Samstag, 7. November 2009

Season’s Greetings – A Vintage Card

SeasonsGreetings2

Camilla provided a fantastic tutorial on the Whiff of Joy Tutorials- & Inspirationsblog about how she is doing her vintage cards. She explained so many tips and tricks that I had to try some of them immediately :) My card can’t compete with her masterpeices at all….haha but it was a lot of fun and I like the result. Maybe you also want to give it a try?

SeasonsGreetings

Camilla hat ein tolles Tutorial für den Whiff of Joy Tutorials- & Inspirationsblog verfasst in dem sie erklärt wie sie ihre Vintage Karten bastelt. Sie hat so viele Tipps und Tricks vorgestellt, dass ich gleich mal ein paar davon probieren mußte :) Meine Karte kann mit ihrem Meisterwerk natürlich nicht mit halten, aber es hat viel Spaß gemacht und ich bin mit dem Ergebnis sehr zufrieden. Vielleicht wollte ihr es ja auch probieren? SeasonsGreetings1

Have a lovely weekend!
Habt ein schönes Wochenende!


  • Stamps: Whiff of Joy Stamps Uru with Bird, sentiment Stampin’ Up
  • Ink: StazOn jet black, CatsEye brown ink
  • paper: SU cardstock riding hood red (retired), Making Memories, My Mind’s Eye
  • Accessories: Whiff of Joy pins and bead caps, paper distresser from Jim Holtz, brads Making Memories, lace and clip from stash
  • coloured with Twinkling H2O, Spica Glitter pens

Kommentare:

  1. Gorgeous card Katharina!! Love the vintage look!:) Thanks for the nice words! Have a lovely weekend!
    Hugs, Camilla.

    AntwortenLöschen
  2. Beautiful card!!!
    Love the vintage look, and I soo love the new images in the WOJ family!
    Love the colors and design!

    hugs,
    Jorunn

    AntwortenLöschen
  3. This is gorgeous Katharina! I love the vintage look so much! hugs, jane xx

    AntwortenLöschen
  4. I love your card, Katharina...I think you succeeded in following that tutorial......and that stamp is sooooo cute!!!!
    xxx Margreet

    AntwortenLöschen
  5. a gorgeous card Katharina, beautifully coloured and aged.. brilliant job.xx

    AntwortenLöschen
  6. You did a fantastic job on the vintage card! I tried the other day, but I can't get "grunge" enough!! LOL Maybe I can do better after seeing the tutorial. I love the look, but I have a lot of work to do.
    ~Lacey

    AntwortenLöschen
  7. Your card is beautiful and looks very vintage to me.

    Mary

    AntwortenLöschen
  8. GOrgeous card Katharina!! I love these images so much better in real life too!! SO cute!! Love your coloring and that Santa image is fabulous!! Love all the vintagey details as well!
    :)Kathy

    AntwortenLöschen
  9. This is so cute, Katharina! I love the vintage embellishments and distressing!

    AntwortenLöschen
  10. Eine wunderschöne Karte, Katharina!

    Ich hatte heute auch meine neuen Nora Fickel-Motive im Briefkasten *freuuu* und auch gleich ein Kärtchen gebastelt. *lol*

    Ich LIEBE diese niedlichen Wichtelchen!!!

    Das Tutorial von Camilla habe ich auch schon gesehen - TOLL! Ich finde Ihren Stil eh wundervoll - und trotz Tut - unnachahmlich :)

    Dir eine schöne Woche!
    LG Sylvia

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...