Donnerstag, 19. März 2009

So fairy sweet of you - WoJ preview IV

There is another great challenge theme at the Cute Card Thursday blog this week. You have to follow a recipe, which is really challenging and so much fun! Take something ripped; 2 papers and 4 embellishments. So what are you waiting for, get your thinking caps on ;)

Auch diese Woche gibt es wieder eine tolle challenge auf dem Cute Card Thursday blog. Ihr müßt einem Rezept folgen, was eine richtige Herausforderung ist, aber echt Spaß macht :) Verwendet etwas Zerrissenes, 2 Papiere und 4 Embellishments. Also, worauf wartet ihr noch? Macht euch an die Arbeit ;)
I used one of the most charming Whiff of Joy / Elisabeth Bell Angels ever - Melinda with bouquet. She will be released this sunday and I am already totally in love :) I ripped the my base designpaper and sewed with my machine two times. Don't you love this papers? They are from a new SU set again called Bella Birds. They have outdone themselves with the new papers. My 4 embellishments are 1 ribbon, 2 flowers and 1 button. I used my SU slit punch to get the ribbon through the paper.
Ich habe eine der charmantesten Whiff of Joy / Elisabeth Bell Engel für meine Karte verwendet - Melinda mit Blumenbouquet. Sie wird ebenfalls ab diesem Sonntag erhältlich sein und ich bin total in sie verliebt :) Ich habe mein Grundmotivpapier an der unteren Kante gerissen und mit meiner Nähmaschine zweimal genäht. Sind diese Papiere nicht wieder ein Traum? Stampin' Up hat sich mit den neuen Kollektionen selbst übertroffen. Meine 4 Embellishments sind 1 Band, 1 Knopf und 2 Blumen. Ich habe den SU slit punch verwendet um einen Schlitz für das Band zu stanzen.
I coloured Melinda with Copic Sketch Markers and also the ground. I only use 1 colour for the ground and then go over it with my Copic blender pen several times to get this textured look. I cut Melinda with Spellbinders Label 1 Nestabilities. If you want to know how I managed to cut around the wing, just take a look at this tutorial.

Ich habe Melinda mit Copic Sketch Markern coloriert, sowie den Boden. Dafür benutze ich immer nur 1 Farbe und gehe mit dem Copic Blender Stift ein paarmal drüber um dieses Aussehn zu bekommen. Augestanzt habe ich Melinda mit Spellbinders Label 1 Nestabilities. Wenn ihr wissen wollt wie ich den Flügel "umschnitten" habe, dann schaut euch mal diese kleine Hilfestellung an.
The sentiment is from Whiff of Joy's "Fairy Useful Sayings" collection, which I designed myself :) I cut it with Spellbinders tags trios.
There are still plenty of stamps to show you, so see you tomorrow (hopefully ;)
Take care!
Der Text ist von Whiff of Joy's "Fairy Useful Sayings" Kollektion, die ich selbst designed habe :) Ausgestanzt habe ich ihn mit den Spellbinders tags trios.
Es gibt noch ein paar neue WoJ Motive, die ich euch zeigen kann. Also hoffe ich, dass wir uns morgen wiedersehen :)
Liebe Grüße
  • Stamps: Whiff of Joy Stamps
  • Ink: Memento tuxedo black, StazOn jet black
  • Paper: Stampin' Up dp Bella bird
  • Accessories: Prima flowers, ribbon and button Stampin' Up, halfpearls from stash, sewing machine, Spellbinders Labels 1 and tags trio dies, SU slit punch
  • coloured with Copic Sketch Markers

Kommentare:

  1. She is beautiful!! Love the card as well. :D

    AntwortenLöschen
  2. She is so pretty!!! I have to have her for sure!!! Your card is adorable. Cutting around the wing was great!!

    AntwortenLöschen
  3. Gorgeous card and she is so beautiful.

    xx Naoual

    AntwortenLöschen
  4. She's so pretty! Loving the new stamps!!!!!!!!

    AntwortenLöschen
  5. such a stunning card i love these new WOJ images are beautiful xxx

    AntwortenLöschen
  6. Beautiful hun, i know come release day i am going to be skint lol...

    Hugs Pops x x x

    AntwortenLöschen
  7. such a pretty card Katharina and the most adorable angel yet! hugs, annie x

    AntwortenLöschen
  8. Stunning card! Stunning image. Caroline x

    AntwortenLöschen
  9. A beautiful card Katharina, another great stamp!
    Clairex

    AntwortenLöschen
  10. Just beautiful Katharina!
    hugs
    kim x

    AntwortenLöschen
  11. wowwKatharina,what a beautiful card,l love the stamp.

    hugs Riet.x

    AntwortenLöschen
  12. WOW, ein echtes Traumkärtchen...*schwärm*

    LG Nicolchen

    AntwortenLöschen
  13. Just beautiful Katharina!

    Blessings!

    AntwortenLöschen
  14. Ohhhh this is gorgeous. Love the image and the perfect colouring. Yummy papers also. Michele x

    AntwortenLöschen
  15. what a beauty...gorgeous card...cant wait for them to drop through my letterbox xxx

    AntwortenLöschen
  16. This stamp is so adorable! I can't wait for the 22nd! I love what you did with the card, too.
    ~Lacey

    AntwortenLöschen
  17. Beautiful card. Love your color choice & the coloring!

    Toota-loo,
    Karen

    AntwortenLöschen
  18. Eine wunderschöne Karte - und die neuen Motive sind zu süß! Genau das richtige für einen Engel-Junky.

    Danke für den tollen Tip mit den Nesties! Das werde ich dann gleich mal probieren.

    Liebe Grüße
    Kathrin aka Kruemel

    AntwortenLöschen
  19. ein Traum von Karte, das Motiv ist wirklich zauberhaft.
    Wunderschön.

    AntwortenLöschen
  20. Ich war länger nicht hier und dabei gibt es so veile schöne neue Sachen zu entdecken! Auch diese Karte ist wieder absolut spitze!!!

    AntwortenLöschen
  21. Was für eine wunderschöne Karte von Dir. Echt klasse! Das Motiv ist auch zuckersüß!!!!

    Domi

    AntwortenLöschen
  22. It is adorable card, love the colouring, cute image! Hugs, Moni

    AntwortenLöschen
  23. gorgeous card and a beautiful image
    x

    AntwortenLöschen
  24. So beautiful Katharina, she's gorgeous!!

    Hugs, Kelly

    AntwortenLöschen
  25. Oh man, I want her too, Im going to be in trouble with this new release. What a beautiful card you made.

    AntwortenLöschen
  26. Oh I love this one. She is soooo adorable. Lovely card.
    Hugs
    Heather

    AntwortenLöschen
  27. stunning - I think she is one of my faves. Gorgeous colouring Katharina
    -x-

    AntwortenLöschen
  28. I love this card - great colour scheme and the colouring is perfect as always. Love the image too!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...