Donnerstag, 16. April 2009

A baptism card for Livio

There is a new challenge up at the Cute Card Thursday blog with the theme "Floral fantasy". I did a Guardian Angel card for the baptism of my friend's son Livio.

Heute gibt es wieder eine neue challenge auf dem Cute Card Thursday blog mit dem Thema "Blumenfantasien". Ich habe eine Schutzengelkarte für die Taufe von Livio, dem Sohn meiner Freundin, gemacht.
Guardian Angel Matthew has the duty to watch over Livio and accompany him for the rest of his live :) I coloured him with water soluble pens and Twinkling H2Os, I also put stickles on his wings. I did the glow behind him with the Twinkling colour "Blue Grass" which fits the My Mind's eye backgroundpaper perfectly. I used a fiskars border punch (Sunburst) on white vellum from Stampin' Up. I am not so excited about the quality of their vellum. It is rather thin, you can't emboss it and it gets crinkles if you use "wet" adhesive.
I embossed a piece of chocolate chip cardstock with the cuttlebug folder "swirls".

Schutzengel Matthew bekam von mir die Aufgabe ein Leben lang über Livio zu wachen. Ich habe ihn mit Aquarellstiften von Caran D'Ache und Twinkling H2Os coloriert. Den Hintergrund habe ich mit der Twinkling Farbe "Blue Grass" gemalt, da er perfekt mit dem Motivpapier von My Mind's Eye harmoniert. Auf seine Flügel habe ich Stickles aufgetragen. Das weiße Transparent papier von Stampin' Up habe ich mit einem fiskars border punch (Sunburst) bearbeitet. Ich bin von SU's Transparentpapier leider überhaupt nicht begeistert. Es ist sehr dünn, man kann es nicht embossen und es wellt sich wenn es mit Nasskleber in Berührung kommt.
Das Stück braunen Cardstock (chocolate chip von SU) habe ich mit dem Cuttlebug folder "Swirls" embossed.

I generated the text on the computer. It means "A Guardian Angel for Livio on his baptism day". The frame is from the SU hodgepodge hardware "Aged Copper".
Den Text habe ich am Computer designed und mit einem Rahmen des SU hodgepodge sets "Aged Copper" versehen.

I used Spellbinder's Label 1 Nestabilities for the inside, some more SU hardware, vellum and some scraps.
Thanks for stopping by!
Please don't forget
my blog candy which ends tomorrow. After my Mr. Linky Widget is free again tomorrow, I will post the promised Whiff of Joy Sommer Stamp Kit candy :) So stay tuned!
Ich habe Spellbinder's Label 1 Nestabilities für das Innere meiner Karte verwendet, noch mehr von der SU hardware, Transparentpapier und ein paar Scraps.
Danke für eueren heutigen Besuch!
Vergeßt bitte nicht an meinem Blog Candy teilzunehmen, er endet ja schon morgen. Wenn mein Mr. Linky Widget morgen wieder frei ist, werde ich den versprochenen Whiff of Joy Sommer Stempel Kit candy posten. Schaut also wieder rein :)
  • Stamps: Whiff of Joy Stamps
  • Ink: StazOn jet black
  • Paper: My Mind's Eye, vellum SU, SU cardstock "Chocolate Chip"
  • Accessories: flowers embellishments.de, brads and hardware SU, Fiskars border punch, Cuttlebug embossing folder "Swirls", Spellbinder's Label 1 Nestabilities, Stickles, Martha Steward leaves punch, lace from stash
  • coloured with water soluble pens from Caran D'Ache, Twinkling H2Os, Spica Glitter pens, white gel pen

Kommentare:

  1. a beautiful card for Livio, and what a wonderful sentiment. Thanks for the heads up on the vellum.. will steer clear.. bit of a disappointment for you though..
    love your colouring Katharina, and the glow behind Matthew looks fabulous. take care hugs rachxx

    AntwortenLöschen
  2. What a gorgeous card, love the sentiment, hugs pops x x x

    AntwortenLöschen
  3. wow hes gorgeous...hes the only one of the Guardian angels I didnt order but will have to now...beautiful details on your card xxx

    AntwortenLöschen
  4. what a beautiful card Katherina,l love the stamp and colours.

    hugs Riet.x

    AntwortenLöschen
  5. As usual, I'm speechless. Wow.

    AntwortenLöschen
  6. hi,
    deine karte ist mal wieder die wucht!
    gefällt mir sehr gut.

    gruß
    alexandra

    AntwortenLöschen
  7. Such a stunning card Katharina, the colours are fabulous and the flowers just pop out!
    Have a great day, Debx

    AntwortenLöschen
  8. WOW,your card is absolutely stunning and your image is so sweet!!! Stampin'Up! has Vellum and Vellum cardstock,I am not sure which one you used but the cardstock is better.I hope this helps.
    xx

    AntwortenLöschen
  9. This is a gorgeous card! Every child needs a Guardian Angel!!
    have you tried the SU Vellum Card Stock? They carry both the paper and card stock. The paper is really thin, but the CS is nice.
    ~Lacey

    AntwortenLöschen
  10. great card katharina I love your coloring
    hugs Lia

    AntwortenLöschen
  11. Beautiful card Katharina. I love yor coloring and the details you have added.
    Hgs
    Cathy xx

    AntwortenLöschen
  12. Beautiful card Katharina !!!!.
    I love the colours you chose & the embelishments are beautiful.
    I just got that stamp yesterday & i am looking forward to using it,thanks for the inspiration :-)

    Jean ( Ireland)

    AntwortenLöschen
  13. This card is fabuous! Love your colouring and your right the glow is a perfect match to the paper! Shame about the Vellum but you make it look so gorgeous
    love tasha xx

    AntwortenLöschen
  14. Absolutely fab, it fits the occasion so well, i could have done with this stamp for my nephews Holy Communion 2 years ago LOL.
    Trish (-:

    AntwortenLöschen
  15. Katharina he is so adorable, what are the names of the two fonts you have used in the tags?. Thanks in advance

    AntwortenLöschen
  16. jen del muro (iheart2stamp.com)17. April 2009 um 05:47

    This is STUNNING!
    Love the preview image for the Summer Kit...SO CUTE!!!
    Looks like you had a great Easter, too! Hugs-Jd

    AntwortenLöschen
  17. Liebe Katharina,
    ersteinmal zu deiner tollen Karte, die ist wunderschön geworden....
    und nun zu dir.... alles, alles liebe zum Geburtstag, ich wünsche dir einen wunderschönen Tag im Kreise deiner Lieben, lass dich ganz dolle verwöhnen *hihi*

    Meine Post an dich ist leider noch unterwegs, ich habe es nicht rechtzeitig geschafft sie los zu schicken *schäm*
    Aber ich denke.... du weißt das ich dich nicht vergessen hab.

    Ganz lieben Gruß aus der Ferne
    Sonja xxx

    AntwortenLöschen
  18. Such a beautiful card, the stamp is lovely and coloured so well.

    Brilliant!

    Beccy x

    AntwortenLöschen
  19. Fab card, love the colours and the image! Hugs, Moni

    AntwortenLöschen
  20. That is beautiful, he will treasure it I hope.

    Cazzy x

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...