Freitag, 16. Oktober 2009

From Your Secret Santa


Marcel is home from work for 1 week and I had the time to do some serious crafting yesterday. Wonderful!! So I decided to take more photos of the colouration process.

Marcel hat 1 Woche frei und so hatte ich gestern etwas mehr Zeit zum Basteln. Wunderbar!! Ich habe mich deswegen entschlossen ein paar Fotos mehr zu machen, um den Colourationsprozess besser darzustellen.
Twinklings Santa9This year I want to start early on doing some little present for christmas. We will visit a lot of friends and relatives during christmas time and it is nice to take a small present along.

Dieses Jahr wollte ich endlich einmal rechtzeitig damit anfangen kleine Mitbringsel für Weihnachten zu basteln. Wir werden in der Weihnachtszeit viele Verwandte und Freunde besuchen und da ist es nett ein kleines Gastgeschenk mitbringen zu können.
Twinklings Santa
I stamped Santa with snacks on 300 g watercolor paper with StazOn jet black ink. I love to colour with Twinkling H2Os. They are super shimmery and it is really fast. I use 2-3 colours of the same tone (a lighter one, a middle tone and a dark tone). For the face I used: Natural Linen, Almond Beige and Ruby Red for the cheeks. I wet the area where I want to start colouring with my watertank brush and then take enough colour from the Twinkling H2O pots. You do not have to wait until one colour dried before using the next tone. On the contrary. If you use them right after each other, they run into each other nicely.
Ich habe Santa mit Milch und Keks mit StazOn jet black Tinte auf 300 g Aquarellpapier gestempelt. Ich liebe es mit Twinkling H2Os zu colorieren, weil sie wunderbar schimmern und es sehr schnell geht. Meistens benutze ich 2-3 verschiedene Farbtöne (einen Helleren, einen Mittleren und einen Dunklen). Für das Gesicht habe ich Natural Linen, Almond Beige und Ruby Red (für die Wangen) verwendet. Bevor ich anfange, benetze ich die Stelle sehr gut mit Wasser und nehme mit meinem Wassertankpinsel die Farbe direkt aus dem Twinkling H2O Töpfchen. Ihr müßt nicht warten bis eine Farbe getrocknet ist, bevor ihr mit der nächsten hineinmalt. Im Gegenteil, wenn ihr die Farben gleich nacheinander auftragt, dann verlaufen sie sehr schön ineinander.
Twinklings Santa1
I used Bashful Blue and Ocean Wave for Santa’s clothes. Do you see how nicely they shimmer?
Für Santa’s Gewand habe ich Bashful Blue und Ocean Wave verwendet. Seht ihr wie schön die Farben schimmern?
Twinklings Santa2
Twinklings Santa3
I used Egyptian Gold for the background. Start with wetting the paper, then use a lot of colour close to the image and disperse it to the borders (wipe your brush on tissue paper if necessary during the process).
Ich habe Egyptian Gold für den Hintergrund verwendet. Zuerst feuchtet ihr das Papier wieder gut an (aber bitte keine Tümpel ;) dann tragt ihr sehr viel Farbe rund um das Motiv auf und verteilt sie zu den Rändern hin (wenn nötig, streicht dazwischen euren Pinsel am Küchenpapier ab).
Twinklings Santa4
I love to colour small details with Glitter pens from Spica. They are of a very intense colour and also glitter nicely.
Ich liebe es kleine Details mit Glitzerstiften von Spica anzumalen. Sie sind von einer sehr intensiven Farbe und glitzern ebenfalls sehr schön.
Twinklings Santa5
I used Stickles for the cap and the beard.
Ich habe Stickles für die Mütze und den Bart verwendet.
Twinklings Santa6
This is the finished bag. I put some delicious milk chocolate balls in a cellophane bag and designed the bagtopper.
Das ist das fertige Säckchen. Ich habe ein paar leckere Milchschokolade Kugeln in einen Zellophan Sack getan und den Bagtopper designed.
Twinklings Santa10
I was lucky enough to discover some Just Rite stamp sets at the Stamp Mekka fair on September. And I am very happy that I decided to buy 2 of them. I love how you can combine the borders with the centers.
Ich hatte Glück am Stempel Mekka 2 Stempelsets von Just Rite zu ergattern. Es ist toll wie man die Rahmen mit dem Zentrum kombinieren kann.
Twinklings Santa8
Have a great weekend!!
Habt ein tolles Wochenende!

  • Stamps: Whiff of Joy Stamps Santa with snacks by Elisabeth Bell, Just Rite
  • Ink: StazOn jet black
  • Paper: SU kraft cardstock, Cosmo Cricket
  • Accessories: Whiff of Joy snowflake charm, button autumn leaves, eyelet SU, ribbon from my dear friend Rach, Fiskars border punch, paper coaster, corner rounder punch
  • coloured with Twinkling H2O and Spica glitter pens

Kommentare:

  1. Superschön!!!!!!!
    Danke,das du dir wieder die Zeit für den kleinen Workshop genommen hast. Man lernt doch immer wieder dazu!
    LG
    Sandy

    AntwortenLöschen
  2. Wow ich bin total begeistert.
    Danke für Deinen Workshop.

    LG Irmi

    AntwortenLöschen
  3. What a beautiful way to present a gift, so beautiful the colours and detail are gorgeous,
    hugs Angela x

    AntwortenLöschen
  4. Great project. I love that Santa, he looks like a lot of fun.

    AntwortenLöschen
  5. Just adorable, Katharina:O) Love the super cute Santa in blue!
    Have a wonderful weekend.
    Hugs, Nancy;O)

    AntwortenLöschen
  6. Wunderschön...
    Bei dir wirkt immer alles so leicht!

    LG
    GABI

    AntwortenLöschen
  7. Beautiful project Katharina - love the Santa in blue :0) Everyone who receives one of your gifts will be so delighted - I know I would be ;o)

    hugs
    wynneth
    x

    AntwortenLöschen
  8. What a wonderful tutorial Katharina thank you!! I haven't got any H2O's but I think I might have to get some they look gorgeous! I love the design of your bag top the sentiment stamps are beautiful and I just love all these new Santa images! hugs, Jane x

    AntwortenLöschen
  9. Ein super süsses Geschenk Katharina..., danke für dein Tutorial!
    Glg, Monika

    AntwortenLöschen
  10. Amazing tutorial Katharina! I am so happy to be seeing more of your lovely creations!
    I am sure it must be lovely to have Marcel back!
    Hugs Jeanette

    AntwortenLöschen
  11. Such talent, I am going to have to "borow" my Mom's Twinkling H2O's.

    Have a great weekend, enjoy the time with your husband.

    Hugs,

    Tanya

    AntwortenLöschen
  12. Wow! Wunderschön das Beutelchen.
    Und ich liebe blaue Santa's ;O).

    Liebe Grüße,
    Marina

    AntwortenLöschen
  13. Oh wow this is just a fantastic creation. Love the way you have used the H2o's, I think I will have to invest in some!

    Jayne xx

    AntwortenLöschen
  14. This is such a sweet gift to make for someone Katharina! I love how you matched Santa's suit colors to the candy. The tutorial looks wonderful too! I love the cute Santa stamp. He is so adorable!

    AntwortenLöschen
  15. dankeschön für die gute Beschreibung für diese zauberhafte karte.
    wieviele Döschen farbe sind denn in Deinem Besitz?
    Schade dass Du derartiges Zubehör nicht im Shop hast ..
    Lg aus Bayern, margit
    die demnächst nach Götzis fährt

    AntwortenLöschen
  16. Beautiful topper, Katharina. I love this Santa-image. Hmm, maybe I should hop over to your shop and get it?!
    Hugs, Kristin :)

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...