Montag, 20. Oktober 2008

Small gift's bag - Tutorial

This week it was Nikki's turn to set a challenge at the High Hopes Inspiration blog and she choose the theme "Anything but a card". Wonderful!! Finally I could take the chance to do this little goodie bag I have had on my mind for so long now :)

Diese Woche war Nikki's an der Reihe sich ein Thema für die Challenge auf dem High Hopes Inspiration blog auszudenken. Und zwar will sie von uns "Etwas anderes als eine Karte" zu basteln. Was für eine gute Gelegenheit endlich dieses kleine Geschenktäschen in die Tat umzusetzen, das ich schon so lange in Planung hatte :)

The stamp I used is called "Christmas Treat" by High Hopes Rubber Stamps. I stamped it on kraft cardstock from Stampin' Up and coloured it with my Supracolors and watertank brush. The white of the hair, the boots, the hat and the dog is done with a white gelpen. I came across this idea on Paula's blog, boy this girl has a talent to colour!! For the closure of the bad I used small magnetic snaps from Basic Grey. I wasn't very satisfied with the adhesive they had on, so I had to also use some strong instant adhesive.

Der Stempel, den ich verwendet habe heißt "Christmas Treat" by High Hopes Rubber Stamps. Ich habe ihn auf "kraft" cardstock von Stampin' Up gestempelt und mit meinen Supracolors und Wassertankpinsel coloriert. Das weiss der Haare, der Stiefel, der Mütze und der Flecken des Hundes sind mit einem weissen Gelpen ausgemalt. Die Idee mit dem Cardstock habe ich mir bei Paula abgeguckt. Wow, die Frau kann vielleicht colorieren :) Für den Verschluss habe ich magnetische snaps von Basic Grey verwendet. Ich war aber nicht sehr zufrieden mit dem Klebstoff, den die schon drauf hatten. Deswegen habeich selbst noch mit Sekundenkleber nachgeholfen.

Here is the template of the bag. Maybe you want to give it a try :)
The length is 30,5 cm which is exactly the length of the 12x12 design papers. The oval holes were punched with the SU word window punch. I used my Scor Pal to score the lines, which gives a neater fold.


Hier ist eine Vorlage mit allen Maßen für die kleine Tasche. Vielleicht wollt ihr es ja ausprobieren :) Die Länge ist 30,5 cm, was genau der Länge eines 12x12 Motivpapiers entspricht. Die ovalen Löcher habe ich mit dem Stampin' Up Word Window Punch gemacht. Ich habe meinen Scor Pal verwendet um die Linien zu Falzen, dadurch erhält man eine saubere Faltung.

Thanks for looking, maybe you want to try this little bag and join the High Hopes Challenge this week. And don't forget to do some HHRS Hopping ;)
Hugs


Danke fürs Reinschaun. Vielleicht wollt ihr die Tasche ja gleich für die High Hopes Challenge ausprobieren :) Und vergeßt nicht beim High Hopes Blog Hop mitzumachen :)
Liebe Grüße

  • Stamps: High Hopes Rubber Stamps
  • Paper: St. Nicks 12x12 Vintage paper, Su cardstock Chocolate chip, Su kraft cardstock
  • Accessories: ribbon May Arts, eyelet Making Memories, brad from stash, SU world window punch, oval Nestablities, Scor pal, Basic Grey magnetic snaps
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, white gel pen, Spica glitter pens, Su pastels for background

Kommentare:

  1. Amazing creation Katharina. Your bag looks terrific and I will definitely be trying out your tutorial. Have a great day! Hugs Jeanette

    AntwortenLöschen
  2. Das ist wirklich klasse geworden
    Und wieder sehe ich das ich unbedingt den word window punch brauche. Nur leider bekomme ich ihn hier bei SU nicht *heul*
    Also muss ich wohl doch wieder zum Skalpell greifen....

    Ich werde es mal nachbasteln gehen ^^

    Lieben Gruß
    Sonja xxx

    AntwortenLöschen
  3. Isn't it great to make little presents which make friends and family happy? I love it! This one is gorgeous...again!

    XOXO Renata

    AntwortenLöschen
  4. Das ist ja wunderschön!
    Danke auch für das Template, das werd ich auch mal versuchen!

    Domi

    AntwortenLöschen
  5. This is so cute, Katharina! I love the bag and your coloring is fabulous as always! Love that Santa and puppy, too!

    AntwortenLöschen
  6. Adorable!! Thanks so much for the Tutorial!!

    AntwortenLöschen
  7. This is wonderful!
    I love your beautifully coloured image. Your paper is wonderful.
    kim x

    AntwortenLöschen
  8. Fabulous creation Katharina, love your gift bag and thank you for sharing the design, Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  9. Das ist ja eine schöne Verpackung.Gefällt mir sehr gut.Danke für die Vorlage,wird gleich gespeichert.Werde ich bestimmt bald mal ausprobieren.
    Liebe Grüße
    Angela

    AntwortenLöschen
  10. gorgeous bag katharina! I'd love to try this sketch :)

    AntwortenLöschen
  11. Eine wunderschöne Arbeit!!

    GLG Doris

    AntwortenLöschen
  12. Just love this gift bag ... anything practical makes me sit up and take notice. Once again your paper choices are just perfect.

    AntwortenLöschen
  13. This is So Fabulous!!..and would make such a wonderful gift...Thanks for the instructions!!...Hugs, Ila

    AntwortenLöschen
  14. Wow, what a great idea, I´m going to use that too, for a little christmas gift! =)
    Hugs, Elenor

    AntwortenLöschen
  15. das ist so süß geworden, wunderschön.

    AntwortenLöschen
  16. ist die süüüüüüß, der Stempel ist aber auch goldig. Vielen Dank auch für die Anleitung.
    LG patzi

    AntwortenLöschen
  17. Hi again!
    I´m trying to make a bag, but can´t figure out how long everything is, is it correct that what looks like an upsidedown V is actually the number 1? =)
    I´ll try it according to that guess and will see how it turns out! =)
    Love the idea of making a giftbag!
    Hugs, Elenor

    AntwortenLöschen
  18. i finally got around to making this cute little gift bag! Thanks so much for sharing the template!

    Here's my creation...

    http://papermakeup.blogspot.com/2008/10/blog-candy-and-little-whiff-of-joy.html

    AntwortenLöschen
  19. This is just adorable! Thank you so much for sharing how you made it! :O)

    AntwortenLöschen
  20. my roommate bought a panda bag!
    She is just THRILLED with it and can’t put it down.
    hkpanda.freetzi.com

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...