Donnerstag, 15. Januar 2009

Welcome baby boy in green / purple

Wohoo - the new Party sentiments collections I designed to go along with the Party Animal Collection of Whiff of Joy are finally here. Of course I couldn't resist doing a card with a german sentiment, but I guess you all understand what it means, because the wording isn't very different in english ;)

Wohoo - die neuen Party und Geburtstagstexte, die ich für die Party Animal Kollection von Whiff of Joy designed habe, sind endlich da. Natürlich konnte ich nicht widerstehen und mußte gleich eine Karte basteln.
This weeks challenge at the Whiff of Joy Challenge blog is a colour combination "green and purple". Phew!!! That was a real challenge for me, purple is a colour I don't use very often and combining it with green seemed to be an impossible deed ;) But I managed to do it, because I found this adorable paper from Cloud9Design in my drawer. The cute heart with key charm is from Susanne of Embellishments.de I bought a whole lot, she has such a great assortment. (She does ship abroad although it is not stated on the website, just contact Susanne).
Die Challenge dieser Woche auf dem Whiff of Joy Challenge blog ist eine Farbkombination "Grün und Lila"... Phew, na das war wirklich eine Herausfoderung für mich!! Lila verwende ich so gut wie gar nicht auf meinen Karten und zusammen mit Grün schien mir das Ganze unmöglich zu sein...haha Aber ich habe es geschafft, da ich das süße Papier von Cloud9Design in meinem Schrank gefunden habe. Den tollen Herz mit Schlüssel Charm habe ich bei Susanne von Embellishments.de gekauft. Sie hat ein wirklich traumhaftes Sortiment, ich habe gehörig zugeschlagen ;)

I did the scalloped border with the new Stampin' up punch. The second sentiment is printed on the computer and means "a boy", I used Su's Word Window punch.
Thanks for stopping by today!! Maybe you'll find the time to join the
Whiff of Joy Challenge this week :)
Ich habe die geschwungene Kante mit dem neuen Stampin' Up punch gemacht und den Text mit dem Word Window Punch ausgestanzt.
Danke, dass ihr heute rein geschaut habt. Vielleicht habt ihr ja Zeit bei der Whiff of Joy Challenge mitzumachen.
  • Stamps: Whiff of Joy Stamps
  • Paper: Cloud9Design, Su cardstock "bordering blue"
  • Accessories: lace from stash, button from a Raspberry ribbon kit, charm Embellishments.de, SU scalloped border and Word Window punch, sewing machine, cuttlebug embossing folder "swiss dots", Nestabilities Labels1 from Spellbinders and oval Nestabilities

Kommentare:

  1. Lovely creation Katharina ... really gives us something to cheer about ... Hip Hip Hoera. Hugs from Desire

    AntwortenLöschen
  2. beautiful card, love the colours and the sweet little padlock!

    AntwortenLöschen
  3. love the frog paper :-)
    lovely card

    AntwortenLöschen
  4. Katharina what a beautiful card, it is so simple but really beautiful... i already coloured my beautiful image almost all purple..hehehe... Crafty Hugs Tina xx

    AntwortenLöschen
  5. Total süß Katharina, richtig goldig!

    LG

    Heide

    AntwortenLöschen
  6. Very elegant card Katherina, I love the cute little charm.

    Liza x

    AntwortenLöschen
  7. A fantastic card Katharina! Love that frog paper!

    AntwortenLöschen
  8. Die Karte ist total schön geworden. Der Text gefällt mir. Und danke für den Link. Solch einen Shop habe ich gesucht.

    AntwortenLöschen
  9. Oh,dass ist ja wieder eine ganz tolle Karte und die Schrift ist wahnsinnig schön!
    Ja,dieser Shop ist super,da habe ich auch schon bestellt! ;-)

    LG Manu!

    AntwortenLöschen
  10. das ist eine richtig süße karte zur geburt !! ein toller Textstempel !! lila -grün ist doch eine schöne kombi du hast das wunderschön umgesetzt ;-)
    glg tina46

    AntwortenLöschen
  11. Very nice done, I agree with you about the color purple, I don't use it much.

    AntwortenLöschen
  12. OH my Katharina... I just got my package in the mail yesterday (just in time for the challenge) and now I have to order again... the sentiments are great! May have to wait until next pay period.

    OH and THANK YOU SO MUCH for the donkey... saved in its package as a collectible! But the other one already has ink all over it and I haven't had it 24 hours!

    HUGS
    MichelleO

    AntwortenLöschen
  13. hat a lovely card! You did great with the purple!!

    And these words are the same in swedish! :D

    AntwortenLöschen
  14. Oh I love this!
    Such a fabulous congratulations card!
    hugs
    kim x

    AntwortenLöschen
  15. Katharina this is wonderful! Those sentiments look fantastic and will be every bit as popular as your other sentiments. I just love the font - Fabulous!

    hugs Bev x

    AntwortenLöschen
  16. What a cute and elegant card!! Love the paper and love how it matches the sentiment so well!! I also don't use purple and as still thinking about this challenge ;)Kathy

    AntwortenLöschen
  17. fab card ...i'm glad it wasn't just me who found the prospect of purple and green a little daunting..lol
    love the froggy paper..


    Emma xxx

    AntwortenLöschen
  18. Die Kombination grün-lila hab ich schon öfter mal verwendet, nachdem ich bemerkt hab, das das gar nicht so schlecht aussieht.
    deine karte ist super schön. wo bekommst du diese Charms her?

    Liebe grüsse
    Jessi

    AntwortenLöschen
  19. Gorgeous card Katharina, fabulous sentiments and I adoere the cute frog paper. Debbie x

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...