Montag, 10. Mai 2010

Whiff of Joy Guest Designer Spotlight - Tanja Jokela

"tanjaMy name is Tanja but in the crafting scene I´m known as tanjaak. I am 27 years old and I live in central Finland with my husband and our sweet 1,5 year old daughter. I guess I have been crafting since I knew how to draw (and I did draw some pretty beautiful princess images when I was 3-years old…where ever did that talent go I wonder), mostly I used to knit and sew, then later started making jewellery and now stamping and cardmaking is my newest passion. I actually have a degree in knitwear design but it came clear to me whilst my studies that that was just going to stay as a treasured hobby.

I´m most happy with my family and I hope I can soon share my passion for crafting with my daughter (I know she´s still a wee too small for much of anything but she does like a lot to make a mess of my crafting supplies LOL). I started stamping and making cards last spring after I saw a card (made by WoJ dt member Aija Linna) featuring a Whiff of Joy stamp in a finnish crafting magazine. That image in question was Willow with Umbrella and I was instantly hooked. Soon after that I created my own blog www.tanjaak.blogspot.com to share my creations with all that where interested.

At first I used what little colouring supplies I had but soon fell into the world of Promarkers and have since collected a fare share of Promarker pens to colour my images. From time to time I do go back to my beloved watercolours and aquarell pens and even experiment with using PM´s, inks and watercolours all in the same image. I tend not to be too picky when I´m in the colouring mood.

Being chosen as Guest Designer for Whiff of Joy really is a dream come true for me. It´s a great opportunity to be able to work alongside with some of the most talented crafters I have ´met in blogland."

tanja

"Mein Name ist Tanja, in der Bastelszene bin ich jedoch als tanjaak bekannt. Ich bin 27 Jahre alt und lebe im Zentrum von Finland mit meinem Mann und unserer süßen,15 jährigen Tochter. Ich bastel schon mein ganzes Leben lang und habe als 3 Jährige schon recht ansehnliche Prinzessinnen gezeichnet (Ich frage mich wohin dieses Talent verschwunden ist ;) ). Größtenteils habe ich Genäht und Gestrickt, aber das wurde durch das Kartenbasteln und Stempeln abgelöst. Ich habe sogar einen Abschluss im Entwerfen von Strickmode, aber während meiner Ausbildung wurde mir bald klar, das dies nur ein liebes Hobby bleiben würde.

Ich bin sehr glücklich mit meiner Familie und hoffe, dass ich meine Leidenschaft für das Basteln bald mit meiner Tochter teilen kann (Ich weiss, dass sie jetzt noch zu klein ist, aber sie macht jetzt schon gerne allen möglichen Unsinn mit meinen Bastelsachen..LOL).

Ich habe mit dem Stempeln angefangen, als ich eine Whiff of Joy Karte von Aija Linna sah,
die in einem finnischen Bastelmagazin veröffentlicht war. Das verwendete Motiv war Willow mit Regenschirm und ich war sofort total begeistert. Bald danach startete ich meinen eigenen Blog
www.tanjaak.blogspot.com um meine Basteleien mit allen zu teilen, die sich dafür interessieren.

Meine bevorzugte Colorationsmethode ist mit Promarkers, oft kehre ich aber auch zur Aquarelltechnik zurück oder kombiniere beides miteinander.

Als Gast Designer von Whiff of Joy ausgewählt worden zu sein, bedeutet für mich die Erfüllung eines Traums. Es ist eine einmalige Gelegenheit mit den talentiertesten Bastlerinnen zusammenarbeiten zu können, die ich in Blogland getroffen habe."

tanja3 Thank you very much Tanja for this wonderful insight in your crafting past :) and for the wonderful, inspirational creations you are sharing with us.

tanja2 Vielen Dank Tanja für diesen ausführliche Einblick in deine "Bastelvergangenheit" :) und für die wunderbaren und inspirierenden Werke, die du mit uns teilst.

Kommentare:

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...