Freitag, 15. August 2008

Under the Sea

Don't you just loooove those cute fishies from High Hopes Rubber Stamps latest release? I am always coming back at them, because they look so funny and are so versatile. I also love the sentiment "Hugs and Fishes". There is another one which I could have used for my card "Of all the fishes in the Sea, you are the only one for me". Cool huh? :)

Sind diese Fischis von High Hopes Rubber Stamps letzter Neuveröffentlichung nicht zum Anbeissen? ;) Ich komme immer wieder auf sie zurück, weil sie so putzig sind und auch vielseitig einsetzbar. Dieser Text "Hugs and Fishes" ist mir der Liebste :)


I used the following elements for my card: Puff Fishy, Starla Starfish, Findely, Big Lou Pranha, Horatio Sea Horse and the Sea Weed. I stamped the Sea Weed on 300g watercolor paper, masked it with "Masking Magic" and stamped the fishes. The starfish and the sea horse are cut out and put on foamblocks. I coloured everything with watercolour pens and watertank brush, and set some highlights with my Twinling H2Os after it dried for a few minutes. Have a look at my colouring tutorial if you want to know more :)
I used my cuttlebug embossing folder "Swirls" on the blue cardstock and cut around the top to make it look like waves.
The bubbles are sketches in and I put some crystal effect on them.
Thanks for stopping by! Enjoy the rest of the day :)

Ich habe die folgenden Elemente auf meiner Karte verwendet: Puff Fishy, Starla Starfish, Findely, Big Lou Pranha, Horatio Sea Horse und das Sea Weed.
Ich habe das Sea Weed (seekraut) zuerst auf 300g Aquarellpapier gestempelt, dann gemaskt (mit Masking Magic) und die Fishce drübergestempelt. Der Seestern und das Seepferdchen sind ausgeschnitten und auf Abstandshalter geklebt. Ich habe alles zuerst mit Aquarellstiften und Wassertankpinsel coloriert und nach ein paar Minuten Trocknungszeit mit meinen Twinkling H2Os Akzente gesetzt. Wenn ihr mehr wissen wollt, dann schaut euch doch mal mein Colorationstutorial an :)
Auf dem blauen Cardstock habe ich die Cuttlebug Prägeschablone "Swirls" angewendet und oben herumgeschnitten, damit es so ähnlich wie Wellen aussieht. Die Luftblasen habe ich von Hand dazugezeichnet ung mit Crystal Effects versehen.
Danke fürs Reinschaun und genießt noch den Rest vom Tag :)


  • Stamps: High Hopes Rubber Stamps
  • Paper: Su cardstock "Blue Bayou", dp "Afternoon Tea"
  • Accessories: Su hodgepodge hardware "Ancient Copper", ribbon May Arts, sewing machine, small scalopped scissors
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H20, white gel pen

Kommentare:

  1. Die sind ja echt knuffig und den Spruch finde ich auch genial.
    Deine Karte ist rundum klasse geworden....
    Lieben Gruß
    Sonja

    AntwortenLöschen
  2. Such a nice card and I love how you created the wavs with the embossing folder. Great idea. Guess what I found in my mail-box yesterday? I was so excited. Quick delivery to Canada!

    AntwortenLöschen
  3. This is really funny Katharina and such a great idea. I love the way the little fishes are peaking from behind the seaweed. Love it! Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  4. Great card again Katharina. Love those High Hopes stamps.:)I just love how you stamped the images, it looks really great.:)

    Hugs, Rosalien

    AntwortenLöschen
  5. Gorgeous card Katharina Those fishes are so cute.
    Hugs Debbie x

    AntwortenLöschen
  6. Liebe Katharina,
    auch wenn ich meistens eher ein stiller Besucher bin, so komme ich doch immer wieder gern und häufig wieder auf deinen Blog.
    Deine Karten sind schlichtweg der Hammer und so tolle Inspirationen findet man selten.
    Daher hab ich hier einen kleinen Award für dich:

    http://tigger-dr.blogspot.com/2008/08/von-heike-silke-und-pamela-hab-ich.html

    GLG DANA

    AntwortenLöschen
  7. How wonderful! Love the embossed wave action! Perfect!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  8. You're so creative! Love how you cut around the swirls!

    AntwortenLöschen
  9. This is so cute, Katharina! I love the long strip with the scene you created and your coloring is always fabulous!

    AntwortenLöschen
  10. Wow! such a beautiful card, love what you've done with the embossing, will have to remember that! hugs Jillix

    AntwortenLöschen
  11. Hallo Katharina,
    schoen von dir zu lesen.
    ich bewundere wie immer deine Werke auch! Besonders schoen mal was neues zu sehen mit deiner tollen line von Stempeln!! Herzlichen Glueckwunsch dazu! Ich hoffe aber immer noch, dass du den GEdanken nicht aufgibst deutsche sentiments anzubieten!

    Gruesse
    Claudi

    AntwortenLöschen
  12. I love this little scene...looks soo good! Love the colours you've chosen...I love the play on words sentiments!! bx

    AntwortenLöschen
  13. Oh wow, I love the colouring in this card and it's sooo cute!
    xxxx

    AntwortenLöschen
  14. Very cute & fun - and again, you blow me away with your perfect colouring! :D

    Ps. I have 3 WoJ-cards up in my blog now. My first three - more will come because they are SOOO much fun! :D

    AntwortenLöschen
  15. Hoe fun Katharina!! Love the colors and those sea critter are waaaay too cute!! I have mine now and just got them all mounted up:-)

    AntwortenLöschen
  16. Gorgeous card Katharina!! Fabulous coloring and design!!..Hugs, Ila

    AntwortenLöschen
  17. Ich bin froh das ich den weg zu deinem blog gefunden habe. Tonnenweise neue inspiration. Danke für die super erklärung wie du alles auf der karte gemacht hast. Finde sie sehr schön. Habe auch viele embossingfolders von CB aber benutze sie beinah nie. Jetzt habe ich neue ideeën dank deine wellen.
    Sinikka

    AntwortenLöschen
  18. Love how you've used the seaweed and the fish stamps they look brillant. And what a great idea to use the swirls.

    AntwortenLöschen
  19. fabulous card Katharina, the waves are a great idea. I made my first card using a Whiff of Joy stamp the other day- soooo cute.
    Sharon
    x

    AntwortenLöschen
  20. just watched your colouring tutorial and it is great, thanks
    Sharon
    x

    AntwortenLöschen
  21. just watched your colouring tutorial and it is great, thanks
    Sharon
    x

    AntwortenLöschen
  22. These new stamps are just gorgeous and I just love what you do with them Katharina! Since you asked - I have put my first Charlotte card on my blog this morning - it was so wonderful to colour in! Lol Lynn x

    AntwortenLöschen
  23. Oh wieder so ne wunderschoene karte von dir! LG nicky

    AntwortenLöschen
  24. Gorgeous card katharina,
    love the line up of the different fish amoungst the seaweed. your idea with the embossing and cutting around the swirls to represent the water is fantastic....you are so clever. **huggles**Rachxx

    AntwortenLöschen
  25. Love this card, it's so fun and I really like the embossed waves and the High Hopes stamps look great :-)

    AntwortenLöschen
  26. Such a cute card ,fabulous and gorgeous as ever xxxxDawnxxx

    AntwortenLöschen
  27. Such a cute card ,fabulous and gorgeous as ever xxxxDawnxxx

    AntwortenLöschen
  28. Die Fischis bzw. Unterwasserelemente gefallen mir auch total gut. Ich denke ich muss auch bald mal wieder bei High Hopes shoppen gehen ;)

    Liebe Grüße
    von Jay Jay

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...