Samstag, 28. Februar 2009

Altered Mirror

Ah, the weekend :) We have lovely weather over here. I can feel spring already :)

Ah, das Wochenende! Wir haben heute sehr schönes Wetter, das uns schon einen Vorgeschmack auf den Frühling gibt :)

I altered one of those cheap Ikea mirrors lately as a present for a friend. I wanted to keep it simple, but elegant, because that's exactly her style :)

It is a pity that you can't see the fine texture of the background on the large picture, that's why I also took the below one. I used the Stampin' Up background stamp "Stitched" and stamped with Versamark ink directly on the wooden mirrow. I added "iridiscent ice" embossing powder from Stampin' Up and heat embossed it to get the fine, shimmery background all over the mirrow.
The white felt fusion is self adhesive, I simply added some halfpearls. The sentiment is from a SU rubOn.

Thanks again for all your lovely get well wishes. Actually I started feeling a lot better yesterday after staying in bed as much as I could for the last two days :)
Enjoy your weekend!

Ich habe so einen billigen Ikeaspiegel etwas aufgepeppt als kleines Geschenk für eine Freundin. Ich wollte ihn eher nüchtern, aber trotzdem elegant halten, da dies genau ihr Stil ist :)

Leider kann man auf dem großen Foto die zart schimmernde Textur des Hintergrunds nicht gut sehen, weswegen ich auch noch die Detailaufnahme gemacht habe.
Mit dem Stampin' Up Hintergrundstempel "Stitched" und Versamark Tinte habe ich den gesammten Spiegel bestempelt und dann "iridiscent ice" embossing Pulver darübergestreut und embosst.
Die weissen Filzschnörkel sind selbstklebend, ich habe nur ein paar Halbperlen dazugeklebt. Der text ist von einem Stampin' Up RubOn.

Ich danke euch herzlich für all eure lieben Genesungswünsche. Es geht mir seit gestern auch wirklich schon besser, nachdem ich die letzten 2 Tage so viel wie möglich im Bett verbracht habe :)
Ich wünsche euch ein schönes Wochenende!




  • Stamps: Stampin' Up "stitched" background stamp
  • ink: Versamark
  • Accessories: SU RubOn, Queen & Co. felt fushion, halfpearls from stash, SU iridiscent ice embossing powder

Kommentare:

  1. Thats beautiful-handcrafted presents are so precious!I never thought of using heat embossing when altering-looks great!
    Dei x

    AntwortenLöschen
  2. what a beautiful gift...must be a very special friend xxx

    AntwortenLöschen
  3. such a beautiful mirror! What a very special gift for a friend! Glad you are feeling better! Debx

    AntwortenLöschen
  4. Boah, der sieht echt stark aus. Schlicht aber edel!

    Knuddels
    Drea S.

    AntwortenLöschen
  5. Oh so pretty!! I can just imagine what it looks like IRL!

    AntwortenLöschen
  6. Das ist ja eine tolle Idee. Und der Spiegel sieht absoult edel aus.

    Liebe Grüße, Katja

    AntwortenLöschen
  7. Simply stunning dear who would think you could use heat embossing on wood. So pleased you are feeling bettr dear
    Hugs Jacquix

    AntwortenLöschen
  8. Wow! This is very beautiful! I bet your friend will love it!
    ~Lacey

    AntwortenLöschen
  9. I like the mirror, you have decorated it beautifully. =)
    Great idea that I have to remember for future gifts!
    Hugs, Elenor

    AntwortenLöschen
  10. AMAZING! What a elegant and such a beautiful gift!!!!
    Hugs~ Kim

    PS - glad to hear you are feeling better! :)

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...