Sonntag, 10. Mai 2009

Happy Mothersday - join the good cause!

Happy Mothersday to all of you who live in a country where we (the mothers) are celebrated today :) Today's card is all about being a mother and children, please read on to discover why.

Ich wünsche euch allen einen wunderschönen Muttertag! Bei meiner Karte von heute dreht sich alles rund um das Mutter sein und um Kinder. Bitte lest weiter um zu erfahren was ich damit meine :)
The lovely Kate pointed me to the Dare U2 challenge blog, which is sponsored by Post Pals this week. Post Pals is a non profit organisation which helps to put a smile on sick children's faces. It is such a fabulous idea to brigthen children's days with one simple card you send. So I decided to take part in the Dare U2 challenge to support Post Pals. The challenge blog is all about digital stamps on your cards. *doh* I didn't own any....LOL But I came across this lovely digi stamp from Paper Makeup recently, which is a charitable digi stamp. It costs 3 USD and all proceeds of the stamp will go directly to the Freeman family and their amazing daughter Kayleigh. So I simply had to purchase this stamp and use it for the Dare U2 challenge, with the theme "Stitching" and sending your card to one of the pals of Post Pals . Well, I won't send exactly this card to Post Pals, this one is for my lovely MiL, but I will send another one on monday to support this noble cause.
I used Sketch Saturday's Sketch for inspiration.
Please, if you find the time, come on over and join the
Dare U2 challenge, or just send a card to one of the Post Pals without joining :) And maybe, if you like the digi stamp, why not get it plus the good feeling that you joined another good cause! While I was reading through the stories on Post Pals, I felt so grateful for my two healthy children, but also felt so hopelessly sorry for families who have to go carry such burdens. It just ripped my heart apart.

Kate hat mich auf den Dare U2 challenge blog aufmerksam gemacht, deren Challenge diese Woche von Post Pals gesponsert wird. Post Pals ist eine gemeinnützige Organisation, über die man Karten an sehr kranke Kinder schicken kann und somit ein Lächeln auf ihr Gesicht zaubern kann. Also habe ich an der Dare U2 challenge teilgenommen um Post Pals zu unterstützen. Dazu mußte ich aber an einen digitalen Stempel herankommen (ich hatte nämlich gar keinen :)
Vor ein paar Tagen bin ich auf den obigen, wunderschönen Digi Stempel von Papermake Up gestossen. Er kostet 3 USD und alle Einnahmen gehen zu Gunsten der Freeman Familie, die mit ihrer Tochter Kayleigh ein schreckliches Schicksal durchmachen. Also war es für mich eindeutig, dass ich diesen Stempel für die Challenge bei Dare U2 verwenden würde. Das Thema lautet "Nähen" und man muss am Schluss die Karte an ein Kind von Post Pals schicken. Meine heutige Karte paßt da nicht so ganz vom Thema, daher bekommt sie meine Schwiegermutter. Aber ich werde am Montag eine andere Karte schicken.
Als Inspiration habe ich den Sketch Saturday's Sketch verwendet.
Ich möchte euch gerne dazu aufrufen doch auch bei der Dare U2 challenge mitzumachen, oder einfach so eine Karte an Post Pals zu schicken. Wenn euch der obige Digi Stempel von Papermake Up gefällt, dann könnt ihr auch damit ein nobles Werk unterstützen. Mir kamen beim Durchlesen der Schicksale auf Post Pals die Tränen und ich bin umso mehr dankbar für meine 2 gesunden Kinder!


  • Stamps: charitable Digi Stamp Papermake Up
  • Paper: Making Memories, Su cardstock kraft, whisper white and pink pirouette
  • Accessories: felt flower. linen thread and ribbon Stampin' Up, sewing machine, Cuttlebug embossing folder "Swiss dots", button from Buttons Galore, Martha Steward leaves punch
  • coloured with Copic Sketch Markers, background with Copic Airbrushing system

Kommentare:

  1. Absolutely beautiful card. I love this particular digi and can't wait to use it myself in a card.

    AntwortenLöschen
  2. hallo Katharina,
    deine Karte ist sehr hübsch geworden, deine Werke gefällen mir immer sehr gut!

    gruß
    Alexandra

    AntwortenLöschen
  3. Hi Katharina...gorgeous card,love the image you have used and such a lovely layout and colour scheme....thank you for your support with the Post-Pals and for joining us this week at DU2DS,
    Hope you're enjoying your weekend,
    Take care
    San x

    AntwortenLöschen
  4. Hello Katherina
    Great card, I love the image (so sweet) and the felt lowers are gorgeous! Thanks for spreading the word on PostPals and thanks for joining us at DU2DS!!!
    Hugs,
    Larissa

    AntwortenLöschen
  5. OMG! I just love this!!!! You did a fantastic job! Thank you so much for helping to spread the word too!

    AntwortenLöschen
  6. Hi Katharina, this is beautiful a gorgeous digi image, I love your soft colour choices. Joey.x

    AntwortenLöschen
  7. a beautiful card sweetie, such pretty shades of pink, your digi image looks beautiful. your mil is going to be so happy to recieve this. xx

    AntwortenLöschen
  8. A beautiful card Katharina lovely colours and put together so well. Thanks for joining us at DU2DS this week and brightening someones life by letting them know you care.
    x Michelle

    AntwortenLöschen
  9. What another beautiful card :o) Thanks so much for supporting Post Pals again, the response we've had from everyone has been amazing and with the children not receiving as much post of late, i really think the awareness that's been created via the challenge blogs will help :o) Kate x

    p.s. thanks for the info on H20's and also linking to me - i've never had someone do that before!

    AntwortenLöschen
  10. Oh wow Katharine this is gorgeous, love this digi image and all the pretty deatils. Thanks for joining us this week at SS ~ Enjoy the rest of the weekend.
    hugs
    Tracie :)x

    AntwortenLöschen
  11. Beautiful card, Katharina! The image is adorable, I love the stitching and the flowers, too.
    Have a lovely evening
    Vanja

    AntwortenLöschen
  12. Your cards are always so classy and beautiful :) I love coming to your sight for inspiration.

    AntwortenLöschen
  13. Thank you for planning on sending a card and creating a smile for a Post Pal child :) Your Mothers day card is great.

    Best Wishes

    Vikki
    www.postpals.co.uk

    AntwortenLöschen
  14. Hi Katharina, What a beautiful card, and happy Mother's Day to you. It seems such an appropriate week to be focusing on Post Pals and the fabulous work they do to brighten the day of the loving children they have on their site. Thank you so much for joining us on DU2DS and for spreading the word about Post Pals.
    Hugs
    Sandra x

    AntwortenLöschen
  15. Sweet, sweet card! hugs Nilla x

    AntwortenLöschen
  16. Such a beautiful card Katharina the digi image is as sweet as can be. Love your design and soft colouring and the papers are so pretty. I hope you had a lovely Mother's day yesterday, lovely that you're also spreading the word about Post Pals and thanks for joining us at DU2DS. Hugs, Chris x

    AntwortenLöschen
  17. This is stunningly gorgeous thank you so much for joining in this week with du2ds, hugs Pops x x x

    AntwortenLöschen
  18. Oh what a gorgeous card Katharina, I fall in love with this image the more
    Thanks for joining us this week at SS !!
    Hugs COCO

    AntwortenLöschen
  19. Beautiful card Katharina and such scrummy papers you have used. The little felt flower is so pretty and I like the way you have done the tag sentiment. Thank you for joining us at Dare U this week :) Donna x

    AntwortenLöschen
  20. A gorgeous creation - thanks for joining the DU2DS this week!

    AntwortenLöschen
  21. Was für eine wunderschöne Karte! Tolle Farben, wirklich sehr gelungen!
    Sanne :o)

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...