Mittwoch, 1. April 2009

CD Mailer - Sketch #44

April starts with a lot of exciting projects and inspiration. The Whiff of Joy Project of the Month is up. A MUST SEE! My WoJ DT Ladies have created unbelievable stunning easter gifts. Mine is not ready yet *sorry*, but I will get it ready this week :)

April startet mit einer Reihe toller Projekte und Inspiration. Das Whiff of Joy Projekt des Monats ist online. Ein absolutes MUSS! Meine WoJ DT Ladies haben traumhafte Osterwerke gebastelt. Meines ist noch nicht fertig *vor Scham in den Boden versink*, aber ich werde es diese Woche noch zeigen können :)

Camilla invited me to create a sketch for the norwegian online magazine StamARTic. Of course I happily accepted (what did you think?? haha) What an honour! She also interviewed me about my crafting and about my company Whiff of Joy Stamps. So if you want to know more about me and my dream coming true, don't hesitate to read the article :) And maybe you'll also find the time to try the sketch I created.

Camilla hat mich eingeladen einen Sketch für das norwegische Online Magazin StampARTic zu entwerfen. Natürlich habe ich eingewilligt (was habt ihr denn gedacht?? haha) Eine wirkliche Ehre! Sie hat mich ausserdem zu meinem Hobby und meiner Stempelfirma Whiff of Joy Stamps interviewed. Wenn ihr also Lust habt mehr über mich und meine Leidenschaft zu erfahren, zögert nicht den Artikel zu lesen :) oder den Sketch zu probieren.

The birth of my goddaughter Isabella is due in mid April ( I am already so excited what she will be like :) I created a CD-Mailer card for her. The CD includes a variety of lullabies which I loved to use for my own children.

Die Geburt meines Patenkindes Isabella steht Mitte April bevor (Ich bin schon so aufgeregt wie sie wohl sein wird :) Ich habe eine Karte mit enthaltener CD für sie gebastelt. Die CD enthält eine Reihe von Schlafliedern, die ich meinen eigenen Kinder gerne vorgespielt habe.

I got some new toys from Spellbinders lately...haha So you might see a lot of the new shapes on my cards in the near future :) I cut Confirmand Melinda with the new Labels 4 Nestabilities. The sentiments means "Welcome Isabella", I created it on the computer. I did the large halfcircle with a flexible ruler and a craft knife. The shapes around the halfcircle come from a new Spellbinders border die called 12" Classic Lace Border. I cut the shapes apart and arranged them on the back of the halfcircle. Wanna see how my front page looks from the backside? Take a look at the below picture, but don't get scared by the mess...LOL

Ich habe ein paar tolle neue "Spielsachen" von Spellbinders bekommen...haha Ihr werdet meine neuen Sachen jetzt wohl häufiger auf meinen Karten sehen :) Melinda als Firmling habe ich mit den neuen Labels 4 Nestabilities ausgestanzt. Den text habe ich am Computer designed. Den großen Halbkreis habe ich mit einem biegsamen Lineal und einem Bastelmesser zugeschnitten. Die Formen rund um den Halbkreis stammen von einer neuen Spellbinders Kanten Stanzvorlage. Sie heißt 12" Classic Lace Border und ist riesengroß (also 12", so lang wie eine Scrapbook-papierseite). Ich habe die Formen auseinandergeschnitten und rund im meinen Halbkreis angeklebt. Wenn ihr wissen wollt wie das Ganze von Hinten aussieht, dann schaut auch das nächste Foto an, aber erschreckt nicht wegen der Unordnung ...haha
I coloured Confirmand Melinda with Supracolor water soluble pens and Twinkling H2Os. There are stickles on her wings.
Ich habe Firmling Melinda mit Supracolor Aquarellstiften und Twinkling H2Os coloriert. Auf ihren Flügeln sind Stickles.
I decorated the inside with a simple flap to put the CD in.
Die Innenseite habe ich mit einer simplen Lasche beklebt um die CD einstecken zu können.
I simply used a piece of design paper and cut it in the same width as my card plus 1cm on both sides (to glue it to the card) and 2/3 of the height.
Ich habe einfach ein Stück des Motivpapiers in der selben Breite wie die Karte (plus 1cm auf beiden Seiten zum Festkleben) und 2/3 der höhe zugeschnitten.
I did the halfcircle with my round Nestabilities and used double-sided adhesive on the 2 flaps and the bottom to adhere it to the inside of the card.
Den Halbkreis habe ich mit meinen runden Nestabilities gemacht und doppelseitiges Klebeband auf den 2 Laschen und am unteren Rand verwendet um die CD Tasche an die Karteninnenseite zu kleben.
I used a printable CD and simply printed the card-cover on it. The name is cut with Cuttlebug's "fancy pants" alphabet.
Ich habe eine bedruckbare CD verwendet und einfach das Cover meiner Karte draufgedruckt. Den Namen habe ich mit dem Cuttlebug Alphabet "fancy pants" ausgestanzt.
Here is a picture of the inside of my CD-Mailer card. I used Spellbinders Labels 4 and the 12" Old Lace Borderability again. I added some halfpearls to it for the extra "bling" ;)
Hier ist noch ein Photo von dem Inneren meiner CD-Karte. Ich habe wieder Spellbinders Labels 4 und die "old Lace" Borderability verwendet und ein paar Halbperlen aufgeklebt.
Thanks for reading through this absolutely long post...LOL I hope you liked my version of the sketch :) Don't forget to visit StamARTic to have a look at the phenomenal creations of the DT.
Take care!
Danke, dass ihr euch durch diesen absolut langen Beitrag gequält habt ...haha Ich hoffe meine Version des Sketches hat euch gefallen. Vergeßt nicht auf StamARTic vorbeizusehen um euch die tollen Werke des DTs anzuschaun.
Liebe Grüße
  • Stamps: Whiff of Joy Stamps
  • Ink: StazOn jet black
  • Paper: My Mind's Eye, Rayher, SU cardstock close to cocoa
  • Accessories: flowers, linen thread and brads SU, charm Embellishments.de, sewing machine, Spellbinders Labels 4 and Old Lace 12" Borderability, halfpearls from stash, Cuttlebug fancy pants alphabet
  • coloured with Supracolor pens from Caran D'Ache, Twinkling H2Os

Kommentare:

  1. Katharina! This is amazing! I LOVE this. Thank you for the tutorial. I will be trying this out for sure. I love to create compilations for my friends and family. Now I can combine my two hobbies!
    This is a wonderful gift for your Goddaughter and her parents. You are so thoughtful! She is a lucky girl to have you as her God-mother.
    Hugs Jeanette

    AntwortenLöschen
  2. Oh! this is so nice! And what a great idea!! I like the idea that I can make this when I have cards that are sort of bulky.

    Any suggestions for making an envelope when cards are bulky with ribbon and embellishments??
    I'm gladly open to any suggestions for you and all you viewers out there!

    Hugs!
    Yaneri

    AntwortenLöschen
  3. This is very nice!

    Hugs from Germnay
    ALexandra

    AntwortenLöschen
  4. Ohhh... this card/CD holder is adorable!! I love how well done it is, down to the small details and the inside too!
    Great colors and coloring, and the CD was a great idea for a gift!

    Thank you so much for being our guest at the sketch challenge! Hope you will join us as guest later on too!

    hugs,
    Jorunn

    AntwortenLöschen
  5. Gorgeous Katharina!! What a wonderful keepsake for Isabella!! Love the new nesties too!!

    Hugs, Kelly

    AntwortenLöschen
  6. wow what an amazing card! well cd holder hihi. you seem to amaze me every time katharina!

    hugs
    daisy

    AntwortenLöschen
  7. Wow!
    This is just so very lovely and such a beautiful gift!
    hugs
    kim x

    AntwortenLöschen
  8. Ohhh I love this :-)
    I am certainly going to be trying it out :-)
    I have just placed an order for some stamps :-)
    Thanks for the tutorial :-)

    Jean

    AntwortenLöschen
  9. Katherina what a beautiful card I realy love that colours and the stamp is very nice
    hugs Cora

    AntwortenLöschen
  10. That is beautiful!! Love the Melinda stamp, so pretty :)

    AntwortenLöschen
  11. Liebe Katharina

    Dein Sketch ist toll geworden und Deine Karte ist echt ein Meisterwerk. Super!

    Viele liebe Grüsse
    Pati

    AntwortenLöschen
  12. This is really beautiful!! What a lovely gift for the new baby!! I love this idea and your project is wonderful!!

    Congrats on the interview and sketch in the mag. You deserve it!!

    Hugs, Cathy

    AntwortenLöschen
  13. Just stunning Katharina and a great tutorial, thankyou!
    Clairex

    AntwortenLöschen
  14. Oh my! I love this sketch...your card is awesome...not to mention the CD!! Wow! I really hope I have some time to make a card with your sketch. I just love sending CDs to friends. I love your version of the CD holder.
    ~Lacey

    AntwortenLöschen
  15. Simply stunning!!! you never cease to amaze me...

    AntwortenLöschen
  16. So cute. Your goddaughter will love it! I really like the twine/fibre you used. Thanks for showing me how you did the pretty scallop around the circle.

    AntwortenLöschen
  17. This is fabulous, gorgeous gift and what a fabby sketch.
    luv
    Debby

    AntwortenLöschen
  18. This is gorgeous Katharina. Love the interactive element on the inside. TFS the tutorial. Hugs from Desire

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...