Mittwoch, 23. Juli 2008

Whiff of Joy Sneek Preview

*arghh* can you imagine how difficult it is to set up shipping costs in an online shop?? I spent 2 hour today trying to get it right. And I already spend a few hours looking for the best possibilities to get low shipping costs. I know how awful it is if the shipping costs are so high that you could afford another stamp. So I try to get the lowest I can find.
There exists a "business envelope" over here, but you have to post at least 20 letters at once to get the low prices. So there is the question if I will be able to get so many orders in a short time to fulfill this requirement.
I also decided to start preorders for the first set of Charlotte and Charlie stamps soon (Designed by Alison Acton), because I have absolutely no idea how many I shall order from my manufacturer to meet the demand. So stay tuned for more information about when it starts :)

*ahhhh* Könnt ihr euch vorstellen wie schwer es ist Versandkosten in einen Onlineshop einzutragen? Ich habe heute 2 Stunden damit verbracht mich damit abzumühen. Überhaupt plage ich mich mit den Versandkosten ganz schön herum. Ich mcöhte die niedrigsten anbieten die ich finden kann, denn ich weiss wie ärgerlich es ist, wenn man um den Preis der Versandkosten schon wieder einen neuen Stempel bekommen würde. Es gibt hier einen sogenannten "Business Brief", da sind die einzelnen Preise super niedrig. Allerdings braucht man dafür mindestens 20 Briefe, die man auf einmal aufgeben muss, um den Preis zu bekommen. Ich weiss einfach nicht ob ich in möglichst kurzer Zeit immer so viele Bestellungen haben werde um die niedrigen Versankosten halten zu können.
Ausserdem habe ich mich dafür entschieden bald eine Vorbestellungsmöglichkeit für die ersten Charloote und Charlie Motive zu starten. Ich habe keine Idee wie viele Stempel ich von meinem Hersteller bestellen soll um der Nachfrage gercht zu werden, und ich möchte ja keinen von euch unnötig warten lassen :) Also bleibt dran für weitere Neuigkeiten zu diesem Thema :)
Today I want to show you the boy image Elisabeth drew for Whiff of Joy Stamps to accompany our hot chocolate girl (Don't forget to join in on the naming competition!!) How do you like him?

Heute zeige ich euch den Jungen, den Elisabeth für Whiff of Joy Stamps gezeichnet hat um unserem hot chocolate girl Gesellschaft zu leisten. (Vergeßt nicht an der Namensgebungs challenge teilzunehmen!!) Wie gefällt er euch?

Kommentare:

  1. He is perfect!! Can´t wait for the shop to open :)

    AntwortenLöschen
  2. He is absolutely Perfect!
    ....this is so exciting..Katharina, your stamps are going to just fly off of your online shop's virtual shelves!!!!..hope you manage to sort out the postage options...big hugs Rach.xx

    AntwortenLöschen
  3. Oh he's awesome!! I can't wait for the shop to open too!!

    Just picture all of us women standing at the online window of your store, saying 'Open, open, open!' Hahaha!

    AntwortenLöschen
  4. He is super cute. I'm going to need him along with the hot chocolate girl for sure. Great idea about the preorder I love that idea. Then I don't have to worry about missing any!!! :)

    AntwortenLöschen
  5. Adorable, another must have, perfect for boy cards
    lv Gill x

    AntwortenLöschen
  6. He's great!! I can't wait for pre-orders to start:-)

    AntwortenLöschen
  7. how fun is he! Love the scooter! I KNOW the stamps are going to be out of stock before they actually even ship!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  8. WOW Katharina I just want you to know that I appreciate your thoughtfullness about the shipping:) Living in the U.S I know it will cost more but it is really nice to know you have thought of this and you actually care!!
    The only thing you will have to worry about is how will you keep them in stock!! These are so cute!! Love them and thanks!! Kathy

    AntwortenLöschen
  9. He's great Katharina. I can't wait to be able to order these stamps
    Sharon x

    AntwortenLöschen
  10. Liebe Katharina

    Mensch, bist Du aber ein fleissiges Bienchen. So etwas bewundere ich echt. All Deine Bemühungen werden bestimmt belohnt. Das hättest Du zumindest verdient!! Ach, den Knaben den Elisabeth gezeichnet hat ist auch total süss, genau wie das Mädchen. Bin schon gespannt welche Namen ausgesucht werden. :-)

    Ganz liebe Grüsse aus Zürich
    Pati

    AntwortenLöschen
  11. How exciting Katharina

    I wish you loads of luck with your new venture...don't think you'll need it though the images look FAB xx

    AntwortenLöschen
  12. He is just right for a boys card not too fussy and not too cute looking, Cannot wait to be ableto pre-order
    Don't work too hard
    Hugs Jacqui xx

    AntwortenLöschen
  13. wow ist der süß....wenn du bei deinem shop hilfe brauchst- meld dich mal...hab ein bissel erfahrung...naja 3 jahre hatte ich einen shop...und hab einige getestet....meine email ist claudia ät manderla-hobby.de vielleicht können wir mal telefonieren...wäre einfacher...

    AntwortenLöschen
  14. Oh I am soooo like you, I have boys and I am always looking for cute/fun boy stamps to color and use. These are IDEAL! I have to see if I have the courage to apply for the DT but will keep it in mind. Heidi

    AntwortenLöschen
  15. Oh, he's so cute, Katharina. Will the stamps be offered unmounted (rubber die only)? I prefer to buy them that way because I don't use wood and they are much cheaper to ship then, too. Have a great day!

    AntwortenLöschen
  16. Wie heißt es so schön: "Gut Ding will Weile haben!" Soll heißen, überstürze nichts. Naja, das mit den Versandkosten ist schon kniffelig, aber ich denke daran solls nicht scheitern.
    Das mit der Vorbestellaktion finde ich sehr gut. So hast du etwas davon, da du sehen kannst, was die Favoriten sind und natürlich hast du eine Richtgröße. Und wir haben natürlich auch was davon, nämlich das wir so schnell wie möglich dann unsere Schnuckelchen in den Händen halten.
    Freue mich auf weitere Motive.
    Lieber Gruß, Antje

    AntwortenLöschen
  17. oh he is fantastic - must start a savings scheme now! You should do a wishlist facility on your shop, perfect for confussed husbands on the run up to christmas!

    AntwortenLöschen
  18. Absolutely great!!
    I have an award for you because I admire you following your dreams! You are tough girl, we all (most of us blogging girls) are dreaming ... and dreaming ... and dreaming!
    Hahahaha ... go for it!

    AntwortenLöschen
  19. Katharina,
    I would say that the shippingcosts it's the delivery time that counts. I for sure don't mind paying some more as long as I don't have to wait weeks for my goodies to arrive.
    Love the stamps so far and can't wait to peorder;)

    Carmen

    AntwortenLöschen
  20. Der Bub ist ja perfekt.... genau sowas fehlt mir noch in meiner Sammlung... auch ein Bub der Fußball spielt fehlt mir noch... denn der von PB ist ja nimmer zu bekommen ggg

    AntwortenLöschen
  21. *Argh* You are killing me with all these new awesome images Katharina!

    Inge;-)

    AntwortenLöschen
  22. Just love him, Elisabeths designs are always amazing, I can't wait to see the rest!

    AntwortenLöschen
  23. He's so cute and boyish, perfect! Hope it's all coming together for you, sure it will be worth it in the end. Good idea with the pre-order. Fran xx

    AntwortenLöschen
  24. Uiui, ich hoffe du bekommst das mit den Versandkosten hin.....
    Du machst mich hier echt schwach, der ist ja süß (das könnte mein Malte auf seinem Roller sein *lach*)

    Ich will mehr sehen ....

    *knuddels* Sonja

    AntwortenLöschen
  25. I love it! He has such a cute expression on his face...like he's in a hurry to meet his friends to play.

    Charmaine

    AntwortenLöschen
  26. Aww...he is just the Cutest!!

    AntwortenLöschen
  27. Oh wow ~ they are all gorgeous!!!

    AntwortenLöschen
  28. Great images!!! Best of luck with your new company...can't wait to see more!!!

    AntwortenLöschen
  29. Ohh, this one is cute too. :):)

    Rosalien

    AntwortenLöschen
  30. OK I saw on Kim Ried's blog a girl sitting with a coffee cup. OMG! That is ME! LOL! I NEED THAT ONE! When can we order her? I need to add her to my collection ASAP!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...