Samstag, 20. Juni 2009

Chronicles of disaster - actually just a simple birthday card

The following card was a disaster to make...LOL It took me the whole friday morning and lots of nerves, although it just was a simple birthday card commission.

Gestern kam ich ganz schön ins Schwitzen als ich die folgende Karte gebastelt habe, obwohl es doch "nur" eine einfache Auftragsarbeit für einen Geburtstag war. Aber irgendwie lief alles schief :)
I wanted to do a summer card with bright colours, which is out of my crafting - comfort zone. I usually prefer strong, dark or pastel colours. So I chose this colourful background paper from My Mind's Eye, which was lying in my paper drawer for ages (what a mistake!!!! ;) It took me ages to find a coordinating paper and I am not quite happy with the final look...haha After this all my motivations had vanished and I wasn't able to sew a straight line. I tied the ribbons and cut the ends, realising that my scissors weren't sharp enough, so I had to cut again, which makes them look frayed and too short. But trust me, I had no nerve to do it all over again :)
I am really happy that I am done with this card and please don't look too close!! ;)

Ich hatte mir vorgenommen eine sommerliche Karte mit kräftigen, hellen Farben zu machen, was normalerweise nicht meiner Neigung entspricht. Ich bevorzuge satte, dunkle Farben oder Pastelltöne. Also habe ich mir dieses recht bunte Hintergrundpapier von My Mind's Eye ausgesucht, das schon seit Ewigkeiten in meiner Schublade vergraben war (Was für ein Fehler!!!) Ich habe ewig gebraucht um ein einiger,aßen passendes zweites Motivpapier zu finden, und mit dem Endergebnis bin ich auch nicht so recht zufrieden. Danach war ich komischerweise nicht mehr in der Lage gerade Linien zu nähen und als ich die Enden der Bänder abgeschnitten habe, ist mir aufgefallen, dass die Schere stumpf war. Also mußte ich nochmal schneiden, wodurch die Bänder nun ausgefranst und zu kurz wirken. Aber ihr könnt mir glauben, ich hatte nicht mehr den Nerv das Band neu zu knoten...LOL
Ich bin sowas von erleichtert, dass ich mit der Karte fertig bin und bitte schaut nicht zu genau hin ;)

I used up all the scraps for the inside, because I don't have the intention to use this design paper ever again...haha
Happy weekend!

Ich habe alle Scraps, die mir von der Vorderseite geblieben sind für die Innenseiten aufgebraucht, da ich nicht vorhatte dieses Motivpapier jemals wieder zu verwenden...haha
Ich wünsche euch ein schönes Wochenende!

  • Stamps: Whiff of Joy Stamps Maid Charlotte and German Party- & Birthday sentiments
  • Paper: SU cardstock Barely Banana, Pumpkin Pie, My Mind's Eye
  • Ink: StazOn jet black
  • Accessories: ribbon + eyelet SU, brads Trimmings, charm received from my dear friend Rach, Su word window punch & rubOn, Spellbinders Curved Rectangles and long rectangles Nestabilities
  • coloured with water soluble pens from Caran D'Ache, Twinkling H2Os, white gel pen

----------------------------------------------

Have you seen the grougeous paper pierced creations of the Whiff of Joy challenge blog DT this week?
Habt ihr eigentlich die tollen Karten zum Thema "Paper Piercing" des Whiff of Joy challenge blog DTs gesehen?

Kommentare:

  1. hi katharina,

    don't be silly, i love this card! even if it was out of you'r komfurt zone!i love it

    hugs
    daisy

    AntwortenLöschen
  2. Great card. Fantastic work with coloring in!

    AntwortenLöschen
  3. I don't know, katharina! It looks TERRIFIC to me! If I could create something like this, I'd be jumping for joy! I think you have achieved the goal of making a summery vibrant card.

    AntwortenLöschen
  4. Ich mag deine karte sehr. Ich liebe kräftige farben und finde an deiner karte ist nichts aus zu sezten. Aber gut das du dann alles von dem *schrecklichem papier * aufgebraucht hast um auch noch die innenseite zu schmücken. Das band mit dem knoten finde ich super. Mir gelingt das nie. Ein tip wie's gemacht wird wäre sehr wilkommen.
    Schönes wochenende
    wünscht dir Sinikka

    AntwortenLöschen
  5. It is a great card Katharina for all the trouble it caused you it still looks lovely! I hate it when a card just doesn't go how you want no matter how hard you try...and it always seems to be the commmissioned ones LOL! Love the image and the colours you've used for it look gorgeous with the paper x

    AntwortenLöschen
  6. The card is fantastic Katharina! Can not tell you are out of your comfort zone! Love the colors and the image is darling and colored in so well!

    Hugs,
    Jorunn

    AntwortenLöschen
  7. ich finde deine Karte klasse, ich liebe solche Papiere, denn man kann sie super mit anderen kombinieren *find*
    Ich weiß gar nicht was du hast....

    Ganz lieben Gruß Sonja xx

    AntwortenLöschen
  8. What a beautiful card, so gorgeous.
    Jacqueline

    AntwortenLöschen
  9. Tolle Karte, klasse Farben. Ich finde sie klasse. es ist aber auch schwer, mit "schrecklichem Papier" zu arbeiten ;o)

    Knuddels
    Drea S.

    AntwortenLöschen
  10. Dear katharina, I think your card is really nice, nothing to be ashamed of at all!
    I am very pleased to receive my stamps yesterday (Friday), and are also happy to hear that you will have the sold out stamps back in stock next week. I was a bit late to order on Sunday, so the wedding carriage was sold out... Baah! Well, good to hear I can order them again.

    I hope to be able to make some creations of the stamps I received tomorrow. Have a nice weekend! I just love your stamps. :)

    AntwortenLöschen
  11. Your card is fab Katharina well worth all the time to make i so love the inside.
    Trish (-:

    AntwortenLöschen
  12. Katharina i think your card is stunning - made me laugh because what you consider a not so good card is far better than my best card lol!
    Love the paper and the ribbon and the cute stamp - your colouring is superb
    love tasha xx

    AntwortenLöschen
  13. You are too funny! This card is gorgeous!! However, I know how you feel when you have a hard time with a card...by the time you are done with it...you are DONE with it!! I think it turned out wonderful and anyone would be happy to receive such a fun, bright card!
    Big hugs :-)
    ~Lacey

    AntwortenLöschen
  14. Haha, what are you saying? The card's just fab!


    Hugs,
    Lexi

    AntwortenLöschen
  15. The card looks lovely, Katharina!

    I know exactly what you mean though...happens to me often!

    And thank you - my Women's Delight stamps arrived yesterday morning. So happy!

    AntwortenLöschen
  16. I dont know why you should have it any different to the rest of us, we all have days like that, and wonder if it would be quicker to put in the bin. But youve nothing to worry about your card is stunning. Well done with love and hugs Shirleyxxxx

    AntwortenLöschen
  17. hallo katharina
    deine karte ist traumhaft schoen
    xoxox BA

    AntwortenLöschen
  18. Well, at least we know you're human and can be out of your comfort zone :) It doesn't show on the finished card though!

    I just wanted to show you what I did with the new wedding stamps - I tried the masking more times that I care to remember :) Thanks again!
    Bye, Kitty

    AntwortenLöschen
  19. Ich weiß gar nicht, was Du hast. Mir gefällt die Karte super gut.

    Liebe Grüße, Katja

    AntwortenLöschen
  20. Ooooh love your card, hun! Fab image and the colours, papers and embellishments are divine!

    I loved using my new stamps, so nice to work with!
    Hugs Tab xxx

    AntwortenLöschen
  21. Your card is fab! I love the result. Everytime I am asked to make a card for something specific all creative juice's seem to dry up! Wish my end results were as good as yours! Think it was worth all your hard work!

    AntwortenLöschen
  22. I love that card, and the papers you used. Beautiful!!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...