bernie used my Sketch #7 to create this adorable card and a lovely Sugar Nellie image. I really loved the turquoise / orange colour combination and how perfectly her colouring matched the design paper. She used a wonderful sentiment and I really liked the way how she attached the ribbon.
Bernie told me: "I choose my image, then my papers and then I colour accordingly!
This card used up some long slim scraps...I also used a long slim scrap on my envelope...I always decorate my envelope somehow...to give a little taste of what's to come inside."

Thank you Bernie for this wonderful card and for letting me show it on my blog.
Thanks for visiting everybody, I hope you like the idea of Yaob sunday and that you'll join in again next week to see another fabulous creation made by YOU :) Don't forget to check out
Bernie's blog, she is a very talented and versatile crafter!

Diese Woche möchte ich euch gerne "Happy birthday to me..." by Bernie Fairs alias CraftyB vorstellen. Bernie hat für ihre Karte meinen Sketch Nummer 7 und eine süße Nellie von Sugar Nellie verwendet. An ihrer Karte hat mir besonders die Türkis / Orange Farbkombination gefallen und wie perfekt ihre Coloration zu dem Motivpapier paßt. Ausserdem verwendet Bernie einen wunderschönen Text und die Idee das Band zu befestigen iast auch sehr originell. Danke Bernie für die schöne Karte und dass ich sie auf meinem Blog zeigen durfte.

Ich danke euch allen fürs Vorbeischaun und hoffe euch gefällt die Idee von YAOB Sunday. Hoffentlich seid ihr nächste Woche wieder mit dabei wenn ich eine weitere wunderschöne Karte zeigen werde, die von EUCH gemacht wurde :) Vergeßt bitte nicht bei Bernie reinzuschaun, sie ist eine sehr talentierte und vielseitige Bastlerin, die ich sehr schätze!


  • Stamps: Sugar Nellie
  • Paper: My Mind's Eye Tres Jolie, C'est la Vie, Cousins (stripy and plain reverse), My Mind's Eye Tres Jolie, Oui Oui, Handsome (orange flowery paper), DCWV - mat, Cream card from The Paper Mill
  • Accessories: Rub on from Hero Arts, Trim by Wrights, Cluny (a reel Bernie bought in Walmart USA in October)
    2 flowers from Hero Arts Summer pack, Brad from an elements pack by American Crafts, Staple, Scallped scissors
  • coloured with Derwent water colours and water brush

Kommentare:

  1. Oh WOW Katharina! I'll be walking on air all day now!! I'm truly honoured by appearing on your blog like this...thank you so much for the kind words and choosing me to be one of your YAOB's!!

    AntwortenLöschen
  2. wow, das ist eine tolle Idee Katharina. Die vorgestellte Karte ist super und dein Sketch gefällt mir!:-) Liebe Grüße, Silke

    AntwortenLöschen
  3. Oh wow what a fabulous idea ,
    goreous card with fab papers and image ,Dawnx

    AntwortenLöschen
  4. Oh wow Katharina what a fab idea. The card you have chosen this week is fab
    Hugs Jacqui xx

    AntwortenLöschen
  5. Boah wow was ne klasse Idee. Ich bin gespannt, was Du alles zeigen wirst.
    Diese Karte ist wunderschön und Dein Sketch sowieso :)

    Ich wünsche Dir noch einen tollen Sonntag.

    AntwortenLöschen
  6. what a great idea for you, and us, Katharina! and the first card you showed is truly gorgeous, lovely colours and cute image.

    AntwortenLöschen
  7. What a brilliant idea Katharina! I'll hav to get crafting on your latest sketch I think! ~x~

    AntwortenLöschen
  8. Oh this is just a wonderful idea girl !!! What a honor to be posted on your blog. WOW !!!!!! Well I have used your sketch's before but thought I would make a new one so you can find it here Thanks so much for the chance to be a part of this.

    AntwortenLöschen
  9. This is a Fabulous idea Katharina ...and Bernie's card looks fabulous!!

    AntwortenLöschen
  10. Wow! What a great idea!!
    I'm SO pleased to be back and able to watch avidly each week for the next chosen one.
    This first one is a delight!
    FAB!!! Viv xxx

    AntwortenLöschen
  11. Thanks for this lovely sketch and I see Sugar Nellies blog are offering a stamp for whoever you choose. Great
    Mine is on my blog
    http://jacqui47.blogspot.com
    Hugs Jacqui x

    AntwortenLöschen
  12. What a great idea! And a great way to visit some great blogs I may have missed!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  13. Fun idea!! I love the first card you chose!!

    AntwortenLöschen
  14. Wow Katharina, can't wait to see what people come up with using your sketch as a layout. Hope you liked my effort, I have emailed it to you as I'm not sure how to create a direct link.
    Love and best wishes, Fae xxx

    AntwortenLöschen
  15. Huhu Katharina,
    das ist ja eine schöne Idee mit dem YAOB :o)

    Habe eben eine Karte nach Deinem Sketch (für Papertake Weekly) gemacht und es hat wieder mal super viel Spass gemacht.

    Danke das Du immer all Dein Talent und Deine Kunstfertigkeit mit uns teilst!!! :-)
    LG, Sylvia

    AntwortenLöschen
  16. Hello, Katharina, I've used Sketch #16 on my card, it was a great sketch to work with you can find my card here:

    http://jillscards.blogspot.com/

    thanks so much for you comment on my card, it's such an honour coming from you Jill x

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...