Donnerstag, 18. Dezember 2008

Lizzie in the holly field ;)

Happy Thursday to all of you!! Today is Cute Card Thursday's last challenge until the new year. There is no particular theme. You can make a card for any occassion.
We are heading to Ikea in the morning, which is like a huge playground for the kids...haha So we always enjoy our visits there.

Einen schönen Donnerstag wünsche ich euch!! Heute ist die letzte Cute Card Thursday challenge dieses Jahres. Es gibt kein spezielles Thema, ihr könnt eine Karte für jeden Anlass machen. Wir werden den Vormittag im Ikea verbringen. Für unsere Kinder ist es dort wie auf einem riesigen Spielplatz, deswegen fahren sie auch so gerne hin...haha

I used Lizzie with her muff (again...haha, simply can't resist her ;) designed by the fabulous Elisabeth Bell for my card and set myself the challenge "no patterned paper". I used Stampin' Up's kraft cardstock as base and stamped this wonderful holly stamp from Stempelglede to make my own background. The sentiment ist from the german sentiment collection (Silent night, holy night). I heat ebossed it with white embossing powder. Most of the cards I am doing now are for my family, so it is helpful if they understand what is written on them...LOL

Ich habe Lizzie mit ihrem Muff (wiedereinmal, ich kann ihr einfach nicht widerstehen...haha), designed von der großartigen Elisabeth Bell, verwendet. Meine selbstgesetzte Challenge war es, kein Motivpapier zu verwenden. Also habe ich mit diesem wunderschönen Stechlaub Stempel von Stempelglede meinen eigenen Hintergrund gestempelt. Der Text ist wieder von der deutschen Weihnachtstexte Kollektion. Ich habe ihn mit weissen Embossing Pulver embosst. Da die meißten Karte, die ich in letzter Sekunde bastle für meine Familie sind, verwende ich natürlich gerne deutsche Texte :)

Thanks for taking the time to stop by today, have a marvelous day!!

Ich danke euch, dass ihr auch in dieser hektischen Zeit noch bei mir hereinschaut :) Ich wünsche euch einen tollen Tag!!


  • Stamps: Whiff of Joy Stamps, Stempelglede
  • Paper: SU cardstock "kraft"
  • Accessories: button Autumn Leaves, ribbon SU, charm Seneca beads, brads Trimmings, sewing machine
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2Os, Spica glitter pens, white gel pen

Kommentare:

  1. it's a beautifull card, i wish i was familiy too hihihihiih

    hugs annemarie
    xx

    AntwortenLöschen
  2. Love the colours, and image is gorgeous, card is waw! Hugs, moni

    AntwortenLöschen
  3. Love the card Katharina! I bow down to you, I am hopeless at the use of no paper!
    **Hugs** Heather x

    AntwortenLöschen
  4. Wow this card is stunning, just away to pop over to Cute Card Thurs to see the DT cards, Hazel xox

    AntwortenLöschen
  5. Na du bist ja wieder fleißig.... klasse !!
    Die Karte ist superschön geworden und dein selbst gestaltetes Hintergrundpapier sieht spitze aus

    LG
    Sonja xx

    AntwortenLöschen
  6. Absolutely fab card! I really like the colour scheme! The stamped paper turned out so nice!
    Hugs Christine

    AntwortenLöschen
  7. Beautiful card Katharina, such a pretty image and I love the holly background

    AntwortenLöschen
  8. Hallöchen,

    wow, sieht super schön aus, klasse gestaltet.
    Heute ist der Adventskalendercharli gekommen, knuddels tolle dafür.Vielen vielen Dank.

    lg gila

    AntwortenLöschen
  9. Woooooow this card is stunning :)

    AntwortenLöschen
  10. Beautiful card :)

    The background paper makes it very homely :)

    AntwortenLöschen
  11. Beautiful card! I love this stamp too. You did such a great job - very soft touch with the color. I'd really like to know what you used to color her with... Chalks?

    Gorgeous!

    Have fun with family!!!

    AntwortenLöschen
  12. Beautiful card...love the subtle colours xxx

    AntwortenLöschen
  13. Gorgeous...awesome coloring and colors!
    Blessings, Maria

    AntwortenLöschen
  14. Hallo Katharina, die Karte ist ganz bezaubernd geworden!
    LG Andrea

    AntwortenLöschen
  15. Just a wonderful card. She is such a cute image. The design, gorgeous.

    AntwortenLöschen
  16. This is such a gorgeous card and i adore this image, she is adorable! hugs Lind ax

    AntwortenLöschen
  17. This is gorgeous hun, as always fantastic colours, Hugs pops x xx

    AntwortenLöschen
  18. wow Katharina!
    ich stöbere gerade durch deinen blog!
    du bist ja eine wahre Künstlerin!

    sooo entzückende Karten! einfach genial!

    der Bänderbaum - einfach grandios!
    Ich wünsche dir gesegnete Weihnachten!
    LG Rosa

    AntwortenLöschen
  19. Wow, die Karte sieht einfach nur genial aus.
    Ich liebe dieses Motiv. Klasse Farben.

    LG Doreen

    AntwortenLöschen
  20. Beautiful card Katharina!... love the image and stamped paper!..Have a Wonderful time with your family!!...Happy Holidays!!...Hugs, Ila

    AntwortenLöschen
  21. Just beautiful!
    Loving the stitching
    x

    AntwortenLöschen
  22. Love the card and I love to go to Ikea too, I think it isn't only a playground for kids but also for the adults:)))

    AntwortenLöschen
  23. Oh wow,was für eine wunderschöne Karte Du da wieder gezaubert hast!
    Bin sehr begeistert!
    Die Gestalltung und Farben gefallen mir sehr!

    LG Manu!

    AntwortenLöschen
  24. Oh I think this could be my all time favourite Christmas stamp ( well okay that might be exaggerating a bit) , but oh I love this stamp worked in sepia tones - it is so beautiful.

    and the sentiment reminds me so much of school days when as part of our German lessons we learnt to sing that carol in German - don't think I could do it now but even so your words brought back memories.
    Ann xxx

    AntwortenLöschen
  25. this is so beautiful, I love the holly background and the image is adorable!

    wishing you and your family a fabulous Christmas!

    AntwortenLöschen
  26. I looove this crad! It is stunning! Gorgeous! I'm just in love with it. I love the Lizzie stamps too.

    xx Naoual

    AntwortenLöschen
  27. Jeden Tag so schöne Karten, wo nimmst Du nur die Zeit her...den Textstempel habe ich gestern auch verwendet.

    LG Karin

    AntwortenLöschen
  28. beautiful card ! Thanks for the chance to win !

    AntwortenLöschen
  29. This is very beautiful! I love the kraft cardstock stamped with the holly! wonderful coloring! Thanks for the inspiration!

    Hugs!
    Chris

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...