Freitag, 7. November 2008

Winter Magic - Whiff of Joy preview

I am so in love with Herb, although he always gives me the cold shoulder...hahahaha (ok, this was a bad one ;)
This card was made for this weeks
Whiff of Joy sketch challenge. Heather created a stunning one again!

Ich bin so verliebt in Herb, und dass obwohl er mir immer die kalte Schulter zeigt...hahaha (ok, der war wohl nicht so gut ;)
Ich habe diese Karte für die Whiff of Joy sketch challenge dieser Woche gemacht. Heather hat sich wieder einen tollen Sketch einfallen lassen.

I used 3 brand new crafting goodies on this card (and you know how much we all love to use new things ;). First of all Herb with a christmas pudding, which will be released tonight 0:00 at the Whiff of Joy webstore. The whole winter and christmas collection is a limited edition, so it is first come first serve, I won't restock after they are gone. He was such a joy to colour in!! Second, the german sentiment (winter magic), which will also be released tonight. And third my new Spellbinder's Nestabilities Labels two.
Ich konnte für meine Karte 3 brandneue Bastelsachen verwenden (und ihr seid doch sicher auch meiner Meinung, dass man immer gerne neue Sachen ausprobiert, oder? ;) Erstens habe ich Herb mit Weihnachtspudding als zentrales Element eingesetzt. Er wird heute Abend, zusammen mit einer Reihe anderer Motive im Whiff of Joy Shop erhältlich sein. Die gesamte Winter Kollektion ist eine limited Edition nach dem Prinizp: Wer zuerst kommt, der mahlt zuerst. Ich werde nicht wieder aufstocken, sobald sie ausverkauft sind :)
Herb war ein Traum zu colorieren, mehr dazu später. Zweitens habe ich einen deutschen Text verwendet, der in einer Kollektion von 6 Stück ebenfalls ab heute Nacht erhältlich sein wird. Und Drittens kamen meine neuen Spellbinder's Nestabilities Labels two zum Einsatz.

I used a lot of sparkle to colour Herb. Most of it was done with my Twinkling H2Os and all the small details with Spica Glitter pens. Don't you just love how Elisabeth managed to create a snowman which is so unique and full of details. How does she do it?? Every Herb in the new collection looks so different. I stamped the sentiment with Versamark ink on Chocolate Chip cardstock from SU and embossed it with white embossing powder. I pimped up the Prima Flower (which I got from Paperbasics) with my stickles to give it a more christmassy look ;)
Ich habe viel Glitzer eingesetzt um Herb zu colorieren. Das meißte habe ich mit meinen Twinkling H2Os gemalt und all die kleinen Details mit Spica Glitzer Stiften. Findet ihr es auch großartig wie Elisabeth einen Schneemann mit soviel Details und Persönlichkeit erschaffen konnte? wie macht sie dass nur? Den Text habe ich mit Versamark ink auf Chocolate Chip cardstock von Stampin' Up gestempelt und mit weissen Puder embosst. Die Prima Flower (die ich von Paperbasics habe) habe ich mit meinen Stickles bearbeitet, damit sie etwas weihnachtlicher aussieht.

Here are two more previews of tonight's release. I hope to see you there... I will stay up late, because new release's are always so exciting and it somehow feels like real customer care if I watch over your orders a bit...LOL
Hier sind noch 2 weitere Vorschaun auf heutige Neuerscheinungen. Ich hoffe euch heute dort zu sehen und werde selber recht lange auf sein, weil Neuerscheinungen immer so aufregend sind. Irgendwie kommt es mir wie richtige Kundenbetreuung vor, wenn ich dabei bin und noch ein wenig über eure Bestellungen wache..LOL


  • Stamps: Whiff of Joy Stamps (November release, available tonight at 0:00 GMT+1)
  • Paper: Su cardstock Chocolate Chip - kraft - Ruby Red, SU dp Parisian Summer, Deja Views, St. Nicks vintage collage
  • Accessories: Prima Flower and leaves, raindrops Stampin Bella, buttons from stash, lace, cuttlebug embossing folder "snowflakes", Spellbinders Nestabilities Laberl 2
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2Os, white gel pen, background with SU pastels

Kommentare:

  1. Oh wow Katharina, once again this is a stunning card. Herb has been coloured beautifully, but oh dear I can't see that pud staying warm for long in the midst of so much snow ... he he he. Warm regards

    AntwortenLöschen
  2. Your card is stunning! And I am so eager to stay up late tonight to look at the new releases! But I might actually have an early morning instead, if I dear to wait so long :)

    Have a beautiful day, Katharina!

    Hugs, Kristin :)

    AntwortenLöschen
  3. Wow katharina, this is such a stunning card . I adore the new stamps and the nestabilities are fab. i actually have them on order, now i can't wait for them to come. Cant wait till midnight!! hugs linda x

    AntwortenLöschen
  4. Lovely card Katharina, he looks cute!
    I LOVE the new Christmas tree, wonder if I could get it past my DH without him seeing I've bought more new stamps!!?
    Loved being on the DT for two weeks, thanks for such wonderful stamps. :0)

    AntwortenLöschen
  5. Oh your design is wonderful, Katharina!! Can't wait for mine to arrive!! LOVE those snowmen and Lizzie too!!

    AntwortenLöschen
  6. mais c'est pas possible, c'est trop beau, et ces bonshommes de neige, j'adore !!!!!

    je les veux !!!!!!!!!!

    AntwortenLöschen
  7. I can't wait for the release, I am LOVING these images. Thanks so much for sharing, can't wait to order! :)
    Hugs, Christine :)

    AntwortenLöschen
  8. the tree is wonderful! *_* have I to wait til midnight? I cant! I want them now... NOW! NOOOOOOOOOWWWWWWWWWWW *____*

    can't I? mmm ok... I will be here late! I promise! :p

    AntwortenLöschen
  9. Absolutely gorgeous again Katharina!! How long is it till Midnight?? Can't we speed it up just a bit... :-)

    AntwortenLöschen
  10. Sooo cute, Katharina. I just love the way you colored Herb. Sweet card.
    Karen

    AntwortenLöschen
  11. Kann´s kaum erwarten bis es 0.00 Uhr ist. Ich bleibe heute extra wach um nichts zu versäumen :-)

    Ach ja, deine Karte ist wieder zuckersüß geworden.

    LG Andrea

    AntwortenLöschen
  12. Oh your card is just gorgeous dear. So beautiful colored. Yes Elizabeth sure puts the detail to her stamps. I can't wait dear. The new preview is just gorgeous dear. Oh how I wish I lived close to I could have these babies by tomorrow lol Oh just love them dear. I will be stocking the store tonight dear.

    AntwortenLöschen
  13. hui das sehe ich ja jetzt erst,..... da ist ja meine Schneeflocke *freu*

    wow ist das schööön, meine Schneeflocke....
    LG
    Sonja xx

    AntwortenLöschen
  14. I'm here... I'm waiting for the release... -7min :p

    AntwortenLöschen
  15. Your cards are stunning. I have left you an award on my blog

    AntwortenLöschen
  16. Eine tolle Karte hast Du gemacht, da passt alles und da muß ich doch gleich mal wieder in Deinen Shop schauen 'lol'

    LG Karin

    AntwortenLöschen
  17. WOW this card is GOR-GE-OUS. Love the image it's sooo cute and the colours are fab. Michele x

    AntwortenLöschen
  18. Wow!! Stunning!! Thanks for tring my sketch!!!

    AntwortenLöschen
  19. Wow, love the new stamps/ card! :-)

    hug
    Kicki from Sweden
    http://blogg.aftonbladet.se/8948/

    AntwortenLöschen
  20. It all begins with an idea. An idea of such imagination and creativity that ended up looking like a masterpiece! The card really is something special.. It looks like somethings straight out of the movies, we can see that a lot of time and effort was spent on the project itself which btw I realllly admire but never the less this is by far the best card ive seen..

    Much Love
    -Joyce

    AntwortenLöschen
  21. I know it's late, but I loved that sketch so much, I had to play along...
    http://handstampedbylacey.typepad.com/my_weblog/2008/11/your-word.html
    ~Lacey

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...