Montag, 27. Oktober 2008

The Magic of Christmas

Seems like I am getting a hang for those long rectangle cards ;) But this super cuteWhiff of Joy Stamps Charlotte in her sledge is the perfect image for such a card format.

Sieht ganz danach aus als bin ich momentan den langen rechteckigen Karten verfallen...haha
Aber die süße Charlotte in ihrem Schlitten ist für dieses Format wie geschaffen.

Charlotte and her reindeer friend are coloured with Caran D'Ache Supracolors, Twinkling H2Os and Spica Glitter pens. I put some glitter on the sledge and her cap. I adhered some fun flock underneath the sledge to simulate snow. I also stamped some SU snowflakes, the set is called "snowburst" (huhuu Monika ;) on the background papers and embossed them with white embossing powder from Rayher. The senitment is computer generated.

Ich habe Charlotte und ihren Rentierfreund mit Caran D'ache Aquarellstiften und Twinkling H2Os coloriert. Ausserdem habe ich noch ein paar Akzente mit Glitzer Stiften (von Spica) gesetzt. Auf dem Schlitten und ihrer Mütze glitzert es :) und unter dem Schlitten habe ich noch ein wenig weissen fun flock als "Schnee" aufgeklebt und mit meiner Hitzepistole versiegelt. Auf das Hintergrundpapier habe ich Schneeflocken von einem SU set "Snowburst" (huhuu Monika ;)mit Versamark gestempelt und mit weissem Embossingpuder von Rayher embosst. Den text habe ich am Computer generiert.

Have a lovely monday!!
Ich wünsche euch einen schönen Montag!

  • Stamps: Whiff of Joy Stamps
  • Paper: gcd, Deja Views, Su cardstock Bashful Blue (love this colour :)
  • Accessories: ribbon, buttons and library clip from Stampin' Up, Spellbinder's tags trio, white embossing powder from Rayher, glitter, white fun flock, crystal effects
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2Os, Spica glitter pens, white gel pen, background Su pastels

Kommentare:

  1. Just gorgeous Katharina!! Love the sparkle and those snoflakes look fabulous!!

    AntwortenLöschen
  2. Lovely card, as always, Katharina!

    Kristin :)

    AntwortenLöschen
  3. How pretty, and she is perfect for the longer card!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  4. Such a fun and beautiful card Katharina!

    AntwortenLöschen
  5. I love the expression on her face! Beautiful card!

    AntwortenLöschen
  6. This is just adorable. I love the pp and the layout on this card. Your colouring is always so beautiful.

    Have a fun creative day,
    Bela

    AntwortenLöschen
  7. Gorgeous card! I am going to have to try this long card sometime in the near future...looks fun!
    Hugs~ Kim

    AntwortenLöschen
  8. Oh this is such a beautiful card!
    your image is coloured perfectly and your paper divine.
    kim x

    AntwortenLöschen
  9. Another awesome card Katharina love the colours and those fabulous snowflake stamps. Hugs Jacqui x

    AntwortenLöschen
  10. Stunning card fabulous colouring and love the glitter ,Dawnxx

    AntwortenLöschen
  11. Oh this is beautiful. Love the stamped snowflake stamping and the image is coloured stunningly. Warm regards.

    AntwortenLöschen
  12. Another stunning card Katharina! These are such gorgeous images! x

    AntwortenLöschen
  13. Ui Katharina,
    die ist ja klasse geworden.Der Hintergrund ist superschön und das Motiv ist soooo schön coloriert *hachz*
    Ich bin momentan sooooo unkreativ ich habe ein *Flatikreatief*heul*^^

    Lieben Gruß
    Sonja xx

    du sag mal, sind meine Mails bei dir angekommen ?

    AntwortenLöschen
  14. So cute, Katharina! I love the colors and sparkle!

    AntwortenLöschen
  15. Fabulous card Katharina and thank you for the inspiration for the DL card - I'm going to give this one a go! hugs, annie x

    AntwortenLöschen
  16. Hi Katharina! Die Karte ist wunderschön!! Von mir aus kannst Du bei dem Format bleiben ;o)) LG, Tanja

    AntwortenLöschen
  17. Huhu Katharina! Du hast die Sterne gekonnt in's rechte Licht gesetzt (musste schön schmunzeln ab deiner "geheimen Nachricht"), ich finde deine Karte wunderschön - du bist eben ein Profi!!
    Grüessli, Monika

    AntwortenLöschen
  18. That is just gorgeous dear. I so love the glitter and your coloring is gorgeous as always dear

    AntwortenLöschen
  19. wow i just found this blog, each and every make is amazing, love and hugs Pops x x x

    AntwortenLöschen
  20. This is soooo beautiful, fabulous colors and details!

    AntwortenLöschen
  21. Gorgeous Katharina! This is such a fun image and I love the sparkles!
    Blessings, Maria

    AntwortenLöschen
  22. I love this card. I am really begining to love that shape. I need to try a card this size. TFS.


    Debbie/Phx AZ

    AntwortenLöschen
  23. Oh, Katharina, ich bewundere Deine Arbeiten schon so lange... letzte Woche habe ich dann bei Dir Stempel bestellt... sie sind soooo toll. Einfach wunderbar. Vielen Dank !

    AntwortenLöschen
  24. This is So Gorgeous!! the image coloring and design is Absolutley Beautiful!!...Hugs, Ila

    AntwortenLöschen
  25. You've done the DL card proud Katharina! This is gorgeous!
    Viv xx

    AntwortenLöschen
  26. Die Karte ist superschön geowrden! Die Farben sind schon spitze udn die Glitzer-Highlights machen sie noch schöner!

    AntwortenLöschen
  27. Ich find deine Karte wunderschön das Format macht sich bestens für dieses Motiv.

    AntwortenLöschen
  28. Total schön, du hast sehr schöne Akzente gesetzt.

    Liebe Grüße, Nadine

    AntwortenLöschen
  29. Absolutely adorable! Dont fear the long rectangle! Looks like you own that skill! Beautiful card and it makes me want to get that stamp!!! TY for sharing.

    AntwortenLöschen
  30. Oh Katharina this is such a stunner!!! Love the flock, the sparkle, the snowflakes and of course the stunningly colouring image.

    big hugs
    Bev x

    AntwortenLöschen
  31. Eine traumhaft schöne Karte... WOW


    GLG Doris

    AntwortenLöschen
  32. Love;y creaton Katharina!! As always hun.XX I've used another of your Sketches for PB DT call card.. I thought you might want to see it. You'll find it HERE

    AntwortenLöschen
  33. Eine absolut zauberhafte Karte!!!!!!

    LG
    Iris

    AntwortenLöschen
  34. Very card. I love that image...so cute!!
    ~Lacey

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...