Dienstag, 11. Mai 2010

You light up my life

What a night!!! I had to stay in hospital with my younger son Noel, because he fell of the children's chair. He hit the stone floor with his temple, didn't stop crying and turned all pale. They wanted to keep him for one night to check if he might get a coagulum, which would have been really bad.
Luckily all turned out good and we are back home. But it was a ahock for life!!

Na ich habe vielleicht eine Nacht hinter mir!!! Ich mußte mit meinem jüngsten Sohn Noel über Nacht im Spital bleiben, da er stehend von seinem Trip Trap (Kinderhochstuhl)gefallen ist. Er ist sehr hart mit der Schläfe auf den Fliesenboden aufgeschlagen und war danach recht benommen, hat nicht mehr aufgehört zu weinen und ist ganz blass geworden. Im Krankenhaus wollten sie ihn dann über Nacht zur Beobachtung behalten, falls er ein Blutgerinnsel bekommen hätte.
Zum Glück ist alles gut ausgegangen und wir sind wieder zu Hause :) Aber der Schock sitzt mir immer noch in den Knochen!

UlightUpMyLifeToday I have one of my "simple" cards to show. Although I tend to need even longer for this type of cards, because it is so much out of my comfort zone...haha But I love to challenge myself ;)
The sentiment is from Whiff of Joy's April stamp kit "Scheherazade", which still is available for the special price until the end of may. The little starts are made with a punch from Stampin' Up.
Have a lovely day and thanks for stopping by!

Heute zeige ich euch eine meiner "minimalistischen" Karten. Lustigerweise brauche ich für diese Art von Karten meistens länger, da ich nicht so die Routine habe...haha
Ich liebe es jedoch mich selbst hin und wieder zu fordern :)
Der Text ist von Whiff of Joy's April Stempelkit "Scheherazade", das noch bis Ende Mai zu dem günstigen Preis erhältlich ist. Die kleinen Sterne habe ich mit einem Stanzer von Stampin' up ausgestanzt.
Habt einen schönen Tag und danke fürs Reinschaun!

Kommentare:

  1. OMG, this should be so stressful...
    Hopefully everything is fine now.

    I like your card, the papers are really great.

    Hugs
    Hélène

    AntwortenLöschen
  2. Glad your little one is OK. How scary! Your card is beautiful! Lisa

    AntwortenLöschen
  3. OMG!!!! Katharina that must have been so frightening!!! Thank goodness he is OK - children are always such a worry aren't they. So glad to hear he is OK bless him. big hugs, Jane xxx

    AntwortenLöschen
  4. Glad everything is ok now.

    Your card is lovely.

    AntwortenLöschen
  5. Ohje, deinem Kleinen wünsche ich ganz, ganz viel gute Besserung. Ich glaub gerne, daß das ein ganz schöner Schock war. Ich hoffe, ihr habt euch vom Schreck wieder ein bißchen erholt.

    AntwortenLöschen
  6. Oh no, you must have been beside yourself. Glad he is ok.
    Hugs
    Tanya

    AntwortenLöschen
  7. Oh nein, das hört sich ja nicht gut an. Bloss gut, dass der Kleine so einen großen Schutzengel hatte. Ich wünsche ihm gute Besserung.
    Dein Kärtchen ist sehr schön. Schlicht gefällt mir auch immer wieder.

    Viele Grüße
    BT

    AntwortenLöschen
  8. oh dear poor Noel, glad that all is ok though, and that you are back home...

    love your card honey, looks really pretty with the stars.xx

    AntwortenLöschen
  9. Hello Katharina,

    Good to hear that it turned out well! Oef, that's hard to experience!! Glad to hear it's okay now.
    But what a nice card you made! I like the buttons and the other part on the bottom with the sentiment. Good job!!

    Hugs,
    Wendy

    AntwortenLöschen
  10. Oh je, der arme Kleine. Unser Tino hat das in dem Alter auch gemacht, aber mit Ansage *Mama schau mal* und plumps lag er der Länge nach auf dem Fußboden und hatte den Teppichabdruck auf der Stirne. Nur mussten wir nicht ins Krankenhaus.
    Ich hoffe es geht ihm gut...
    Ganz lieben Gruß Sonja xx

    AntwortenLöschen
  11. Dearest Katharina

    I am so pleased your son is ok. It is not nice when we have to take out kids to hospital - it's very distressing.
    I love your card. It's so simple yet totally lovely. Hugs, mette

    AntwortenLöschen
  12. Oh Hunni! How nervewracking for you. You must have been so scared for poor little Noel. I am so happy that he is okay. Hugs Jeanette

    AntwortenLöschen
  13. Hallo Katharina,

    ohweh, was für ein Schreck, aber kleine Kinder stecken soetwas meißt besser weg, als wir Erwachsene.
    Aber ich kann es Dir nachfühlen, hab ich ja selber 2 kleine wilde Mäuse hier rumhopsen und ins Krankenhaus (Rettungsstelle) mußten wir auch schon ab und zu.
    Auf jeden Fall wünsche ich Deinem Krümel Gute Besserung und Dir natürlich auch, daß der Schreck bald nachläßt.

    Gruß BAstelfeti

    AntwortenLöschen
  14. Oh, da ging ja nochmal alles gut. Von mir auch nochmal Gute Besserung.
    lg Sandra

    AntwortenLöschen
  15. Oh this is just adorable dear, I am like you, the simplier cards take me forever lol
    I am so glad that your son is okay dear, I know that had to be such a scare. Give him hugs

    AntwortenLöschen
  16. Oh my, poor Noel. I'm glad to read everything turned out ok. It's SO scary when something happens to a small child.

    Give him a big hug for me,

    xx Naoual

    AntwortenLöschen
  17. Oh, and I forgot to say, your card is truly beautiful!! Love it!

    Hugs, Naoual xx

    AntwortenLöschen
  18. Katharina, I am so sorry to hear about your son! We actually went through the same thing with my daughter in February. Here are pictures on my blog...
    http://handstampedbylacey.typepad.com/my_weblog/2010/02/scary-weekend.html
    Ansley actually ended up with 2 fractures on her skull!! But no surgery was needed. Just orders not to play any contact sports for 3 months.
    ~Lacey

    AntwortenLöschen
  19. Guten Morgen :-)
    Gott sei Dank gehts Deinem Sohnmann gut.
    Aber so ein Schock muss erst mal verarbeitet werden.
    Deine Karte ist toll!!
    XX Kathi

    AntwortenLöschen
  20. OMG Katharina you must have been worried sick but so pleased that he's much better now. Hugs Michele x

    AntwortenLöschen
  21. Sorry have not been by for a few days! Love this card so simple yet complexly stylish! love it!
    Samantha :0)

    AntwortenLöschen
  22. Silly me forgot to say Glad your son is ok! sounds like he did the same as Lacey's Daughter a while ago! Kids do like to scare the heck out of us from time to time! lol....
    Glad he's Ok! hugs and love Samantha :0)

    AntwortenLöschen
  23. So glad the wee one is doing ok. What ashock for you all. Stunning card i must admit I LOVE this style. Hugs Ali x

    AntwortenLöschen
  24. Ich hoffe es get ihm - und Ihnen - jetzt wieder gut!

    AntwortenLöschen
  25. Wünsche Deinem Jüngsten weiterhin gute Besserung, und dass da nachträglich nicht doch noch was ist. Dir viel Erholung vom Schock :) Der Herr, sei mit Euch!
    Liebste Grüsse, Angie

    AntwortenLöschen
  26. Oh my gosh, Katharina I can imagine you've had such stressful days! Glad to read that everything is okay luckily.

    {bighugs} Inge

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...