Samstag, 16. August 2008

Precious Flowerpot - Photoblumentopf

I discovered this idea during some blog hopping on Lisa's blog. She always has the most beautiful ideas for small gifts and decoration. My MiLs borthday was yesterady and I knew she would love this :)

Ich habe diese Idee während einer Blog Hopping Session auf Lisa's blog entdeckt. Sie hat immer die schönsten Ideen für kleine Geschenke und Dekorationen. Gestern hatte meine Schwiegermutter Geburtstag und ich wußte, dass ihr mein Blumentopf gefallen würde ;)

I used a ceramic flowerpot and chose the dp which fit the colour of the pot. All the circles have been done with my round Spellbinders Nestabilities (scalloped petite). I adhered the small wooden sticks to the back of the circles. The senitment is computer printed and means "For the best grandma". I used those blocks you get at the florist to put the sticks into and arranged some sisal grass over it to hide it :)
My MiL really loved the small present, it's a great decoration!
Thanks for stopping by and don't forget to come back tonight when I will announce the winner of my 100 000 hits blog candy.


Ich habe einen Blumentopf verwendet, den ich schon zu Hause hatte und das Motivpapier danach ausgesucht wie es farblich zu dem Topf paßte. Alle Kreise habe ich mit meinen Spellbinders Nestabilities ausgestanzt und an den Schaschlickspießchen befestigt. Den Text habe ich am Computer ausgedruckt. In den Blumentopf habe ich so einen Block getan, den man bei der Floristik für Trockengestecke benutzt und die Spieße hineingesteckt. Drüber dann etwas Sisalgras und fertig!!! Meiner Schwiegermutter hat es auch wirklich gut gefallen!
Danke euch fürs Vorbeikommen und vergeßt nicht heute Abend nochmal reinzuschaun, wenn ich den Gewinner meines 100 000 hits blog candy bekannt gebe.

Kommentare:

  1. Wow!
    I love this idea Katharina, you have done a wonderful job with it...a gift to treasure.
    **huggles** Rach.xx

    AntwortenLöschen
  2. Very cute idea! It is a true keepsake!

    AntwortenLöschen
  3. This is wonderful...thanks so much for sharing...I will use this as a gift idea for a co worker next month...it will be perfect...

    AntwortenLöschen
  4. This is just wonderful no wonder your MIL loved it! Hugs, Maria

    AntwortenLöschen
  5. How lovely is this. Great idea, love your pot such cute little flowers.
    kim x

    AntwortenLöschen
  6. Deine Blümchen sind klasse geworden.Kann ich mir gut vorstellen,daß sich Deine Schwiegermutter darüber gefreut hat.
    Liebe Grüße
    Angela

    AntwortenLöschen
  7. What a wonderful idea! May have to do this myself. Love seeing the photos too =)
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  8. Oh that's lovely hun.xx You've done a great job :) Great idea !

    AntwortenLöschen
  9. oh wow, how incredible, this is so beautiful what an amazing gift for your MIL, I may have to take this idea for some christmas gifts! thanks for sharing!

    AntwortenLöschen
  10. What an awesome gift for anybody, not only MILs! :)
    You've done a fantastic job, I love the tiny metal hearts dangling from the flower pot and the photos are absolutely adorable.
    Thank you for sharing those.

    AntwortenLöschen
  11. Wunderschön. Ich will das auch schon laaange probieren. Habe schon alle Zutaten gekauft, aber noch kam ich nicht dazu...

    Als Schenki ist das auch eine ausgezeichnete Idee, vor allem mit den Fotos. Genial!

    Liebe Grüße
    von Jay Jay

    AntwortenLöschen
  12. thankyou for sharing such a fab idea with everyone
    kes
    x

    AntwortenLöschen
  13. What a great idea... and so easy to add more "flowers" whenever! Would make a great gift, then just send new flowers each month!! I love it!!

    AntwortenLöschen
  14. Every Grandma would love this. It's gorgeous,

    AntwortenLöschen
  15. You are SO clever Katharina. Your middle name should be 'Inspirational'. Visiting your blog is SUCH a pleasure. Viv xx

    AntwortenLöschen
  16. Oh Katharina,

    I love this so much!! I feel like going to the gardencenter right now to get a pot of my own! I have a great MiL to and I'm sure she will love this!

    AntwortenLöschen
  17. what a fabulous little gift idea! and you can always add more sticks! annie x

    AntwortenLöschen
  18. This is too cool!!! You did an awesome job on this project!!! Now I'm inspired to make one! TFS!! Blessings, Maria

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...