Freitag, 28. November 2008

Peace - or what to do with a pile of ribbon scraps?

Take a look at the picture below and try a wild guess what you could do with these incredients? :) (but don't cheat!...haha)
Schaut euch mal das folgende Foto an und versucht zu erraten was man mit diesen "Zutaten" machen könnte :) (aber nicht schummeln...haha)
I used a pile of ribbon scraps to do a "ribbon christmastree". The one below only has another colour, because I liked the idea so much that I did a second one :)
It is really simple, gives a great effect and helps to reduce scraps (this is a very good argument if you are like me hoarding every bits and pieces...LOL)
Ich habe einen Berg Bänder-Resterln, die ich noch von anderen Projekten übrig hatte zu einem "Bänder Weihnachtsbaum" verarbeitet. Der auf meiner Karte hat nur eine andere Farbe als mein Beispielbaum, da er mir so gut gefallen hat und ich gleich einen Zweiten machen mußte ;)
Es geht wirklich einfach, gibt einen tollen Effekt und hilft auch noch den Resterl Berg zu verkleinern (was ein sehr gutes Argument ist, wenn ihr so wie ich alle Fuzelchen sammelt ;)
Seems like Lizzie is already in a festive mood ;) The sentiment is from the WoJ Christmas Wishes set. I used my Spellbinders ribbon tags to cut it out.
Schaut so aus als wäre Lizzie schon in weihnachtlicher Stimmung ;) Der Text ist von dem WoJ Christmas Wishes set. Ich habe die Spellbinders ribbon tags verwendet um ihn auszuschneiden.

And here is how I did the ribbon tree. I adhered the scraps to a piece of SU kraft cardstock with my transparent craft glue (you can also use double sided tape).
Um den Bänderbaum zu basteln, habe ich einfach ein paar Schnipsel mit meinem transparenten Klebstoff von Crea Direct (den kann man wirklich für alles nehmen :) auf ein Stück "Kraft" cardstock von Stampin' Up geklebt (ihr könnt aber auch doppelseitiges Klebeband nehmen).

I then drew a triangle on the back of the cardstock piece and cut it out (make sure to use really sharp scissors!! )
Ich habe dann auf der Rückseite ein Dreieck angezeichnet und es ausgeschnitten (verwendet eine sehr scharfe Schere!!).


I cut the stem free-handed (it doesn't matter that it isn't at all symmetrical ;) and punched a small star which I dipped into some glitter. Just add some buttons and crystals to decorate your "tree".
Ich habe den Stamm ohne Vorlage ausgeschnitten (macht ja nichts wenn er nicht ganz symmetrisch ist ;) Den ausgestanzten Stern habe ich in ein wenig Glitter getaucht. Jetzt könnt ihr nach belieben dekorieren (ich habe Knöpfe und Kristalle verwendet.


Thanks for all your fabulous entries to the Whiff of Joy Guest Designer Call so far!! I love to watch the slideshow, they are all so beautiful!!
Have a lovely weekend!! We will already be going to the first christmas market :) :)
Danke für all eure bisherigen Beiträge zu dem Whiff of Joy Guest Designer Call!! Ich genieße es mir die Slideshow anzusehen, eure Karten sind alle so traumhaft schön :)
Ich wünsche euch ein schönes Wochenende. Wir werden mit den Kindern schon auf den ersten Weihnachtsmarkt gehen :) :)
  • Stamps: Whiff of Joy Stamps
  • Paper: kraft cardstock from SU, Basic Grey, EK Success
  • Accessories: Spellbinders Nestabilities Label 1, buttons Autumn Leaves, ribbon scraps
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2Os, white gel pen, Spica glitter pens

Kommentare:

  1. Katharina, dass ist eine geniale Idee. Ich kann nämlich auch nix wegschmeissen.
    LG Andrea

    AntwortenLöschen
  2. Huhu Katharina,

    das ist ja eine sehr gute Resteverwerte-Idee - klasse!!!!

    AntwortenLöschen
  3. WOW how pretty is that!!! Thanks so much for the tip, beautiful!!!

    xxxx

    AntwortenLöschen
  4. Danke für die geniale Idee. So krigt man nicht nur Reste, sondern auch nicht ganz so schöne Bänder unter die Leute ;)
    LG
    Nicki

    AntwortenLöschen
  5. This is gorgeous Katharina and what a fabulous idea with the Christmas tree!

    AntwortenLöschen
  6. Wonderful card!
    Brilliant idea, I love your Christmas tree it looks so pretty.
    hugs
    kim xxx

    AntwortenLöschen
  7. Hi Katharina,gorgeous card,love this idea with the Christmas tree to use up scraps of ribbon...must have a go at doing one of these,thank you for sharing,
    Have a lovely weekend
    Take care
    Sandra x

    AntwortenLöschen
  8. Very clever & so creative! LOVE IT!

    AntwortenLöschen
  9. Fabulous idea hun!! love it :)

    Have a great weekend,

    Marlene x

    AntwortenLöschen
  10. wow fab card i love it the imae is fab and te colours are great
    hannahxxx

    AntwortenLöschen
  11. Fabulous card Katharina:) and great idea with he christmas tree:)
    Clo

    AntwortenLöschen
  12. Wow! This is awesome!! I love this tree. I may have to make one myself! I have a whole jar of ribbon scraps!! Thanks for sharing.
    ~Lacey

    AntwortenLöschen
  13. eine sehr schoene karte! sag mal wuerdest du mir veraten wo du die spellbinders ribbon tags her hast!? bin auf der suche und kann sie nirgendwo finden! LG nicky

    AntwortenLöschen
  14. Wow! What a brilliant idéa! Tanks;)

    AntwortenLöschen
  15. What a gorgeous card!! I love the kraft paper and your ribbon tree is beautiful!! Just a pretty card all around. Thanks for sharing I might have too try this out!! I know I have TONS of ribbon pieces!! :)Kathy

    AntwortenLöschen
  16. What a GREAT idea, Katharina!! I definitely hoard scraps of all kinds...ribbon....paper....embellies.....what a great way to at least use up the ribbon!!! Thanks for sharing!

    AntwortenLöschen
  17. oh my goodness what a beautiful embellishment that makes! And who doesn't have little scraps of ribbon like that around? Wonderful Katharina!

    AntwortenLöschen
  18. How cute is that!! Lovely card and what a fantastic idea!! Hugs, Kelly

    AntwortenLöschen
  19. what a lovely card and great idea. tfs x x x

    AntwortenLöschen
  20. Brilliant idea for the Christmas tree, love it. Great card too.

    AntwortenLöschen
  21. What a brilliant idea and love the tutorial, will definitely use it. Love the lizzie image, beautifully coloured!

    AntwortenLöschen
  22. Was für eine wunderbare Idee. Vielen Dank für´s Zeigen und Erklären!!
    LG Kerstin

    AntwortenLöschen
  23. What a great idea1 Will definatly be putting those scraps to good use.

    AntwortenLöschen
  24. Very sweet and love the tutorial!

    I have tried to email you a couple of times. Did you get them?? Maybe you can try emailing me at info@sweetnsassystamps.biz if the other address doesn't work.

    Hope to hear from you soon!

    Hugs,
    Korin

    AntwortenLöschen
  25. What a GREAT idea!! Love your card, it's realy beautifull.

    Renata

    AntwortenLöschen
  26. OH my I love this! It has such a pretty vintage feel! And it uses those little scraps of ribbon I can't bear to throw away! Really love it!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  27. Fabulous idea for the ribbon scraps Katharina...i LOVE this idea...I too hate to throw even the smallest piece away...thank you SO much for sharing this fabulous idea! bx

    AntwortenLöschen
  28. Oh gosh.. lovelt idea :) I must try this out! :)

    AntwortenLöschen
  29. What a fabulous idea to create a unique and fun Christmas Tree. Super cute card.

    AntwortenLöschen
  30. What an awesome idea Katharina!! I LOVE it!

    AntwortenLöschen
  31. Oh my, what an great idea Katharina, need to try this too. There is lots of materials... :)
    Your three looks so fab!

    AntwortenLöschen
  32. Oh das ist ja mal ne klasse Idee!
    Und das schaut auch toll aus!

    Gruß
    Domi

    AntwortenLöschen
  33. very beautiful card. thanks for sharing!

    Aloha and God Bless~

    AntwortenLöschen
  34. Super idee Katharina...ich habe gleich meine Reste zusammen gesücht und habe dein eine Karte damit gemacht....wenn Du lust hast kannst Du es auf meinen Blog sehen....Danke schön..eine super idee!
    Viele Grüsse Francien.

    AntwortenLöschen
  35. What a great idea! Your card is gorgeous!

    AntwortenLöschen
  36. Such a wonderful idea and a lovely result. Thanks for sharing it with us all.

    AntwortenLöschen
  37. Absolutley brilliant Katharina!! what a Fabulous Tutorial and Gorgeous card!!..Hugs, Ila

    AntwortenLöschen
  38. na das ist doch ne klasse idee -jetzt weiß ich auch was ich mit meinen bänderresten machen kann :-)ich werds nachher gleich mal ausprobieren!

    LG Janina

    AntwortenLöschen
  39. Your card is really beautifull!!!
    I've made one and put it on my blog with reference to your card...If you ant to have a look...
    http://assoscrap95.over-blog.fr/article-25374755.html

    AntwortenLöschen
  40. wow die Art von Tannenbaum schaut ja total genial aus!!!

    AntwortenLöschen
  41. Wow was für eine tolle Idee! Superschöne Karte!!!

    Lg Moni

    AntwortenLöschen
  42. What a great way to use those tiny bits of ribbon. thanks for sharing the idea.

    AntwortenLöschen
  43. This is so brilliant! Lovely card :)

    AntwortenLöschen
  44. Katharina, this is beautiful!! I love how you used up the scraps of ribbon. So clever! :) Kelly

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...