Samstag, 17. Januar 2009

With Sympathy - Eine Trauerkarte

I received notice that a friend lost his wife who was very ill over a long period of time. She was only 59 years of age.
Ich habe von dem tragischen Verlust eines Bekannten erfahren, der seine Frau nach langer Krankheit am 1.1.09 verloren hat. Sie war erst 59 Jahre alt.
I created this sympathy card to show him our grief. The sentiment is printed on the computer and means: "The loss of a loved one turns day to night, but the faith of meeting again shines bright enough to disperse darkness."
The text is cut with the curved rectangles from Spellbinders Nestabilities. The black background is embossed with Cuttlebug's "forest branches" folder.
Ich habe diese Karte gestaltet um ihm unsere Anteilnahme auszudrücken. DenText habe ich am Computer erstellt und dabei ist mir eingefallen, euch zu fragen ob ihr Interesse an einer Whiff of Joy Text Kollektion zu diesem Thema hättet?
Der text ist mit den curved rectangles from Spellbinders Nestabilities ausgestanzt. Den schwarzen Hintergrund habe ich mit dem "forest branches" folder von Cuttlebug embosst.
Take care!
Alles Liebe!
  • Paper: SU black cardstock
  • Accessories: cuttlebug embossing folder "forest branches", Spellbinders curved rectangle Nestabilities, halfpearls and cross charm from stash, ribbon from a Raspberry Ribbon kit

Kommentare:

  1. Sorry to hear that. You have created a beautiful card that shows your grief and sympathy

    Hugs
    Suzanne x

    AntwortenLöschen
  2. It's a beautiful and thoughtful card Katharina.

    AntwortenLöschen
  3. So sorry to hear about your friend's wife. :(

    This is a beautiful card. Absolutely beautiful.

    AntwortenLöschen
  4. You've created a beautiful card Katharina. These cards must be the hardest ones to make. I'm so sorry to hear about your friends wife, she was still so young..

    Hugs, Naoual

    AntwortenLöschen
  5. An elegant and beautiful card. A very touching and precious sentiment.Judy x

    AntwortenLöschen
  6. sorry to hear agbout the loss of your friend. Your card is beautiful
    x

    AntwortenLöschen
  7. Sorry to hear your sad news dear, and what a wonderful sentiment you have chosen to send on this so apt sympathy card, they are so hard to do but you have achieved it perfectly dear
    Hugs Jacqui x

    AntwortenLöschen
  8. Never an easy thing to make but that is a beautiful card.

    AntwortenLöschen
  9. Die sieht so schön aus, wenn man das für eine Trauerkarte so ausdrücken darf.. der Spruch ist toll und die gesamte Gestaltung auch.

    AntwortenLöschen
  10. You too, huh? I had to make one of those yesterday as well :(
    Kitty

    AntwortenLöschen
  11. Such a young woman...your sympathy card is very elegant! bx

    AntwortenLöschen
  12. Really sad to hear about your friend's loss, and I am sure the sentiment on the card will help him through this difficult time in his life. Hugs from Desire

    AntwortenLöschen
  13. Hallo Katharina! Deine Karte und dieser Spruch sind etwas ganz besonders und wenn es ihn als Stempel geben würde, würde ich ihn kaufen. Ich für mich kann aber sagen, daß ich nie eine Trauerkarte für jemanden machen würde, den ich kenne. Das fänd ich zu schwer. Ich denke, viele Kartenbastler verkaufen auch ihre Karten und da würde ich dann sagen, man braucht auch einiges zu diesem Thema. Liebe Grüße, Tanja

    AntwortenLöschen
  14. Katharina I am so sorry to hear of the passing of a friend! Your card you have created is so beautiful and I am sure the family will cherish it! Sending you lots of hugs~
    Kim

    AntwortenLöschen
  15. Sorry to hear! Beautiful and thoughtful card.

    xxxx

    AntwortenLöschen
  16. Sorry to hear about your friend's loss. You have created a truly beautiful card. The sentiment is lovely.

    Hugs
    Nic

    AntwortenLöschen
  17. Eine sehr vertvolle Karte. Der Vers ist wirklich so passend. Ich moechte ihn gerne benutzen.

    AntwortenLöschen
  18. this is such a beautiful card. I'm so sorry for your loss.

    AntwortenLöschen
  19. What a Beautiful and thughtful card Katharina. Thanks for sharing it with us. I Love the sentiment you used, Very Touching. I am sure your friend will appreaciate such Kindness and Sympathy.

    AntwortenLöschen
  20. Es tut mir sehr leid, dass Dein Freund seine Frau verloren hat. Deine Karte ist wunderschoen und angebracht zu diesem traurigen Anlass!
    LG, Alexandra

    AntwortenLöschen
  21. So sorry to read of your freinds loss Katharina. Your beatuiful card will briing him such comfort

    hugs Bev x

    AntwortenLöschen
  22. So sorry for your friend's loss. What a beautiful card - I'm sure it will be appreciated.

    AntwortenLöschen
  23. Such a beautiful card for such a sad occasion. Sorry to hear about your friend.

    AntwortenLöschen
  24. So sad to hear that, but you have made a beautiful card to show your sympathy, the will surely be appreciated!

    Hugs, Elenor

    AntwortenLöschen
  25. What a beautiful sentiment on a lovely card. I love the sentiment. Thanks so much.
    Hugs
    Heather

    AntwortenLöschen
  26. Ohhh Katharina, i am so sorry your friend lost his wife, this is always such a difficult time, but we remember the good times and the laughter and hope that one day we will be reunited, your card and message will be of comfort to him, i send my most sincere condolences at this time.... Big Big Hugs Tina xxx

    AntwortenLöschen
  27. ist zwar schon eine Weile her, aber ich suche gerade nach einer Trauerkarte. Deine gefällt mir sehr - und ich hätte Interesse an eine Textkollektion zu diesem Thema, eben auch in deutsch.

    LG, Heike

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...