Freitag, 26. Februar 2010

Hi from Vienna

Hi everybody!!!I am back from my trip to Vienna and brought thepromised Vlog with me :)
I tried to upload the promised Vlog already a the hotel, but the internet connection was so slow there that it didn't work, so I did it at home. I enjoyed 2 great days in the wonderful city Vienna .

I don't know if I will ever do a Vlog again...LOL it was so embarrassing to film myself in public places - people were staring at me...
And it was also embarrassing to see myself on the video, to hear my bad accent and my stammering, but well... I guess I can live with it ;)


Have fun watching - please note, that the following video is not at all craft related. It is just a video about me wandering through Vienna :)

Hallo miteinander!!! Ich bin wieder zrück von meinem Kurztrip nach Wien und habe den versprochenen Vlog mit im Gepäck :) Ich habe schon im Hotel versucht den Vlog auf You Tube zu veröffentlichen. Allerdings war die Internet Verbindung so langsam, dass es nicht geklappt hat. Also versuche ich es jetzt von zu Hause aus :)

Ich verbrachte 2 tolle Tage und genoss die Freizeit in Wien.
Ich weiss nicht ob ich das jemals wieder einen Vlog drehe...LOL
Es war so peinlich mich selbst in der Öffentlichkeit zu filmen, und die Leute haben mich pausenlos angestarrt...

Ausserdem war es peinlich mich selbst in dem Video zu sehen, meinen schrecklichen englischen Akzent zu hören und wie ich herumgestottert habe... aber versprochen ist nun mal versprochen, also werde ich damit leben müssen ;)

Viel Spaß beim Anschaun - bitte seid euch bewußt, dass das Video nichts mit dem Basteln zu tun hat. Es ist lediglich ein Film, der zeigt wie ich durch Wien schlendere :)



Please leave your name and blog adress in the Mr. Linky Widget if you want to win the caramel hearts that I bought at Demel, on of the oldest pastry shops in Europe. I will announce the winner on Wednesday.

Bitte trag euren Namen und eure Blog Adresse in das Mr. Linky Widget ein, wenn ihr die Karamelherzen gewinnen wollt, die ich beim Demel (einer der ältesten Konditoreien Europas) gekauft habe. Ich werde den Gewinner am Mittwoch bekannt geben.



Kommentare:

  1. Oh, wie schön. Also ich hab genossen mir das Filmchen anzusehen. Das Englisch ist gut verständlich. Und das ist doch die Hauptsache.
    Ich bin zwar selbst aus Österreich und wohne auch in der Nähe von Wien, aber es ist doch schön "mit Dir gemeinsam" durch Wien zu schlendern.
    lg Sandra

    AntwortenLöschen
  2. Oh MY!!!! What was that blue sign at the beginning with the man and the woman crossed out? Thanks so much for the video. I am almost in tears it is SO BEAUTIFUL! That cieling was AMAZING why did they stop making cielings like that, and why don't they do them here. What an inspiration for a card! Thanks for a chance to win the box of chocolates. I don't know if I would be able to eat them. I might find a way to keep some and send some to my family. LOL You should make another clip for those of us who will never step foot there. Thanks!!!!!!!!!!

    AntwortenLöschen
  3. Oh what a beautiful city!!! This was the best video I have seen and since I live in the states, videos like this make me feel like I have been there, which I know i never can but it is beautiful to see the city in video instead of just pictures. Such beautiful buildings oh my just breath taking. And girl your voice is just beautiful I so loved listening to you talk, I am so thrilled to be able to see this video and I just want to say thanks for doing it for people like me who will never be able to go there.
    OH and that choclate !!!!!! My weekness, chocloate and carmel!!!
    Thanks dear so much for doing this and hope to see more.

    AntwortenLöschen
  4. Ohhh Katharina......I enjoyed your video...so cute to begin in the car with your husband and lovely kids (beginning to speak English).....you speak English very well I think....I keep my fingers crossed for the box of chocolates.....I don't know these.......I do know the Mozart Kugeln from Salzburg.....so I hope I can compare them..........lol!
    Thanks for giving the chance to win!

    xxx Margreet

    AntwortenLöschen
  5. What an absolutely beautiful city to visit, how lucky you were. I never realized how beautiful it was, will be asking hubby to take me there now!! loved watching your videa, thank you for sharing! hugs Linda x

    AntwortenLöschen
  6. Such a gorgeous city Katharina - I went there back in my art student days and LOVED it, so many memories :)
    Your English is perfect - loved the expression "awfully expensive" chocolates - how very English!

    Hugs x

    AntwortenLöschen
  7. What a great video! Such beautiful buildings.. I hope to go one day and see for myself! Chocolates sound really yummy right now!

    AntwortenLöschen
  8. Liebe Katharina,
    als erstes mal möchte ich Dir zu Deinem ersten Vlog gratulieren.Der ist doch toll geworden und Dein Englisch finde ich sehr gut.Ich kann mir gut vorstellen,daß es sehr unangenehm war von den Passanten so "begafft" zu werden.*hihi*Nach Wien möchte ich auch unbedingt mal,denn mein absoluter Lieblingsfilm ist,wie Du sicher schon ahnen wirst,Sissy.*seufz* Ich könnte mir ständig die Filme anschauen und bestimmt auch schon mitspielen*grins*
    Von daher würde ich mich so freuen,Dein kleines Mitbringsel zu gewinnen.*daumendrück*
    Ich freue mich schon auf eine Fortsetzung und schicke Dir ganz liebe Grüße aus Berlin
    Angela

    AntwortenLöschen
  9. Hallo Katharina,
    es hat Spaß gemacht mit dir durch Wien zu gehen, hach ich würde auch gerne mal dort hin.
    Und da ich bestimmt nicht so schnell nach Wien hin kommen werde, habe ich vielleicht das Glück und ein bisschen Wien kommt zu mir (o:
    Dein Englisch ist übrigens super,soweit ich das sagen kann *hihi* ich bin begeistert ....

    ganz lieben Gruß
    Sonja xx

    AntwortenLöschen
  10. Liebe Katharina,
    das ist wirklich ein toller Vlog, den du gemacht hast!! Und mit dem Donauwalzer untermalt...super! Tolle Wienwerbung! ;) LOL Ich wohne selber ca. 1 Stunde westlich von Wien bei Melk an der Donau und kann mir vorstellen, wie dich die Leute angeschaut haben....hi, hi....=) Aber das ist wirklich ein ganz liebes Video...vorallem am Beginn mit Mann und Kindern =) Freu mich schon auf Teil 2!
    Liebe Grüße
    Martina

    AntwortenLöschen
  11. What a great video blog I loved it. I have never been out of the states but Vienna looks absolutely gorgeous. The Mcdonalds looked a little out of place on that street. You family is absolutely gorgeous btw... I can't wait for part 2. I would love to go over there someday everything was just beautiful.

    AntwortenLöschen
  12. What a fantastic video. Made me wish I was there
    Hugs
    Suzanne x

    AntwortenLöschen
  13. Wonderful video and thanks for showing Vienna, it looks a beautiful place. I would love to visit. Can't wait for part 2.
    Sian
    x

    AntwortenLöschen
  14. This reminds me what a beautiful city Vienna is. I have many happy memories of a week in September a few years ago, when we went to the wedding of a friend there, and spent the rest of the time walking the city, galleries and beautiful palaces and churches.

    So pleased you had a lovely time.

    Hugs
    Valx

    AntwortenLöschen
  15. Love the video! Great footage....cute kids and your english is fine!! :)

    AntwortenLöschen
  16. What a fantastic video and I love your accent. The architecture is amazing. I noticed there were no vehicles on the road, quite a change from the US. I know I'll never get to Vienna so I really enjoyed your tour. Great to be able to actually see parts of such a historic city. Please do another soon for those of us that can only travel in our dreams. As for the chocolate, I'm drooling. Thanks for the chance to win.
    "Hugs" Granny

    AntwortenLöschen
  17. Such a great video.. and it is so nice of you to share this with us.. do not be embaresse.. you are beautiful :)
    thanks for the chance of winning the yummy chocoalts :) yummy!!
    and.. welcome back home :))

    Hugs x

    AntwortenLöschen
  18. This was great! I loved looking at the beautiful buildings. It seems so romantic there. I would love to visit. You did fantastic! And you accent is beautiful! The coffee house was fabulous too!

    AntwortenLöschen
  19. Echt ein tolles Video Katharina. Wien sieht wirklich super aus. Will da auch mal unbedingt hin.
    Dein Englisch ist klasse. So einen aehnlichen Accent habe ich wahrscheinlich auch hier in den Staaten. Darf mir fast taeglich anhoeren "Where are you from?"

    AntwortenLöschen
  20. this was fabulous Katharina! I love your accent, your English is awesome, it was fun, no need to feel embarrassed, it was super!

    AntwortenLöschen
  21. Very cool. I also love the trip to Vienna. It feels like I went with you, I managed to sneak into your suitcase and you didn't know. You were great.

    AntwortenLöschen
  22. Oh Katharina, I loved the video. It was absolutely beautiful and that you added Strauss made it even more special. For being austrian, your accent was barely noticable. It reminded me of my parents waltzing in the living room when we used to watch a Operette on Saturday evenings on TV.
    Mmmmmmh, gezuckerte Veilchen.
    Thanks for a beautiful video

    AntwortenLöschen
  23. I loved listening to your accent, can you imagine any of us english speakers trying to speak German,ha ha ha. Vienna must be one of the most beautiful cities in Europe, you are so lucky to be able to jump on a plane and be there in an hour, thank you for sharing this trip with us in blog land. Also thanks for the chance to get a taste of Vienna in the choc box. I can only dream that i would have a chnce to come to your part of the world before the end of days, but we never know what direction our lives will take.
    smiles
    Paola

    AntwortenLöschen
  24. Such a fun video :). Thank you for sharing Vienna with us!

    xxx
    Mariska

    AntwortenLöschen
  25. How fun to join you on your trip! :) Seems like you have a wonderful family. And the film made me want to visit Vienna. Have never been there! Must also say that the coffeeshop was really impressive!!!!

    AntwortenLöschen
  26. Oh, Katharina, this is a fantastic video.
    The city looks so beautiful and your family delightful. Your little boys are so sweet.
    Looking forward to Part2
    Thank you for sharing it with us :-)
    x

    AntwortenLöschen
  27. Katharina, I loved your video blog, you have such a lovely family, your children are adorable and you looked beautiful. You speak English beautifully your accent really was barely noticable, if you think that's bad you should hear me speak YIKES, I'll just stick to typing if you don't mind, LOL!
    Vienna truly is a GORGEOUS city, so thank you fo taking us with you, I loved it!
    Thanks for the chance to win those yummy chocolates, I LOVE chocolate!!

    Big hugs to you,
    Naoual xx

    AntwortenLöschen
  28. Well done Katharina...I don't think you should be one bit embarrassed! Your vlog was fantastic....so GOOD to see Vienna again....I did get to attend the opera you showed and I remember having coffee and petite sandwiches beside St Stephens when we visited a few years ago...it was a fabulous trip....thanks for sharing yours! bx

    AntwortenLöschen
  29. oh well done honey, you did an awesome job with the video. I am so glad that you decided to go ahead and make it.. the city is beautiful and so is your accent.. your English is fantastic, I don't know what you were worried about..
    your little ones are so adorable.
    big hugs sweetie, will look forward to watching video 2.. ;)
    xxx

    AntwortenLöschen
  30. Oh my what a lovely video:) I hope you had a relaxing time in Wien. Now there is only to wait for new videos. Thanks!!

    AntwortenLöschen
  31. HAllo Katharina,

    vieeeeeeeelen Lieben Dank fürs mitnehmen durch Wien :-) ...

    Ich finde deinen Vlog wirklich toll gelungen, mir fehlt der mut für soetwas ..... leider.

    In Wien war ich selber leider noch nicht, aber Dank Dir habe ich einen kleinen eindruck bekommen können.

    Und da möchte ich doch mein Glück versuchen, vielleicht bekomm ich ja so ein kleines stück Wien zu mir nach Hause.

    Ich wünsch Dir einen schönen Tag,
    Liebe Grüsse Melli

    AntwortenLöschen
  32. Dein Video ist sooo toll geworden und dein Englisch ist 1000x besser als meines!*lol*
    Danke fürs zeigen!
    LG
    Sandy

    AntwortenLöschen
  33. Oh Katharina!! I have just sat having a little coffee break while my youngest is asleep to watch your video and it was so lovely!!! Such a beautiful place, I hope I can visit it one day and enjoyed the perfectly matched music of course too!! It was wonderful to put a voice to your face too!! I really enjoyed it and can't wait for part 2! LOL at the man asking if he could help! hugs, Jane xxx

    AntwortenLöschen
  34. Oh, I forgot to say thank you for the chance to win some delicicous chocolate! hugs, Jane xxx

    AntwortenLöschen
  35. Oh Katharina thank you so much for having the courage to do it and for sharing this. It is so much fun to watch. The only problem was it has given me the itch to travel abroad again. I love the buildings you showed and your family is beautiful (very handsome husband and such adorable children). My fraternal great grandparents immigrated from Switzerland so I would love to see some things from there to if you share too!

    AntwortenLöschen
  36. Hallo Katharina,

    wahnsinn! Hab vielen lieben dank für Deinen Bummel durch Wien :-) einfach großartig, was Du alles gesehen hast. Auf meiner *da-möchte-ich-mal-hin-Liste* steht auch Wien drauf. Jetzt habe ich eine ungefähre Vorstellung wie schön es dort ist. Danke schön. Vielleicht darf ich in Gedanken nochmals mit Dir durch Wien schlendern, falls ich die Wiener-Herzen bekomme. Ich würde mich arg freuen.

    Herzlichst liebe Grüße
    Dunja

    P.S. Dein Englisch ist wirklich gut! Ich bin gespannt auf Part II

    AntwortenLöschen
  37. Oh Katharina,Thank You for sharing your video with us! Bringing me to a place that I will never be able to go!! Such a beauty!!!
    Thanks for a chance at this yummy chocolate too!!!
    Enjoy your holiday!

    AntwortenLöschen
  38. This was so fun! Absolutely, you must continue vLogging!! I loooved sharing your trip, shopping and sightseeing with you and your beautiful family! What a wonderful and supportive husband ;) You are much to hard on yourself, your English is fantastic and this was so much fun to visit Vienna with you!!

    Thansk for taking the time to share :)

    AntwortenLöschen
  39. I loved your video. Living in the U.S. I rarely get to see places in Europe and Vienna is now on my list of places I must go.

    AntwortenLöschen
  40. Katharina, I thought your video was superb, wonderful accent! And it made me smile, love that music you put in at the end with the chocolate box! Those treats in the pastry looks so yummy and delicious. I hope to visit vienna one day. Please make the part 2 video ;) xox ~Jeni

    AntwortenLöschen
  41. Katharina, I love your accent and you definitely do not sound silly!!! Vienna is a beautiful place, maybe one day I will be able to go. Thank you so much for sharing your trip with us. I really love and enjoy the beautiful cards I see on your blog. You are an amazing woman and you have a very great talent. Thanks again for sharing all you know wiht us.

    AntwortenLöschen
  42. Thank you so much for sharing that with us Katharina!! I had to call my girls down to watch it as well!! I LOVE your english and your boys are just adorable!!!
    Thanks again for sharing that as it will probably be my only "visit" there!! haha
    :)Kathy

    AntwortenLöschen
  43. Sweetie, your English is very good and your accent is so pretty. I really enjoyed your wonderful video. OMGosh! I have never been to Vienna but after seeing how beautiful it is, it is now on my wish-list. Thank you for sharing this with us all.
    PS Your little boys are soooo cute!
    Hugs Jeanette

    AntwortenLöschen
  44. Thank you so much for the vlog. It was just great.
    Vienna is just such a beautiful city. I'm actually going to Vienna in the beginning of april. I'm so exited about going back to this wonderful city, but after seeing your video I can't wait:O) (Ok I would like it not to be raining when I go).
    Have a good time with your friends and family.

    AntwortenLöschen
  45. Wow wow wow Katharina, what can I say I love your accentnt Your children are adorable you are so kind to us to let us view Vienna with you it is a beautiful place, maybe one day I will be able to go. Thank you so much for sharing your trip with us, and I would just like to take this opportunity to say all the cards and wanderful tutorials on your blogg are amzing and so inspiring. You are a very talened women. Thanks again for sharing all you know wiht us. Love and hugs Cheryl x

    AntwortenLöschen
  46. After all your apologies in advance, I was expecting some kind of horrible accent, but yours is really cute, and you have great diction, and besides, if all your readers had to a VLOG auf deutsch, koennen Sie sich vorstellen, wie lustig DAS waere????!?!?! Thanks for sharing!

    AntwortenLöschen
  47. What a wonderful video. I enjoyed all of the buildings so much that I watched most of it twice and I love your accent. Since I'm in the USA and will never get to Vienna or see any of the places you showed...thank you so much for sharing them:)
    Cheri

    AntwortenLöschen
  48. Katharina, that was a fabulous video that you did. I t looks totally amazing there. That coffee shop, oh dear I wouldn't be able to go near it:) Thank you so much for the chance to win that gorgeous box of chocolate.
    Marion

    AntwortenLöschen
  49. Hallo Katharina,

    Dein kleiner Fil weckt in mir Erinnerungen an meinen eigenen Aufenthalt in Wien.
    Lange ist es her, aber wenn wir in Österreich waren, mußte ein Tag Wien immer drin sein.
    Ist schon eine richtig urige Stadt.
    Die kleinen Cafes sind ein Traum zum verweilen, aber mit kleinen Kindern nicht machbar, jedenfalls nicht mit meinen, die sind dafür zu hibbelig *lach*.
    Irgendwann schaffen wir es auch mal wieder nach Wien *hachz*.

    Liebe Grüße sendet BAstelfeti

    AntwortenLöschen
  50. OH, Katharina: Your videos are sooo cute! Your English is really good! I enjoyed the city - I am from Slovakia (Bratislava) - only 45 minutes from Vienna - so I would go and visit often. Now I live in Atlanta, Georgia - US and I miss my little outings - thank you for bringing the sweet memories :)
    And thanks for a chance to win the box of chocolates. Yummy!

    AntwortenLöschen
  51. Hi Katharina,
    vielen Dank für das tolle Video! Ich war bis jetzt 1x in Wien und da hat es leider auch in Strömen geregnet. Aber ich besuche die Stadt sicher irgendwann noch einmal.
    LG Andrea

    AntwortenLöschen
  52. I don't have a blog but I love reading yours and your film of Vienna is wonderful! Thank you for sharing some of your trip and the buildings are breathtaking.

    AntwortenLöschen
  53. what a beautiful city ,and your english is fine.

    AntwortenLöschen
  54. Fantastic video Katharina, I don't know what you worried about - your English is so good!
    I am probably too late for the candy but I entered anyway.
    Vienna is so beautiful, I want to go there now!

    Cazzy x

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...