Freitag, 14. November 2008

Boy's christmas

The theme of this weeks Whiff of Joy challenge is to make a christmas card for a boy or a girl. "Oh great", I thought, "I have the perfect card ready for this challenge!!", until I discovered that there is no blue allowed... *doh* LOL
Well, mine is ALL blue...haha, hope you are doing better than I am with this weeks challenge ;)

Das Thema dieser Woche bei der Whiff of Joy challenge ist, eine Weihnachtskarte für einen Jungen oder ein Mädchen zu machen. *Wow super", habe ich mir gedacht, "Ich habe ja sogar schon die passende Karte fertig!!", bis ich dann das Kleingedruckte gelesen habe (was eigentlich gar nicht so klein geschrieben war...haha). Man darf kein BLAU auf der Karte verwenden. Ahhhh, und meine Karte ist komplett BLAU... LOL
Naja, ich hoffe ihr stellt euch geschickter an als ich ;)
I used Charlie and his snowman (which is available for a special prize at the Whiff of Joy webstore at the moment). I also discovered my cuttlebug embossing folders again. It's the second card in a row on which I use one of them for embossing my bgp.
Have a sunshiny day!! We will be heading to the playground in the afternoon :)

Ich habe Charlie und seinen Schneemann (der momentan zu einem speziellen Preis im Whiff of Joy webstore erhältlich ist) für meine Karte verwendet. Ich habe auch wieder meine Leidenschaft für die Cuttlebug Prägefolder entdeckt. Das ist ja schon die zweite Karte nacheinander auf denen ich mein Hintergrundpapier damit bearbeite :)
Ich wünsche euch einen sonnigen Tag!! Wir werden uns am Nachmittag auf dem Spielplatz vergnügen :)


  • Stamps: Whiff of Joy Stamps

  • Paper: SU cardstock "Bashful Blue"

  • Accessories: blue rhinestones from Stampin' Up, oval Nestabilities from Spellbinders, ribbon Raspberry ribbons, snowmitten from CreaMotion

  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2Os, white gel pen, Spica glitter pens

Kommentare:

  1. It may have lots of blue but it's a really lovely card Katharina! Lol Lynn x

    AntwortenLöschen
  2. It shure is a lovely card, Katharina!!! Can't you just say you were colourblind at the time you were making the card :) *haha*

    I guess you have been busy packing stamps lately! I am really looking forward to receiving my new stamps soon!

    I hope you'll have the time to answer my questions soon as well :) Looking forward to hearing from you soon.

    Have a nice weekend, Katharina!!

    Hugs, Kristin :)

    AntwortenLöschen
  3. Oh this is wonderful!
    I LOVE the blue.
    kim x

    AntwortenLöschen
  4. Beautiful creation once again. Don't worry hey on my screen the colour combo is turquoise and definitey not blue. So you can sigh a big sigh of relief now. Hugs from Desire

    AntwortenLöschen
  5. LOL.... I too pulled out some really cute blue paper... then read the challenge again. sometimes the details get missed huh?

    Love your card, that mitten is fabulous!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  6. Such a beautiful card katharina, i adore this image too! hugs Linda x

    AntwortenLöschen
  7. This card is Gorgeous!! I love the colors and layout!!..and the image is Fabulous!!..Hugs, Ila

    AntwortenLöschen
  8. Even if it is blue, it is a super cute card! Love that little mitten!

    AntwortenLöschen
  9. beautiful card Katharina love the little mit hugs Jill x

    AntwortenLöschen
  10. Such a beautiful card..love the delicate embossed blue! I used the same image for this challenge and managed only to use a teeny tiny bit of blue!
    Thanks
    Judy x

    AntwortenLöschen
  11. Liebe Katharina, ich habe heute durch Zufall Deine Seite entdeckt, da ich gerade auf dem Weg bin, süchtig nach Scrappideen und Karten zu werden.

    Deine Seite finde ich einfach wunderschön. Da habe ich noch einen langen Weg vor mir, um solch schöne Sachen hinzubekommen.

    Liebe Grüße

    Madeleine

    AntwortenLöschen
  12. Hallo Katharina,

    deine Karte sieht wieder so schön aus.Wenn du nicht weißt, wohin mit deiner blauen karte, lach....
    Ich hab gestern mein 1. Stempelchen von dir bekommen, dank der schönen versandkosten, danke, hab auch schon eine karte damit gemacht, find das Motiv so schön.
    lg gila

    AntwortenLöschen
  13. Huhu,

    die Karte ist wieder traumhaft schön! Ich glaub, den Jungen brauch ich auch noch *g*

    Domi

    AntwortenLöschen
  14. Eine tolle Karte, zwar am Thema vorbei *lach*.... aber wir als Jungsmamas überlesen sowas *Kleingedrucktes* ja gerne mal *flöt*

    Und dann frage ich mich, wie? wo? Sonne? Bei uns nicht, nur Regen und viiiiiiel Wind (ihr würdet es schon Sturm nennen, *lach* wir ein bisschen Wind)

    Ich wünsche euch ein schönes Wochenende

    Lieben Gruß
    Sonja xxx

    AntwortenLöschen
  15. Die Karte ist wieder ganz bezaubernd.
    Und das du das Kleingedruckte überlesen hast,
    soll vorkommen, und du bist nicht die einzige.

    Gruss
    BlackBird

    AntwortenLöschen
  16. Too funny!! Well, it's gorgeous anyway~~ love that little mitten!

    AntwortenLöschen
  17. Oh hon this is just adorable I so love this image. So beautiful colored dear. And since you are the boss we will let you slide on the blue this time lol Just gorgeous dear

    AntwortenLöschen
  18. Die Karte ist so zauberhaft. Und der gecuttelte Hintergrund wirkt so toll dazu.

    Liebe Grüße, Katja

    AntwortenLöschen
  19. Wow! Very blue, but it's gorgeous all the same! I love the cute little mitten!

    AntwortenLöschen
  20. It is a gorgeous card. I love that little mitten on the ribbon :)

    AntwortenLöschen
  21. Really beautiful Katharina. Donna x

    AntwortenLöschen
  22. Doesn't matter that it's blue. I really like it. I don't think we will see much snow where we live now, but I remember the snowmen when i was growing up. This reminds me of my brother!

    AntwortenLöschen
  23. Traumhafte Karte hast du wieder gezaubert.Habe meine Stempel von Dir bekommen und war erstaunt wie schnell das ging!DANKE!!!
    Werde noch mal bestellen müssen!*süchtig bin!
    LG Sandra

    AntwortenLöschen
  24. Another gorgeous card, great colours (even the blue)!!!

    AntwortenLöschen
  25. gorgeous card, I have that stamp and love him
    x

    AntwortenLöschen
  26. This is stunning as usual Katharina, I love blue anyway so it is just perfect to me
    Hugs Jacqui x

    AntwortenLöschen
  27. Hi Katharina
    I hope it is okay to ask a question and that you see it...on the outside of this card, on the white cardstock, you have what looks like sewn holes around the edges, but I do not see any thread. I have been seeing this done on many blogs, but it is making me crazy trying to figure out what exactly it is...is it done with a sewing machine and no thread? Or is it a paper piercer? Sorry to bother you but I would love to try this technique myself...

    Thanks
    Teresa

    AntwortenLöschen
  28. So cute! I love the CB snowflakes! Steph x

    AntwortenLöschen
  29. Whoa! doesn't Charlie's smile say it all? gorgeous pix of a happy boy! thanks for sharing Katharina. I love your blog and work....you are amazing!
    Debi Nicol at yahoo dot com

    AntwortenLöschen
  30. Wenn auch blau, die Karte ist wunderschön geworden! So richtig frostig :o)

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...