Sonntag, 26. Oktober 2008

Welcome Baby Girl - Sketch #34

I had the pleasure to design a sketch for the High Hopes challenge of this week (hope you aren't tired of them already...haha) I did another one for a long rectangle card - they are so elegant :)

Ich hatte das Vergnügen einen Sketch für die High Hopes challenge dieser Woche designen zu dürfen. Ich hoffe ihr findet sie nicht schon langweilig :) Ich habe einen weiteren für eine lange rechteckige Karte gestaltet, ich finde die so schön elegant :)

I was in need of a baby card for a little girl and this cute fluffy High Hopes sheep was exactly the stamp I wanted to use. Normally I am not the "all pink" type of girl ;) but I thought it was necessary for this occassion...LOL
The light pink cardstock is embossed with my cuttlebug folder "swirls". I sponged over it with white Versacolor ink. I did the wavy cut of the flowery dp with a bendable ruler I found at my local crafting store and cut it with my crafting knife. The sentiment is computer generated and the flower is from the SU pressies kit.
Ich brauchte unbedingt noch eine Babykarte und da kam mir das süße Schaf von High Hopes genau richtig. Normalerweise bin ich ja nicht der "alles rosa" Typ ;) aber bei diesem Anlass erschien es mir passend...haha
Den hellrosa cardstock habe ich mit meinem cuttlebug embossing folder "Swirls" bearbeitet und dann mit einem weissen Stempelkissen drübergewischt. So hat es mehr tiefe bekommen. Den gewellten Rand des blumigen Motivpapiers habe ich mit so einem biegsamen Lineal geschnitten, dass ich in meinem Bastelladen entdeckt habe. Sehr praktisch :) Der Text ist am Computer generiert und die Blume ist von dem Stampin' Up "pressies" kit.
This is a picture of how I did the frame of the sheep. Simple, but effective :)
Das ist ein Foto davon, wie ich den Rahmen des Schafes gemacht habe. Einfach, aber effektiv :)

Hope you 'll find the time to join in the High Hopes challenge this week. Make sure to have a look at my fellow diva's creations. They are totally stunning :)
Don't forget to check back in the evening for the winner of my
High Hopes Blog candy, you still have the time to join in :)
Ich hoffe ihr habt diese Woche in bisschen Luft um bei der High Hopes challenge mitzumachen. Werft unbedingt einen Blick auf die Werke meiner Kolleginnen, die sind wieder ein Traum :)
Vergeßt nicht am Abend nochmal reinzuschauen um zu erfahren wer meinen High Hopes Blog candy gewonnen hat. Es ist noch genug Zeit um mitzumachen :)
  • Stamps: High Hopes Rubber Stamps
  • Paper: SU cardstock "Regal Rose and Pink Pirouette", SU dp "Sweet Always"
  • Accessories: ribbon SU, cuttlebug embossing folder "swirls", white fun flock, Su pressies kit, Spellbinders oval Nestabilities
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2Os, white gel pen, background Su pastels

Kommentare:

  1. Oh this is so adorable! I love this baby card, your image is perfect. Love your dp and your flower pin looks just wonderful.
    kim x

    AntwortenLöschen
  2. This is so adorable, Katharina! I love all the sketches you create & feel terrible that I didn't have time to play this week!

    AntwortenLöschen
  3. Oh this is just precious dear. I so love the sketch and we could NEVER get tired of them dear.

    AntwortenLöschen
  4. As allways, a beautiful card, Katharina!! I like your new sketch as well!

    Kristin :)

    AntwortenLöschen
  5. very pretty pink baby card and a great DL sketch - I need more of these! Now I have my HH fishing santa I hope to join in the fun. hugs, annie x

    AntwortenLöschen
  6. Adorable... such a nice sketch... I love how you did the sheep... thanks for sharing!

    AntwortenLöschen
  7. sooo sweet and cuddly that sheep!!! :) Lovely card and sketch, as always! I hope to be lucky with your candy.. then I could enter the High Hopes challenges :)

    AntwortenLöschen
  8. Such a sweet card Katharina and thank you for the great sketch, Hugs, Nikki x

    AntwortenLöschen
  9. Oh so girly!! Absolutely adorable, perfect for a baby girl! Love the wave - reminds me I have one of those rulers somewhere need to dig it out! Adorable!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  10. Such a cute sketch and adorable card! Thanks so much for sharing!!

    AntwortenLöschen
  11. This is so cute, Katharina! I love all the pink and your cute little sheep. Thanks for the great sketch!

    AntwortenLöschen
  12. I love that little sheep and the combinations you have used on the card.

    AntwortenLöschen
  13. A really sweet card Katharine. Love it x

    AntwortenLöschen
  14. Ich finde den Sketch nicht langweilig, sondern kreativ. Weniger ist manchmal mehr. Dies zeigst du hervorragend mit dieser Karte. Sie gefällt mir ausgesprochen gut.
    Lieber Gruß, Antje

    AntwortenLöschen
  15. So beautiful, as are all your fabulous creations, have so enjoyed catching up with your blog, it feels like I have been away for such a long time, not only 2 weeks!

    AntwortenLöschen
  16. Die Karte ist total süß. Und auch der Sketch gefällt mir total gut.

    Liebe Grüße, Katja

    AntwortenLöschen
  17. This is so cute and adorable, just right for a baby girl!! Love the flower

    xxxx

    AntwortenLöschen
  18. I had a great time with this sketch!! Thank you for the layout!! Oh, I love your card...I love all of your cards, thought!! LOL
    ~Lacey Stephens

    AntwortenLöschen
  19. Beautiful card Katharina and the sketch is fabulous as usual!

    AntwortenLöschen
  20. This is such a soft and delicate creation. Love the pinks. Warm regards

    AntwortenLöschen
  21. superb baby card Katharina, with a fabulous sketch:)

    Clo

    AntwortenLöschen
  22. I love all the details on this card! The little pearls, the stitching down the side, the flocking on the lamb,and the flower pin! Wonderful card Katharina!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...