Donnerstag, 28. August 2008

Rucksack hanger for a girl - How to use shrink plastic

I am sorry for being awfully late with my post today, but I will tell you later today why it took me so long :)
This weeks theme at the Cute Card Thursday Challenge is "In the Water". I found this cute idea for a rucksack hanger while blog hopping (Sorry, but I don't remember where), which is the ideal present for a sweet little girl whose birthday is coming up soon :)

Tut mir leid, dass ich so furchtbar spät dran bin mit meinem Posting heute, ich werde euch am Abend sagen warum :)
Das Thema diese Woche bei der Cute Card Thursday Challenge ist "Im Wasser". Ich habe die Idee für diesen Rucksackanhänger beim Blog Hopping entdeckt (Es tut mir leid, ich weiss nicht mehr wo). Er ist ein ideales Geschenk für ein süßes kleines Mädchen dessen Geburtstag bald ansteht :)

The mermaid called "Sweet Anabella" is from High Hopes Rubber Stamps. I used my cuttlebug folder "swirls" on the backgroundpaper and went with a blue ink pad over it. I did some sewing and laminated everyting in the end (you know that such things for kids have to be robust ;) I set the eylet und put some pearls on it. *tataa* ;)

Die Merrjungfrau heißt "Sweet Anabella" und ist vone High Hopes Rubber Stamps. Ich habe meinen Cuttlebug folder "swirls" auf dem Hintergrundpapier verwendet und bin mit einem hellblauen Stempelkissen drübergewischt. Ich habe ein wenig genäht und das Ganze dann laminiert (ihr wißt ja, dass sowas bei Kindern robust sein muss :) Ich habe das eyelet angebracht und ein paar Perlen zur Zierde *tataaa* ;)

And now to the little fish charmes which dangle alongside of the motive. These fishes are also from High Hopes Rubber Stamps. I stamped them on Shrink plastic and coloured them with my Spica Glitter pens. I wanted them t be very intense and glittery.

Und jetzt zu den kleinen Fisch Charms, die so lustig neben dem Motiv baumeln. Es sind ebenfalls Fische von High Hopes Rubber Stamps. Ich habe sie auf Schrumpffolie gestempelt und mit Spica Glitzer Stiften angemalt. Ich wollte, dass sie sehr intensiv und glänzend sind.

I punched a small hole to be able to hand it and cut around the fish leaving just the small hole.
Ich habe ein Loch gestanzt, damit ich den Fisch nachher aufhängen konnte und habe ihn dann ausgeschnitten.

You can use your heatgun to shrink the plastic, but beware, it is a quite hectic procedure...hehe I use a wooden stick to hold the plastic in it's place. I did it on my cooking plate, because it gets quite hot. When you start heating the polyshrink starts curling, which is normal, but not beautiful. I always try to straighten it with the stick again.

Man kann die Hitzepistole (die man auch fürs Embossing verwendet) nehmen um die Schrumpffolie zu bearbeiten. Aber Vorsicht es ist eine recht hektische Prozedur...hehe
Ich verwende immer so ein Stäbchen vom Chinesen um die Folie festzuhalten, dann gehts los. Sobald die Folie erhitzt wird fängt sie an sich zu ringeln, was zwar normal ist, aber nicht gerade schön. Deswegen versuche ich immer mein Motiv mit dem Stäbchen wieder zu glätten. Meißtens klappt das ganz gut.

Your motives will shrink to 45% of the original size. It's really fun to do personalised charmes like the one I did with the girls name on. I just wrote her name on a piece of shrinkplastic and punched it with my WordWindow punch from SU.

Eure Motive werden um ca. 45% zur Originalgröße schrumpfen und sind dann hart und unbiegsam um 2 mm dick. Es ist wirklich lustig auf diese Weise personalisierte Charms zu machen so wie der mit dem Namen des Mädchens drauf. Ich habe dazu den Namen einfach auf ein Stück Schrumpffolie geschrieben und mit meinem Word Window Stanzer von Stampin' Up ausgestanzt.

Thanks for stopping by today!! Have a great afternoon! And start saving your money - we have a release date at Whiff of Joy Stamps (get back in the evening for more details :)

Danke euch fürs Reinschaun!! Ich wünsche euch einen schönen Nachmittag und fang schon einmal an Geld zu sparen ;) Wir haben einen Erscheinungstermin bei Whiff of Joy Stamps (schaut am Abend nochmal rein für mehr Info!! )

  • Stamps: High Hopes Rubber Stamps
  • Paper: Stampin' Up
  • Accessories: cuttlebug die flowers, sewing machine, laminating machine, eyelet Making Memories, Shrink plastic , pearls
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2O, Spica Glitter pens, background with SU pastels

Kommentare:

  1. Cute!!! Thank for sharing how to make the charms.

    AntwortenLöschen
  2. Hallo Katharina,

    eine süße Idee, und vor allen Dingen praktisch.

    Ich habe übrigens auch wieder zwei Karten von WOJ auf meinem Blog ;-)

    Danke auch noch mal für deinen lieben Kommentar und den deines Mannes. Ich habe mich super darüber gefreut.

    Liebe Grüße, Nadine

    AntwortenLöschen
  3. awesome Katharina,
    great idea with the shrink plastic charms...I have ran out of shrink plastic and keep forgetting to pick some more up....must remember! i also like the idea of laminating the tag...Hollie wanted me to make one for her school bag but i haven't as i thought that it would be wrecked after the first day...but now i may just see if i can whip one up for her....Thank you for the inspiration hugs Rachxx

    AntwortenLöschen
  4. Der Anhänger ist ja große klasse geworden.

    Hibbel, wann ist es Abend? Du hast mich mal wieder sooooo neugierig gemacht.

    LG Andrea

    AntwortenLöschen
  5. Oh what a gorgeous creative idea. Thanks for sharing this with us. I might just bloglift from you, if you don't mind. Warm regards.

    AntwortenLöschen
  6. this is lovely !
    It reminds me I have some un-used shrink plastic in my stash...

    xxx from France
    Sophie

    AntwortenLöschen
  7. Hi Katharina. I love your project and thanks for sharing how to use the plastic shrink. I attempted it once but it started jumping around and then curled up into a big melted mess! It scared me off! I will try again with the stick! I can't wait for more WOJ stamps. Here is my latest card with them. I'll have more time to play when the kiddies go back to school!

    AntwortenLöschen
  8. Just adorable! I love Shrink Plastic! I just purchase 75 sheets of it at a garage sale and get this for only 9 bucks! Different colors too!

    Love your charms and the mermaid is just fabolous!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  9. Beautiful bag hanger katharina, the images are fab

    AntwortenLöschen
  10. Hallo Katharina,
    das ist ja ein schöner Anhänger geworden,mit ganz viel Liebe für's Detail.Danke für Deine tollen Erklärungen,wie dieser Hänger entstanden ist.Freue mich schon auf die heutigen abend Neuigkeiten.
    Liebe Grüße
    Angela

    AntwortenLöschen
  11. What a lovely gift, all her friends will want one now.
    Can't wait to see the new stamps.
    kim x

    AntwortenLöschen
  12. Hallo katharina, it is beautifull as always! I received my whiff of joy's a few days ago and I will try to do something with them tonight! Thank you so much!!

    AntwortenLöschen
  13. Great idea Katharina, I know my little girl would love me to make one for her.
    Your new stamps are gorgeous, not enough pennies for me to get any yet but I keep hinting to my DH.
    ;0)

    AntwortenLöschen
  14. I just love these fish Katharina and they are even cuter shrunk! Look foward to see the reaction to your news later ;) xx

    AntwortenLöschen
  15. Ein wunderschöner Anhänger. Die Empfängerin wird sicher Augen machen, wenn sie das Geschenk auspackt.
    Liebe Grüße, Katja

    AntwortenLöschen
  16. How adorable that came out! Great job there!!!! TFS! ~Heidi

    AntwortenLöschen
  17. yes it is great this plastic :) your card is so beautiful :)

    *Brocéliane*

    AntwortenLöschen
  18. This is fabulous Katharina, I have never tried Shrink plastic but must give this a try some time. A wonderful gift and reminds me that I must make a personalized tag for Zoe's school bag, Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  19. This is beautiful Katharina. Brilliant idea with the shrink plastic.

    AntwortenLöschen
  20. thanks for sharing this wonderful gift idea Katharina. It's ages since I used any shrink plastic, I'll have to dig it out and have another play. annie x

    AntwortenLöschen
  21. This is so cute - and such a fabulous idea :)

    AntwortenLöschen
  22. wow das ist ja voll süss!!! da freut sich das kleine mädl sicher sehr!!!!

    AntwortenLöschen
  23. fantastic idea Katharina, must make one of these for my daughter! Such a great idea to shrink the fish, they look amazing!

    AntwortenLöschen
  24. I am so amazed at your talent. You are so creative. Enjoy your crafting time, it takes away the hustle of everydays life.

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...