Montag, 15. Juni 2009

I am back - hen party resume ;)

I am back from my short trip to Vienna where I celebrated my sister's hen party. Wow!!! What an event :) I felt like it was my own hen party...haha I had a really lovely hotelroom in the center of Vienna, only 2 streets away from the Stephansdom. I spent the whole saturday morning shopping and enjoying the "city air" again ( I am now living in a rather small town in the countryside, so it was a nice change). I think all of you who have small children will understand why I was running around grinning and giggling like mad (free for 2 days... wohooo :)

Ich bin zurück von meinem Kurztrip nach Wien, wo ich mit meiner Schwester und ihren Freundinnen ihren Junggesellinnen Abschied gefeiert habe. Es war absolut toll, ich habe mich gefühlt als wäre es mein Polterabend :) Ich hatte ein wunderschönes Hotelzimmer im Zentrum von Wien, gleich neben dem Stephansdom. Den ganzen Samstag habe ich mit hemmungslosem Shopping verbracht und die Stadtluft genossen. Ich glaube jede von euch, die zur Zeit kleine Kinder großzieht wird verstehen warum ich mit einem breiten Grinsen und Kicheranfällen durch die Stadt gelaufen bin (Freiheit für 2 Tage.... wohooo :)
The below photo shows my sister in her evening clothing... LOL The poor thing didn't even see properly. We started with a bus ride through Vienna (we had one of those sightseeing buses, without a top - cabrio bus - what a fun ride!!) We stopped at many important stations of my sister's life (school, the house of my parent's etc.) Most of those stations also belong to my own memories, so it was a fabulous experience. I even met one of my eldest schoolfriends, totally unexpected, so I was in heaven.

Das folgende Foto zeigt meine Schwester in ihrer Polterabend - Garderobe..haha Die Arme konnte nicht einmal mehr richtig sehen. Gestartet haben wir mit einer Busfahrt durch Wien. Ihre Trauzeugen haben einen Sightseeing Bus mit offenem Verdeck gemietet, was für eine traumhafte Fahrt. Wir haben bei vielen Stationen aus dem Leben meiner Schwester halt gemacht (unser Elternhaus, die Schule etc.). Da die meisten Stationen auch zu meiner Vergangenheit gehören, war es fpr mich ein tolles Erlebnis. Durch Zufall habe ich dann auch noch meine beste Schulfreundin getroffen, himmlisch!

My sister loved the little box I decorated with the balck satin negligee inside. She didn't even blush, but I guess the champaign took away the shame ;)
Meine Schwester hat sich riesig über die selbstdekorierte Box mit dem schwarzen Satin Negligee gefreut. Sie ist nicht einmal errötet, wahrscheinlich hat der Sekt alle Hemmungen beseitigt ;)

After dinner at an italien restaurant, some cocktails in a bar and a short stop at a karaoke bar, we finally arrived in a disco with hits of the 80. It was already 3 o' clock in the morning, but my sister was still quite fit...
Nach dem Abendessen bei einem Italiener, Cocktails in einer Bar und einem kurzen Ausflug in eine Karaokebar, landeten wir schließlich in einer Disco mit Hits aus den 80igern. Obwohl es schon 3 Uhr früh war, war meine Schwester immer noch (fast) topfit...

Thanks to all of you for taking part in my Women's Delight blog candy while I was away, I will be back later today announcing the winners.
Danke an alle für die Teilnahme an meinem Women's Delight blog candy während ich weg war. Ich werde die Gewinner noch heute bekannt geben.

Kommentare:

  1. das schaut ja wirklich super klasse aus, war sicher ein gelungener abend bzw tage in wien!! lg renate

    AntwortenLöschen
  2. Oh my gosh it looks like you had an amazing time! Your sister looks like she loved every minute.
    I totally understand your excitement of being free with a little one of my own i understand just how precious those moments are lol
    love tasha xx

    AntwortenLöschen
  3. Oh my gosh it looks like you had an amazing time! I hope you enjoyed every minute. Hugs Julie x

    AntwortenLöschen
  4. Sounds like you had a blast! What a nice little getaway and a chance to share such an important time in your sister's life! Hugs Jeanette

    AntwortenLöschen
  5. Looks like you had a great time!!! I know what you mean about having some Freedom with having 2 boys of my own!!
    Love Sarah x

    AntwortenLöschen
  6. what fab photo's
    glad you all had such a great time
    xx

    AntwortenLöschen
  7. Wow! What a grate time you had!

    AntwortenLöschen
  8. Sounds like you had a fabulous weekend Katharina...wonderful photographs!
    Vienna is somewhere I would just love to visit...lucky you!
    Hugs
    Carole :-)

    AntwortenLöschen
  9. Sounds like you had a fabulous weekend Katharina...wonderful photographs!
    Vienna is somewhere I would just love to visit...lucky you!
    Hugs
    Carole :-)

    AntwortenLöschen
  10. Oh you lucky lady, looks like you have a fabby time.
    Pinky

    AntwortenLöschen
  11. Hi Katharina, sounds and looks like a great time was had by your sister and all.Yep you do go a bit wild when you,ve not got little ones to look after LOL.Mine are all grown up but i remember it well.Fab Pictures of your sister and the gorgeous box.
    Trish (-:

    AntwortenLöschen
  12. Certainly a night to remember Katarina :):)
    Your sister looked blissfully happy with your personal gift to her :):):)
    As fo feeling so free when you get a day away.....My kids are all grown up & honestly they are more work now.....lol,so i really enjoy a trip away :):)
    Good luck to all tonight for the stamps draw !!!!!!

    Jean

    AntwortenLöschen
  13. looks like she had fun! that is the most important thing! so nice for you to have found an old school friend, love that to when theye just pop up hihi

    hugs
    daisy

    AntwortenLöschen
  14. Wow such beautiful pictures it looks like you guys had so much fun. IT's so nice to get away somethings, even for a short 2 days. :)

    AntwortenLöschen
  15. It looks like you had a ball. Glad you made the most of it.

    Lynne.x

    AntwortenLöschen
  16. Im sure you both had a wonderful time, as it meant so much to you both. It looks a fantastic place to visit and maybe one day I will get the chance. You lucky thing, Im sure your sister really did love having you along, with love and hugs Shirleyxxxxx

    AntwortenLöschen
  17. Hiya sweetie, looks like and sounds like you all had a fantastic time.. wonderful memories.. fantastic pictures.. thanks for sharing.. hugs rachxxx

    AntwortenLöschen
  18. Da wäre ich gerne dabei gewesen...
    Beim hemmungslosen Shopping wie auch bei eurem Junggesellenabschiedsabend...
    Das war bestimmt ein riesen Spaß.

    Lieben Gruß Sonja xx

    AntwortenLöschen
  19. Yes, I DO understand about being away from your young children for a few days...it is sooo necessary every once in awhile!!!
    Looks like she had a blast!! And I am sure she was so happy that you were there to celebrate with her!
    PS I saw your initial post that called it a "stag" party, then changed to a "hen" party. We call it a Bachelorette Party here in the US (the guy's party is called the Bachelor party)
    ~Lacey

    AntwortenLöschen
  20. Klingt nach einer ganzen Menge Spaß*lach*. Fotos sind auch alle klasse,war leider selber noch nie in Wien,hab ich bestimmt was verpasst :o)
    lg.Michaela

    AntwortenLöschen
  21. That sounds like so much fun, great big party with loved ones, fresh air, and time away without kids. Woohoo! xox Jeni

    AntwortenLöschen
  22. Way to go girls
    sounds like you all had a fantastic time and really let your hair down. Pics look great to
    hugs Debra

    AntwortenLöschen
  23. I can't imagine being in Vienna. What a beautiful place. Great Pics too!

    AntwortenLöschen
  24. wow what a fantastic time it sounds like...hope you have recovered ok lol xxx

    AntwortenLöschen
  25. Sounds like you had a wonderful time, and your sister had too. Hope the photos are screened carefully, lol.

    2 whole nights sans kiddos sounds heavenly!! ;)

    AntwortenLöschen
  26. Wow what a fantastic place to have a hen night......glad you all enjoyed yourselves and Congratulations to your sister

    Hugs
    Sylvia (aka) http://craftycuttlebug.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  27. Hey - Wien! Da hättest du bei mir zum Kaffee vorbeikommen können ;O)
    lg
    Alex

    AntwortenLöschen
  28. Wow Katharina, looks like you all had a wonderful time, bet you are glad you didn't miss it now! I don't think you can replace memories like that. Thanks for sharing your photos Sue xx

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...