Sonntag, 12. Oktober 2008

HighHopes Challenge #3

Sorry folks, I have to skip Yaob Sunday again, because I made a card for High Hopes challenge #3 with the theme "Stitching". Seems like I have to move my Yaob magazine to saturday... I'll let you know of course :)

Tut mir leid, aber ich muss Yaob Sunday wieder einmal auslassen, denn heute gibt es wieder eine Challenge auf dem High Hopes Inspirationsblog mit dem Thema "Nähen". Schaut ganz so aus als müßte ich mein Yaob Magazin auf Samstag verschieben.... Ich lasse es euch dann wissen :)
Isn't he just the cutes? Woodland Santa from High Hopes Rubber Stamps with his christmas tree. He looks like he just came out of the forest with his booty. I stamped the christmassy swirl from Penny Black with Versamark ink on kraft cardstock from SU and embossed it with SU iridescent ice. What a nice sparkling effect. I then draw a small snowhill with my clear embossing pen and embossed it with white embossing powder from Rayher. I distressed the edges of the card with my brown inkpad and did some sewing.

If you want to win some High Hopes Rubber Stamps, participate in the High Hopes blog hop, all details are on the High Hopes Inspirationsblog.

Ist der nicht total süß? Woodland Santa von High Hopes Rubber Stamps mit seinem Christbaum. Er schaut so aus als würde er mit seiner Beute gerade aus dem Wald kommen :)
Ich habe den weihnachtlichen Schnörkel von Penny Black mit Versamark auf den "Kraft" cardstock von Stampin' Up gestempelt und mit SU iridescent ice embossed. Das gibt einen schönen schimmernden Effekt. Den Schneehaufen habe ich von Hand mit meinem farblosen Embossing Stift gemalt und mit weissen Embossing Pulver bearbeitet. Die Ecken habe ich mit meinem braunen Stempelkissen gewischt und dann noch ein wenig mit der Maschine genäht.

Wenn ihr Lust habt ein paar High Hopes Rubber Stamps der neuen Kollektin zu gewinnen, dann macht doch bei dem High Hopes Blog Hop mit. Alle Informationen dazu finden ihr auf dem High Hopes Inspirationsblog.

It's really strange not to use any designpaper at all, but I was in the mood to try some techinques again. Hope you like it :)
I'll be back later with the winner of the
WoJ stamp. I really had some good loughs about your ideas of how to get hold of the key to the WoJ headquarters.

Es ist für mich sehr ungewöhnlich gar kein Motivpapier zu verwenden, aber ich wollte mal wieder ein paar verwaiste Techniken ausprobieren :) Ich hoffe es gefällt euch!
Ich komme später nochmal wieder mit dem Gewinner des WoJ Stempels. ich habe mich über ein paar Ideen von euch, was ihr alles tun würdet um an den WoJ Schlüssel zu kommen halb kaputt gelacht :)


  • Stamps: High Hopes Rubber Stamps, Penny Black, Stampin' Up (text)
  • Paper: Kraft cardstock from Stampin' Up
  • Accessories: white embossing powder from Rayher, iridescent ice embossing powder from SU
  • coloured with Caran D'ache Supracolor pens, Twinkling H2O, Spica Glitter Pens, white gel pen

Kommentare:

  1. Love this card Katharina. I hadn't seen that Santa before today but I love it. And I think you card without any design paper is amazingly beautiful. This would make a great card for a man too. Very simple but stunning with that gorgeous swirl.

    xxx
    Mariska

    AntwortenLöschen
  2. This is adorable, Katharina! I love that Santa! Love your coloring, the swirl, and the whole card!

    AntwortenLöschen
  3. This card is super cute, I love all the techniques! this is the second sample I've seen with this little santa this morning, and it's wonderful to see the different takes on the design. Just lovely!

    AntwortenLöschen
  4. This stamp is very very nice!

    Bye.
    Giulia

    AntwortenLöschen
  5. Ach ist der süß geworden.Gerade weil Du kein Motivpapier genommen hast,kommt der kleine Süße so toll zum Vorschein und wirkt für sich alleine.
    Liebe Grüße
    Angela

    AntwortenLöschen
  6. This is so cute dear. I love how you made the snow hill. Just gorgeous dear

    AntwortenLöschen
  7. Love it Katharina! So simple but super cute! I love that image--I'm off to go find it now (LOL)!

    hugz,
    Suzanne Dean

    AntwortenLöschen
  8. Wonderful card!
    I love the effectivness of your card, that swirl is just so perfect with your cute Father Christmas.
    kim x

    AntwortenLöschen
  9. schlicht, aber schön!!
    das motiv ist ja wirklich total süß!! :)

    AntwortenLöschen
  10. What a sweet card. I really love the effect of the embossed swirl on the plain cardstock. It is stunning and that image is so cute! Lovely as usual Katharina!
    Hugs Jeanette

    AntwortenLöschen
  11. fab card katharina, the image is beautiful. hugs mxx

    AntwortenLöschen
  12. awww this is a really pretty card hun, love the simpleness of it =) xxx

    AntwortenLöschen
  13. Love the card Katharina...it's beautiful (even without dp)! :) Love all the embossing you did!
    Hugs~ Kim

    AntwortenLöschen
  14. I love the card and the image is so cute!

    Vanja

    AntwortenLöschen
  15. Love this great Father Christmas and those gorgeous sparkly swirls, it is nice to see some different techniques, we tend to get in a rut and play safe don't we
    lots of hugs Jacqui x

    AntwortenLöschen
  16. Super Cute and Fabulous!! I love this card and the way you did your background!!..Hugs, Ila

    AntwortenLöschen
  17. Hi, I follow your blog already a couple of months, but have never written a message. But I just arrived in Carouge - Switzerland tonight, because I will work in Geneva during 2 days tomorrow and the day after, and I found it the appropriate moment to write something ;-))

    I really love this sparkling Xmas-card you made !!!

    AntwortenLöschen
  18. I am sooo in love with these High Hopes stamps! I hadn't ever used one before but my friend stamped out some images for me. And I'm HOOKED!

    Great card! Love that St. Nick!

    AntwortenLöschen
  19. I LOVE the simplicity of this card!! You rock...as usual!!
    ~Lacey Stephens

    AntwortenLöschen
  20. I love it, I love the way that santa stands out against the plain background and the snow at his feet looks so real :0)
    **Hugs** Heather x

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...