Freitag, 18. Juli 2008

Introducing my dream - Whiff of Joy

Remember me talking about some news I wanted to share with you?
Today is the day to spill the beans and those news are really HUGE for me personally :) Can you imagine how difficult it was for me little chatterbox not to be able to talk about it for quite some time? hehe


Erinnert ihr euch daran, dass ich vor ein paar Tagen von großen Neuigkeiten erzählt habe? Heute ist der Tag an dem ich euch alles verraten werde. Und diese Neuigkeiten sind diesmal wirklich RIESIG für mich persönlich :) Habt ihr eine Ahnung wie schwer es für mich kleine Plaudertasche war so lange nichts sagen zu können? hehe

Finally I took the risk to live my dream and started my own small stamp company called Whiff of Joy Stamps. No, I am not drawing myself (God help us ;) although I tried at first ), but I had so many ideas in my head which I wanted to realise. So I searched for a person who actually can draw :) and found my first illustrator Alison who helped me to develop my first cute characters.
Take a look at Charlotte and let me know how you like her! :)


Ich habe mich endlich getraut meinen Traum zu leben und mein eigenes kleines exclusives Stempelunternehmen gestartet mit dem klingenden Namen Whiff of Joy Stamps ( Ein Hauch von Freude). Nein, ich werde die Motive nicht selbst zeichnen (Gott bewahre uns davor..hihi, obwohl ich es anfangs sogar versucht habe). Also habe ich nach jemandem gesucht der wirklich zeichnen kann und bin auf meine erste Illustratorin Alison gestossen. Zusammen haben wir meinen ersten niedlichen Character entwickelt.
Werft einen Blick auf Charlotte und sagt mir wie ihr sie findet! :)Charlotte also has a friend called Charlie which I will show you soon :)
I am currently really busy setting up the online shop, finding Design team members, developing new images. It's a very exciting time and I can't wait until the first stamps arrive, which will be in approx. 2 weeks.
I'll be back later today to introduce the Whiff of Joy Design Team to you and with a Guest Design Team call for the first 2 months. There are really some exciting things going on over here, so watch this place!! :) I am planning quite a few challenges and blog candy give aways for the next time!
Thank you all for your support during the past month, without you I would have never had the believe and trust in myself to risk this step. :)

Charlotte hat auch noch einen Freund mit dem Namen Charlie, den ich euch auch bald zeigen werde :) Momentan gibt es viel zu tun mit dem Online shop, mit der Auswahl des Design Teams und der Entwicklung neuer Motive. Es ist eine wahnsinnig aufregende Zeit und ich kann es kaum erwarten bis die ersten Stempel ankommen, das wird wahrscheinlich in 2 Wochen sein.
Ich werde heute nochmal wiederkommen um euch das Whiff of Joy Design Team vorzustellen und mit einem Guest Design Team Call für die ersten 2 Monate :) Hier tut sich also einiges, also bleibt dran und schaut wieder rein :) Es wird in nächster Zeit einige Challenges und Blog Candy Preise geben.
Ich danke euch allen für eure Unterstützung während der letzten Monate. Ohne euch hätte ich diesen Schritt sicher nie gewagt :)

Kommentare:

  1. WOW Katharina!!!! Congratulations!
    This is amazing news and I understand it has been hard keeping this secret!
    Charlotte is adorable!!! And I definitely will need some stamps of her! Can't wait to see what Charlie looks like;)
    You are such an inspiration and I admire you so much for daring to follow your dreams!!
    Maybe someday I want to do the same! But need som money first. Ha ha!
    I wish you and your family the best for this weekend! And enjoy your stamps when they arrive! I can't wait to see the first cards with these!!!
    Big big hugs from Kristine

    AntwortenLöschen
  2. Oh Wow Katharina, you must be so exited. Congratulations. This stamps looks really cute and I love the kitty. Look forward to seeing more designs, Have a great weekend, Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  3. Hi Katharina,

    AHHHH das sind ja tolle Neuigkeiten! Genial! Ich freue mich sehr für dich und Charlotte finde ich schonmal riiiiichtig süß! Die Augen sind ja megaknuffelig! Ich bin gespannt auf Charlie und natürlich das DT.

    Liebe Grüße
    von Jay Jay

    AntwortenLöschen
  4. Hi Katarina,
    That is a huge step, congratulations on getting A Whiff of Joy going, Well Done!! I think Charlotte is just gorgeous. I can't wait to see the other designs.
    Congratulations Again
    Alison

    AntwortenLöschen
  5. Oh how exciting and good for you! Congratulations! Charlotte is just adorable with her kitty and I look forward to seeing more designs. All the best. Hugs, Maria

    AntwortenLöschen
  6. Whoohoo! Congratulations Katharina. I'm so glad you've announced it now as I've been bursting to say something LOL. xx Can't wait for the 'fun' to begin and to get my grubby mitts on Charlotte and all her cute buddies :)

    Big Hugs,
    Fran xx

    AntwortenLöschen
  7. Katharina, ich fall vom Hocker. Das sind ja wirklich tolle Neuigkeiten. Ich freue mich schon riesig auf die Stempel. Und was Charlotte betrifft, die ist eh schon in meinem Stempelherz. Bin jetzt schon gespannt auf deine neusten Nachrichten. Viel Glück für deine Träume.
    Lieber Gruß, Antje

    AntwortenLöschen
  8. Wow!! Charlotte is so gorgous!! So looking forward to see Charlie too:D Congratulations!!

    Can't wait to get my hands on these:))

    Have a wonderful day!

    AntwortenLöschen
  9. Katharina, what exciting news. Your little Charlotte is very charming! I will certainly be a customer. It is very wonderful that you are following your heart. I am sure it will be an amazing journey for you. I wish you good luck but I know you don't need it. You are so talented. Congratulations!

    AntwortenLöschen
  10. oh wow, that is fantastic! Congratulations. Charlotte looks absolutely adorable.

    AntwortenLöschen
  11. Yay!
    Congratulations! Katherina,
    i'm so glad and excited that you have gone public with this....I am, and have been bursting at the seams.....:P

    Just as Fran has said....can't wait to get my mitts on these little babies.....:)

    approx 2 weeks!!!!!!chewing my fingers
    Big hugs to you,
    Rach.xx

    AntwortenLöschen
  12. Congratulations Katharina!!! I was really wondering what was going on since I didn't see your name on Sugar Nellie anymore!!!

    How exciting for you!! Can't wait to see what you have in store for us and I wish you the best of luck with your new adventures in the future:)

    AntwortenLöschen
  13. Huge congrats Katharina - and good for you!! I wish you loads of success for your business. I think you would say viel gluck? Please excuse me if that isn't right, cos it has been many yars sicne I studied German, but I hope you know what I mean xxxx xxx I for one will buy some if that drawing is anything to go by - totally cute xx Can't wait to see more of them xxxxxx

    AntwortenLöschen
  14. That little girl is too cute. Are you going to be delivering to the US? I hope so...

    AntwortenLöschen
  15. Das sind ja tolle Neuigkeiten, herzlichen Glückwunsch. Und Charlotte habe ich sofort in mein Herz geschlossen, da hast Du meine Bestellung schon sicher, grins.
    Liebe Grüße, Katja

    AntwortenLöschen
  16. Hi Katarina,
    Wow HUGE congratulations on getting A Whiff of Joy going, Well Done!! I think Charlotte is just gorgeous. I can't wait to see the other designs.
    Congratulations Again
    Hugs Debbie x

    AntwortenLöschen
  17. wow...das ist ja eine tolle neuigkeit! das mädel ist schon mal total süß. ich wünsche dir viel glück für dein vorhaben. :)

    AntwortenLöschen
  18. You're an absolute star Katharina!
    Charlotte looks gorgeous :)
    Congrats sweetie!
    x x x

    AntwortenLöschen
  19. Good for you Katharina!! Charlotte is adorable and I know you'll be successful at this!

    AntwortenLöschen
  20. Congratulations on your new stamps. I love this first one. Can't wait to see some more of them. Your design team is lucky to be able to work with these cute stamps.

    AntwortenLöschen
  21. Oh meine liebe Katharina, herzlichen Glückwunsch zu eigenen Kollektion. Ich freu mich wie Bolle für Dich. Deine Charlotte ist einfach zum niederknien. Ich habe das Niedlich ja nun endgültig aufgegeben, aber trotzdem bin ich schwer verliebt. Ich bin sehr gespannt, was Du alles noch so planen wirst. Ich wünsche Dir von ganzem Herzen viel Erfolg und Glück mit Deinem Traum *knuddelz*

    AntwortenLöschen
  22. OMGoodness, Katharina, she is adorable!! I can't wait to see the rest of the line. Congratulations on this new venture and I wish you tons of success!! Can't wait to find out about your guest designer contest, too, because I would love to work with stamps as cute as this!! If you ever need another designer . . . *wink, wink*
    Have a great weekend!

    AntwortenLöschen
  23. Oh Wow katharina this is fantastic news well done, I am sure your stamps will be a great success. Charlotte is so adorable, I want her now, looking forward to seeing charlie. I wish you all the very best with this new venture and I am sure it will be a success with your wonderful inspiration we will all want them
    Loads of Hugs Jacqui x

    AntwortenLöschen
  24. Wow what a great news, I love the stamp she is so pretty and that kitty so cute ...
    I cant wait to see the first cards whit your stamps ...

    Congratiolations ;)

    XX Janneke

    AntwortenLöschen
  25. Hi Katharina,
    congratulations with your own stampin company. It's great you've realized your dream.
    The stamps look so very cute. Love the little girl and her kitty.
    I'm looking forward to meet her friend.
    Good luck, but I think it's going to be a big succes.

    xoxo Karin

    AntwortenLöschen
  26. That is just wonderful news dear. I am so happy for you, that sure is a persons dream come true. And I love your first stamp and can't wait to see more.
    Congrats

    AntwortenLöschen
  27. WOW Katharina....good for you for following your dreams!! Such a cute stamp (especially the kitty!) and good luck with your new venture :)

    AntwortenLöschen
  28. congratulations Katharina. I'm sure your stamps will be a huge success,from what I've seen so far they will be!!!
    Good luck with your new venture. x

    AntwortenLöschen
  29. Oh my! congratulations and how unbelievable exciting! I can't wait to see more because Charlotte is just too cute!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  30. Congratulations Katharina, and wishing you joy and success in your new venture. I love the first cute image and look forward to seeing more. annie x

    AntwortenLöschen
  31. Gratuliere!!! Wow, what a wunderful idea, think it is great to live your dream!!! The girl looks great, I am looking forward to see more of your images, also curious to see Charlie, because I only have boys myself ;-))
    Hope it works out great for you, looking forward to see and make cards with your stamps!!
    Love,
    Jacqueline

    AntwortenLöschen
  32. Congratualtions Katharina!! I could only imagine how excited you are!! Charlotte is adorable with her little kitty, way too cute, I love it!! Can't wait to meet Charlie! Way to go on raching for your dreams and I wish you all the success int he world...if Charlotte is any indication, you'll do just fine!! Wishing you a fabulous weekend!! Kelly

    AntwortenLöschen
  33. Congratulations! I really love Charlotte! Good luck! Greetings from Belgium, Annelies

    AntwortenLöschen
  34. Whooohooo Katharina!!
    I'm so happy for you that your dream is coming to life this is what you wanted for a long time!
    I want to wish you all the luck and best wishes for your new venture ;)

    Hugs, Marlene xx

    AntwortenLöschen
  35. Way to go Katharina...I will look forward to seeing more...hugs, Debbie in Georgia

    AntwortenLöschen
  36. CONGRATS! I can´t wait to see the new stamps :) I am sure I can´t live w/o them hehe! Have a great weekend!

    AntwortenLöschen
  37. Wow! Congratulations Katharina, this is brilliant news!! The stamp is adorable, can't wait to see the other designs. Hope your venture is a HUGE success

    AntwortenLöschen
  38. Das sind ja super Neuigkeiten, Katharina! Vom ersten Eindruck bin ich schon sehr angetan, ich befürchte, dass ich da schnell schwach werde *g*

    AntwortenLöschen
  39. wow Katharina, jetzt bin ich wirklich platt... und ich freue mich riesig für Dich, daß Du Dir diesen Traum erfüllen kannst. Ich wünsche Dir von ganzem Herzen alles erdenklich Gute, viel Freude und überhaupt.
    Man, das ist ja wirklich eine Neuigkeit.

    AntwortenLöschen
  40. Wooow Katharina, das sind ja tolle Neuigkeiten :)) Ich freue mich sehr für dich und wünsche dir ganz viel Glück und Erfolg!!! Ich bin auch schon ganz gespannt auf weitere Stempel ...
    LG, Moni

    AntwortenLöschen
  41. Katharina this is great news . . . this first image is so cute I can't wait to see the rest. Hope you'll be posting overseas!!
    Sharon :-)x

    AntwortenLöschen
  42. Wow Katharina, this is so fantastic!!!! Charlotte is just the cutest little lady ever!!!

    Congrats to you for achieving your dream, I know it will be a smashing success!!!!

    I'm looking forward to see what you do with her!!

    AntwortenLöschen
  43. wow Katharina < congratulations in your new adventure she looks so cute , you are a very talented lady wishing all the best for the future and look forward to see your other stamps

    xxxx
    hugs
    joana

    AntwortenLöschen
  44. Wow, Katharina! Das sind ja Neuigkeiten! Ich bin so gespannt auf alles und Charlotte finde ich sooo niedlich! Sie ist gleich in mein Stemplerherz gehüpft ;o) Ich wünsche Dir viel Erfolg und lebe Deinen Traum weiter!! LG, Tanja

    AntwortenLöschen
  45. Fantastic news Katharina, good luck in your new venture. I love this stamp and if they are all this pretty I'm sure your business will be a great success.

    AntwortenLöschen
  46. Oh Katharina, ich bewundere schon seit einiger Zeit Deine Arbeiten und nun bewunder ich Dich auch gleich noch für diesen mutigen Schritt. Ich wünsche Dir alles Gute und hoffe das Deinen Stempel einen reißenden Absatz finden.

    Ich finde die kleine Lady bezaubernd und Ihre 4 beinige Freundin natürlich auch.

    Ich drück dir beide Daumen.

    LG
    Martina

    AntwortenLöschen
  47. Oh My GOSH!! This is wonderful.. Congratulations!! Well the sneek peek is Great!! I'm going to be so poor. :)

    AntwortenLöschen
  48. Fantastic news Katharina! This is so exciting and I just love your first stamp! so looking forward to seeing the rest! I wish you the very best of luck with your new venture, I am sure it will be a complete success and you so deserve it for all your hard work!
    Debx

    AntwortenLöschen
  49. Wow!! Well done on having the guts to make your own range, she looks fab, I can't wait to see the rest! I'll keep checking back for more news! xx

    AntwortenLöschen
  50. Congratulations!! Good luck for this new adventure!! Charlotte is charming!! Hugs, Christelle.

    AntwortenLöschen
  51. Katharina = Charlotte is absolutely adorable and I can't wait to see her friend Charlie! Congratulations on taking the leap and going for it!

    http://stampinwithanita.com/

    AntwortenLöschen
  52. herzlichen glückwunsch katharina !!!!! das sind ja supertolle nachrichten und ich wünsche dir ganz viel erfolg!!
    und das motiv ist wirklich total knuffig :o)

    AntwortenLöschen
  53. Congratulations Katharina...wishing you lots of luck in your new venture...have fun!
    Carole ;o)

    AntwortenLöschen
  54. Are you kidding?? She is absolutely adorable!!! I LOVE her big eyes!!! Congratulations in living your dream! I can't wait to see more!!

    AntwortenLöschen
  55. congratulations my dear!! Your dream had come true, enjoy it!! sure will try some of your new stamps:-))

    AntwortenLöschen
  56. OMG Katharina, how did you stop your self from shouting from the roof tops, you should be so pround of your self and i wish you every success in your new business venture although with designs like Charlie i am sure they will be a hit, i will be waiting for the shop to open so that i can get in there to buy my first A Whiff Of Joy Stamps..... OMG Congratulations, i am so happy to see you doing this.... you are now living your dream which is so amazing... wishing you all of the luck in the world..... Big Big Hugs Tina xxx

    AntwortenLöschen
  57. Angela (SCS monkeymama)19. Juli 2008 um 02:43

    Charlotte is a doll! This is so exciting; I will stay tuned for more news! Can't wait until your store is up and running!

    AntwortenLöschen
  58. Wow!!! I'm so excited for you. Congratulations. Charlotte is very cute and will be very popular I'm sure. They are going on my wish list that's for certain.

    Hugs
    Nic

    AntwortenLöschen
  59. Wow Katharina, she's really cute
    I would really like to get my hands on some of those stamps!

    Good luck on your adventure!

    AntwortenLöschen
  60. Congratulations Katharina! I am so late to hear the news. Charlotte looks so adorable! I hope you can deliver worldwide :)

    AntwortenLöschen
  61. Herzlichen Glückwunsch zu diesem großen Schritt.
    Ich hoffe für dich das du mit deinem neuen Shop und deinen Motiven viel Erfolg hast. Der erste Blick auf dein Motiv gefällt mir schon ganz gut, nein nicht *nur ganz gut* ich finde es super .... und bin gespannt auf die anderen Motive.
    Und ich bin schon ganz gespannt wie sie von dir und deinem Design Team mit Farbe zum Leben erweckt werden.

    *knuddels* Sonja

    AntwortenLöschen
  62. Hi Katharina,

    das sind ja wahnsinns Neuigkeiten und ich freue mich so für dich, dass dein Traum wahr geworden ist. Charlotten gefällt mir sehr gut und ich bin schon sehr gespannt auf die anderen Motive. Viel Glück mit deinem Shop!

    LG Andrea
    PS: Ich bewundere dich, wie du Familie und dein Hobby so unter einen Hut bringst!!

    AntwortenLöschen
  63. HUGE congratulations to you Katharina! What a happy exciting time it must be for you right now!! Busy and stressful too I bet!! But it is a dream you're following - so dream BIG!! I've missed so much since I've been away, but what fabulous news to return to!! I wish you every success in your new venture!!

    AntwortenLöschen
  64. Herzlichen Glückwunsch Katharina und viel Erfolg mit Deinem neuen Projekt. Charlotte sieht knuffig aus. :o)

    AntwortenLöschen
  65. Das sind ja wirklich super Neuigkeiten! Herzlichen Glückwunsch! Das Motiv ist super süß! Ich bin schon auf die anderen gespannt!!!

    Ich wünsche Dir von Herzen viel Erfolg!

    AntwortenLöschen
  66. great that you started your own!! Good luck and I'm looking forward to see some cards!

    AntwortenLöschen
  67. Katharina this is so exciting. I am very happy for you and wish you the best. Charlotte is so adorable...I can not wait to see what you have in store for us.

    Best wishes,
    Charmaine

    AntwortenLöschen
  68. Wow, Katharina!
    Herzlichen Glückwunsch und ganz viel Erfolg!

    AntwortenLöschen
  69. Congratulations Katharina!! what exciting news! I'm sure you will do very well. This is a Super Cute stamp and I so look forward to seeing more....Big Hug!! Ila

    AntwortenLöschen
  70. WOW Katharina. Loads of congratulations, I wish you lots of luck with your venture. The design is simply gorgeous and I would definately buy her. Look forward to seeing the rest
    Sharon
    xxx

    AntwortenLöschen
  71. Congratulations! That is so exciting for you. And Charlotte is adorable! Good luck with your adventure!

    AntwortenLöschen
  72. OMG! She is a cutie! Love the eyes and her coat! What a great line this could make! Congratulations and good luck!

    AntwortenLöschen
  73. Congrats, Katharina!!! I had no idea you had something this HUGE in the works!! I'm so excited for you ~~ and that first image is so adorable!!

    AntwortenLöschen
  74. Inge, your new designer, had a link to your blog on hers so I had to check it out and I LOVE this very cute example of your new stamp-line. I can't wait to see more!

    AntwortenLöschen
  75. WOW!!! CONGRATS!!!!!! Charlotte is VERY cute, I can't wait to see what else you come up with!!!! AND, can't wait to spend some money on Whiff of Joy stamps!!! :)
    Chris

    AntwortenLöschen
  76. Wow, Katharina, das sind tolle Neuigkeiten und ich finde den ersten Stempel wirklich sehr gelungen, mir gefällt er richtig gut und ich könnte mir direkt diverse Karten damit vorstellen.

    Ich wünsche dir mit deinem Vorhaben ganz, ganz viel Erfolg.

    Liebe Grüße, Nadine

    AntwortenLöschen
  77. Wow!! Katharina!! That's so great - yup I'm a bit slow about getting to reading your blog!! That's Awesome.

    AntwortenLöschen
  78. Liebe Katharina, ich gratuliere dir ganz herzlich zu deinem Mut und wünsche dir gaaaaaaaaaanz viel Glück und Erfolg mit deinem neuen Unternehmen! Ich freue mich darauf, in Zukunft tolle Stempel auch direkt ab Quelle in der Schweiz kaufen zu können... :-)

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...