Freitag, 13. November 2009

Warm Thoughts

warmThoughts2

I couldn’t resist this super cute Wee riding his reindeer long…haha I can’t decide who is cuter… the little gnome with his striped stockings or the reindeer with the large feet and the tiny nose :)

Ich konnte dem süßen Weihnachtswichtel auf seinem Rentier nicht lang widerstehen…haha Es fällt mir auch schwer mich zu entscheiden wer von den Beiden süßer ist – der kleine Wichtel mit seinen gestreiften Strümpfen oder das Rentier, mit den großen Hufen und der winzigen Nase :)

warmThoughts3

I loooove this years Cosmo Cricket christmas paper and didn’t want to cover too much of it. Some of you might have noticed that I don’t do much sewing on my cards anymore – well that’s because my machine is broken *grmpf* I went to the store yesterday and the lovely Lady told me that the Janome Sew Mini (the one I used) isn’t suitable for such extensive usage (do you think that sewing around a 14cm card is “extensive” ?!?!) Well, I decided to buy a new one and got a bit carried away…LOL It is a quite complicated high tech machine with a touch screen and a USB slot… now it will take ages until I am able to understand and use it…haha

Ok, sorry for the long blabla :) I really wanted to use some sewing or stiching on my card and found this great tutorial on Kim’s blog. I used Stampin’ ups linen thread and am quite happy with the result.

warmThoughts1

Ich liebe das diesjährige Weihnachtspapier von Cosmo Cricket und wollte deswegen nicht zu viel davon verdecken :) Einigen von euch wird vielleicht aufgefallen sein, dass ich auf meinen Karten schon seit einiger Zeit nicht mehr Nähe… Naja, das ist deswegen, da meine Nähmaschine kaputt ist *grmpf* Also bin ich gestern in das Fachgeschäft gepilgert, wo mir die nette Dame mitgeteilt hat, dass die Janome sew Mini (die ja eigentlich eine Kindermaschine ist), nicht für so exzessives Nähen geeignet ist… (würdet ihr das Nähen um eine 14x14 Karte als exzessiv bezeichnen?!?!) Auf jeden Fall habe ich mich entschieden mir eine andere zu kaufen und habe dabei etwas über die Stränge geschlagen…haha Es ist so ein High Tech Ding, mit Touchscreen und USB Anschluss (es könnte ja schließlich sein, dass ich schnell noch meinen Namen auf meine Unterwäsche sticken will, oder ;) Jetzt brauche ich sicher wieder Wochen bis ich mich auskenne und wieder etwas Nähen kann *am Kopf kratz*

Lange Rede kurzer Sinn… Ich wollte auf meiner Karte unbedingt irgendwas Genähtes einbringen und habe auf Kim’s blog eine super Anleitung gefunden. Ich habe Leinenfaden von Stampin’ Up verwendet und bin mit dem Resultat sehr zufrieden :)

warmThoughts

Have a great afternoon!
Hugs

Ich wünsche euch einen schönen Nachmittag!
Liebe Grüße


  • Stamps: Whiff of Joy Wee with reindeer, sentiment was included on the Winter Stamp Kit 2009
  • ink: StazOn jet black
  • Paper: SU chocolate chip cardstock, Cosmo Cricket
  • Accessories: SU linen thread, button Autumn leaves, flowers from Prima and Making Memories, Spellbinders tags trio die, christmas tree charm and chain from Whiff of Joy, SU/Sizzit leaves die, halfpearls from stash, white paper coaster from Migros :)
  • coloured with Twinkling H2O

Kommentare:

  1. a totally gorgeous card!
    the stitching detail looks amazing and i love this image too..
    good luck with working your new sewing machine out.. hugs rachxx

    AntwortenLöschen
  2. Beautiful Katharina, I love the colors you used and how creative you are with the embellishments.
    Hugs
    Tanya

    AntwortenLöschen
  3. Oh this is stunning Katharina! I love this image, I really need to get myself some of these (she says smiling sweetly at hubby LOL) I think your blanket stitching is perfect for the style of your card it looks gorgeous! hugs, Jane xx

    AntwortenLöschen
  4. Beautiful card, Katharina! I love the stitching around the edges and the cluster of embellishments! Beautiful coloring as always!

    AntwortenLöschen
  5. Beautiful and very lovely, great work!
    Hugs Jacqueline

    AntwortenLöschen
  6. This is gorgeous and thet stiching is great. have a lovely weekend.

    AntwortenLöschen
  7. Oh my goodness!! Did you hand stitch that?! It looks awesome. I love this image and can't wait to play with it when my stamps arrive!
    ~Lacey

    AntwortenLöschen
  8. sweet card! just beautiful--colors, design, craft!

    AntwortenLöschen
  9. woow die ist wieder traumhaft! Die Kleinen Wichtel find ich total süss!

    lg Jane

    AntwortenLöschen
  10. Hallo Katharina :-)

    Ich bin ja Stammgast auf Deiner Seite. Du hast schon tolle Ideen! Ich bin immer *baff*

    Ev. magst Du ja auch mal bei mir luschern, obwohl ich kann mit den ganzen Desingnerinnen und Dir nicht mithalten. Aber das ist auch nicht sooo wichtig. Wichtig ist, Spaß am Stempeln zu haben!

    Schönes WE, liebe Katharina im Kreise Deiner Familie!

    Es grüßt Dich von Herzen

    Britta (aus Hamburg)

    AntwortenLöschen
  11. Beautiful card, Katharina! Fabulous colouring, I love the cute image. The stitching looks wonderful.
    Hugs, Vanja

    AntwortenLöschen
  12. Gorgeous card i so love these new images they are so fun, love the colours that you have chosen perfect honey, big hugs pops x x

    AntwortenLöschen
  13. That is such a beautiful card, I'm with you, some of the papers are so beautiful that you don't want to hide them!
    I'm glad you enjoyed the tutoral! Thanks for using it so beautifully! Your stitching just looks wonderful!
    Sorry your last sewing machine broke - but what an opportunity to upgrade! Enjoy the new machine! Kimx

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...