Donnerstag, 10. Juni 2010

Small "Get Well" gift box

I received this beautiful wooden box filled with delicious chocolate from Elisabeth as a christmas present *Thank you so much*. hmmm, the chocolate tasted delicious and I was sure that I could use the little box again :)

Ich habe diese schöne hölzerne Kassette, gefüllt mit herrlicher Schokolade als Weihnachtsgeschenk von Elisabeth bekommen. Vielen Dank nochmal. Die Schokolade war wirklich köstlich und ich war mir sicher, dass ich die kleine Box noch zu etwas gebrauchen könnte :)

GetWellBox4 GetWellBox3

I decided to decorate it as a "first aid box for flue" inspired by Claudia's, Inge's, Jorunn's and Jeanette's challenge for this month. Visit their blogs for more fantastic "Get Well" inspiration and to win a sweet Whiff of Joy candy.

Inspiriert durch Claudia's, Inge's, Jorunn's und Jeanette's challenge, habe ich mich dazu entschlossen die Schachtel als kleine erste Hilfe Box bei Grippe umzugestalten. Besucht die Blogs der Damen für tolle Inspiration zum "Baldige Besserungs-" Thema. Ausserdem habt ihr wieder die Chance einen Whiff of Joy Candy zu gewinnen.

GetWellBoxI decorated the outside of the wooden box with kraft cardstock and dp from Basic Grey. The border punch is from EK success.

Die Aussenseite der Holzbox habe ich mit Kraft Cardstock und Motivpapier von Basic Grey beklebt. Den Rand Stanzer habe ich von EK success.

GetWellBox2

"Sick Henry" is currently our of stock at Whiff of Joy, but will be back soon. I coloured him with Twinkling H2Os. We just received a new order and are now back in stock with all our colours. The little Xs are a Quick Utz die called "Jaks". The sentiment is included with Whiff of Joy's "Wee with broken leg" stamp. I punched it with a Stampin' up punch. I bought the round paper tissue at our local supermarket (Migros).

Der "kranke Henry" ist zur Zeit bei Whiff of Joy ausverkauft, wird jedoch bald wieder erhältlich sein. Ich habe ihn mit Twinkling H2Os angemalt. Davon haben wir heute eine grosse Lieferung erhalten und sind somit wieder bei allen Farben gut bestückt.
Die kleinen X sind eine Stanzschablone von QuickUtz mit dem Namen "Jaks". Der Text ist bei Whiff of Joy's "Wee mit gebrochenem Bein" mit dabei. Ich habe ihn mit einem Stanzer von Stampin' Up ausgestanzt. Den runden Papieruntersetzer habe ich in unserem hiesigen Supermarkt gekauft (Migros).

GetWellBox1This is the new inside of the box, I added more paper and a cut out heart rub on from Stampin' Up. I adhered it with dimmensionals. The sentiment is also a rubOn.

Hier seht ihr das neue Innenleben der Schachtel. Ich habe wieder Papier verwendet und ein ausgeschnittenes RubOn "Herz" von Stampin' Up. Aufgeklebt habe ich es mit Abstandshaltern. Der Text ist ebenfalls ein RubOn.


  • Stamps: Whiff of Joy Sick Henry, text
  • paper: Su kraft cardstock, dp Basic Grey
  • accessories: SU brads and linen thread, border punch EK Success, SU rub ons, round paper tissue from Migros, Quick Utz die "Jaks", round Spellbinder Nestabilities, SU punch
  • coloured with Twinkling H2Os

Kommentare:

  1. Such a great idea, and Henry, poor thing, he is adorable!! Love your coloring, it is amazing that anyone can color that good with H20's!!

    hugs,
    Jorunn

    AntwortenLöschen
  2. ja, die box ist ja mal ganz besonders toll!! was für eine suuper idee!!

    AntwortenLöschen
  3. Katharina this is absolutely gorgeous! You've coloured Henry in so beautifully and I just luv the way you've decorated the box. Lotsa luv xxxx

    AntwortenLöschen
  4. Wow Katharina this is fabulous.

    Hugs
    Penni
    X

    AntwortenLöschen
  5. This is so gorgeous and a brilliant idea.
    Pinky

    AntwortenLöschen
  6. What a fantastic idea!! Those papers and colours are a prefect match with the colour of the box and I love that poor sick Henry! This is truly gorgeous ♥

    AntwortenLöschen
  7. What a brilliant idea! I love this box and I want one!!

    AntwortenLöschen
  8. Aaaa how cute.
    Love this:)

    Hugs
    SOnja

    AntwortenLöschen
  9. Katharina your box is gorgeous. Poor Henry looks like he has a chill and is sooo feverish. Your coloring is fantastic! Wonderfully done!!!

    AntwortenLöschen
  10. Wow, so beautifully made!! I love it!! I also love the inside of the top of the box, beautiful!! The paper you used is gorgeous, love it!

    A great day to you!
    Love, Wendy

    AntwortenLöschen
  11. Wow, die Box sieht jetzt echt toll aus. Und wenn man sowas bekommt, geht es einem doch gleich viel besser.

    Liebe Grüße
    BT

    AntwortenLöschen
  12. Hé Katharina,

    So cute, beautyful box !
    Françoise (Belgium)

    AntwortenLöschen
  13. This is the BEST get well care package :)) Beautiful Katharina!!
    Blessings

    AntwortenLöschen
  14. What an incredible project! I love it!!

    AntwortenLöschen
  15. I love this creation! Lovely colors, Katharina :)

    - Ann

    AntwortenLöschen
  16. I love your box! I love handmade items and have always felt that handmade is heart made. I really like your get well mouse. It is just the cutest. Thanks for sharing!

    Get Well Gift Baskets

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...