Dienstag, 6. Januar 2009

A special tweet and charitable act

Today I want to share this small friendship card I did with Spellbinder's Labels 1 Nestabilities.
Heute möchte ich euch gerne diese kleine Freundschaftskarte zeigen, die ich mit den Labels 1 Nestabilities gemacht habe.

The landing birdie is from Highhopes Rubber Stamps, which I stamped on 300g watercolor paper and coloured it with water soluble pens and Twinkling H2Os. The sentiment is also from High Hopes. The heart charm and the small rose have been sent to me by the lovely Tina (Thanks so much!). I used the Stampin' Up round scalloped punch on SU's close to cocoa cardstock to punch the base of the flower. The white dots are done with a white gel pen.


Der landende Vogel ist von Highhopes Rubber Stamps. Ich habe ihn auf 300g Aquarellpapier gestempelt und mit Aquarellstiften und Twinkling H2Os ausgemalt. Der Text ist ebenfalls von High Hopes. Herz Charm und die kleine Rose hat mir die liebe Tina geschickt (Danke dir!!). Ich habe die Basis der Blume mit dem Stampin' Up Punch round scallop gemacht und die Punkte mit einem weissen Gelstift aufgemalt.

Tina, the lovely and generous owner of High Hopes Stamps asked us Divas for a favour and I wanted to share it with you. Her grandfather ist turning 88 on Jan. 21 and has been a bit blue for the last several months. He is a widower and misses his wife and had been dealing with being alone for several years now, however his health is starting to fail him (his mind is as sharp as a tack). So Tina came up with the idea to swamp his mailbox with good wishes from people from all over the world to get the smiles back into his face.
Of course I didn't hesitate and instantly made a card ready. If some of you would like to participate in this charitable act, please send me an email and I would be more than glad to share the adress with you.

Tina, die Besitzerin von High Hopes Stamps (eine wahre Perle :) hat uns Divas um einen Gefallen gebeten, den ich geren mit euch teilen möchte. Ihr Großvater wird am 21. Jänner 88 und leidet seit einiger Zeit unter Depressionen. Er ist Witwer und vermißt seine Frau sehr, da er schon seit einigen Jahren mit der Einsamkeit kämpfen muss. Zusätzlich verschlechtert sich seine Gesundheit zusehends, obwohl er geistig noch top fit ist. Aus diesem Grund hat Tina die Idee gehabt seinen Briefkasten mit selbstgebastelten Geburtstagskarten aus aller Welt zu füllen, um wieder ein Lächeln auf sein Gesicht zu zaubern. Wenn ihr also auch gerne eine Karte schicken wollt, dann schreibt mir einfach eine email und ich gebe gerne die Adresse an euch weiter.

Thanks for stopping by today :)
Ich danke euch fürs Reinschaun!!


  • Stamps: High Hopes Rubber Stamps
  • Paper: SU cardstock "close to cocoa, chocolate chip", Basic Grey
  • Accessories: flower Prima, Spellbinders Nestabilities Labels 1, SU round scalloped punch, charm and rose sent to me by Tina
  • coloured with Caran D'Ache Supracolor pens, Twinkling H2Os, white gel pen

Kommentare:

  1. Katharina your card is a beauty. fabulous hugs rachxx

    AntwortenLöschen
  2. Katharina, your card is so tweet!
    Blessings, Maria

    AntwortenLöschen
  3. Hi katharina... I think I'll send a card to Tina's grandfather. I also have an old grandma (84) that is not very well in these days (she has a breast carcinoma and had surgery just yesterday)so I'm close to Tina and her granpa!
    I'll send you an email later.

    Have a nice day!!!

    AntwortenLöschen
  4. I would love to send a card, I will be e-mailing you :) What a wonderful thing to be doing, You are very sweet <3

    AntwortenLöschen
  5. Oh Katharina, what a wonderful thing to do for someone. I'm sure he will get plenty of smiles. I would be happy to send a card as well.
    And your card is SOOOOOO CUTE! I love it, you will for sure get a big smile with that one! =)
    hugs
    Lynda =)

    AntwortenLöschen
  6. This is truely adorable! Love the shape - and the bird is too cute!
    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  7. Katharina this is a spectacular card! I love how you used the nestie to cut the shape of the card! So pretty!
    Hugs~ Kim

    AntwortenLöschen
  8. Hi Katharina, your card is gorgeous, I love that little birdie image.xxx

    AntwortenLöschen
  9. Ein süßes Kärtchen.

    Liebe Grüße, Katja

    AntwortenLöschen
  10. Kathrina this so so cute, i love it, the shape is so lovely, i to am going to send Tina's grandad a card to make him smile.....
    Thank you so very much for your lovely comment on my blog, it really made me smile... Happy New Year sweetie... Big Big Hugs Tina x

    AntwortenLöschen
  11. Die Karte ist zuckersüss!!!
    Die Idee mit Tinas Grossvater finde ich toll, wenn ich es zeitlich schaffe würde ich mich gern beteiligen. sendest du mir die adresse?

    Grüssle
    Jessi

    AntwortenLöschen
  12. Oh wow,die Karte ist ein echter Traum!
    Bin total begeistert von der Gestalltung!Die Farben sind auch sehr schön!
    Liebe Katharina,ich wünsche Dir und Deiner Familie noch alles Liebe und Gute fürs neue Jahr!
    Leider komme ich erst jetzt dazu wieder Blogs zu besuchen und zu anderen Sachen!
    Bis jetzt war es bei uns immer stressig aber nun kehrt langsam wieder die Normalität ein! ;-)
    Die Idee mit Tinas Großvater ist klasse und ganz,ganz lieb!
    Würde gern mit machen,weiß aber leider nicht ob ich es schaffe!
    Aber ich versuch mein bestes! ;-)

    LG Manu!

    AntwortenLöschen
  13. This is so gorgeous Katharina and such a lovely gesture. I will email you later for details - lets hope we can really brighten his week
    -x-

    AntwortenLöschen
  14. Oh Katharina just adore this card such beautiful colours and such a wonderful reason for making it, you are just so kind and thoughtful
    Big hugs to you all
    Jacqui x

    AntwortenLöschen
  15. Die Karte ist bezaubernd, wunderschön.

    AntwortenLöschen
  16. that is beautiful Katharina, I love the shape of the card and the bird is so sweet!

    AntwortenLöschen
  17. Beautiful. Thanks for your comment on my own blog - I love my sparkles too!

    AntwortenLöschen
  18. great card katherina I love it
    hugs Lia

    AntwortenLöschen
  19. I like your card, I think I have that swirly paper somwhere here at home! =)
    Just got an email that our order of WOJ stamps are shipped, this is going to be so fun! =)
    Hugs, Elenor

    AntwortenLöschen
  20. Salutations my dear online friend, *wink*
    I've been stalking you via your blog and wanted to take this opportunity to let you know how much I truly enjoy it. LOL
    You will be pleased to find, that I have an award for you on my blog. LOL

    No but seriously, I have been enjoying your work, and decided carefully who I would distribute this lovely award to, and I chose you.
    I want to thank you for your talent, and the inspiration that your work has given me.

    *hugs*
    Lynda =)

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...