Dienstag, 28. September 2010

Whiff of Joy October release - preview III

As promised, here is my second card featuring Whiff of Joy's new die cutting shape and the matching stamp collection. This time I wanted to use the "negative" of the shape to create a kind of a window for Willow with her coffee :)

----------------------------------------------------------------------

Wie versprochen ist hier die zweite Karte, die ich mit Whiff of Joy's neuem City Girl Stanzteil und der passenden Stempelkollektion gebastelt habe. Diesmal habe ich das "Negativ" des Stanzteils verwendet, um eine Art Fenster für Willow zu gestalten.

LiveTheLifeYouHaveDreamed1 howTo

As you can see on the picture below, some of our dies have those alignement circles, which makes it easy to align rubberstamps with our dies. If you want to know more about how it works have a look at Sonja's tutorial.
This is a wonderful technique and very helpful for all rubber stampers, BUT it poses a bit of a problem to use the negative of the shape, because the two alignement circles also cut.

But there is a simple way to avoid those circles to be cut and to get a clean "negative" shape. When using my Cuttlebug with the dies, I am using plate A and B, some cardstock to get the right height and then another B plate on top. I adhered the cardstocks to my die and cut around the circles. This way they won't have the right height to get cut out - é voila!

LiveTheLifeYouHaveDreamed2

Wie ihr auf dem Bild oben sehen könnt haben einige unserer Stanzteile zwei kleine Kreise, die zur Ausrichtung von Gummistempeln an den Stanzteilen verwendet werden. Wenn ihr wissen wollt, wie diese Technik funktioniert schaut euch Sonja's Anleitung an.
Diese Technik ist einzigartig und sehr praktisch für alle die mit Gummistempeln arbeiten.. Da die 2 kleinen Kreise jedoch auch mitgestanzt werden, ist es etwas knifflig ein schönes "Negativ" der Form zu bekommen.

Ich habe es folgendermassen gemacht: Wenn ich mit der Cuttlebug stanze, verwende ich die Platten A, B, ein paar Bögen Cardstock um die richtige Höhe fürs Stanzen zu erhalten und nocheinmal eine Platte B oben drauf. Nun habe ich einfach die kleinen Löcher beim Cardstock ausgeschnitten, damit diese nicht die richtige Höhe haben und NICHT mitgestanzt werden ... é voila!

LiveTheLifeYouHaveDreamed

materials

Stamps: Whiff of Joy Willow with Coffee2Go, City Girl Sentiment Collection

E206_Willow Coffe2go CityGirlsentiments

Paper: SU black cardstock, My Mind's Eye
Accessories: halfpearls, white gel pen
Tools: Whiff of Joy's City Girl Sentiment Shape, Spellbinders round Nestabilities, Martha Steward border punch

D004_City Girl Shape

coloured with Copic Sketch Markers

Today is my son's Noel 3rd birthday. I am looking forward to a crazy celebration :)
Enjoy the day and thanks for your visit!!

Heute hat mein Sohn Noel seinen 3. Geburtstag und ich freue mich schon auf eine verrückte Party :)
Habt einen schönen Tag und danke für euren Besuch!!

Kommentare:

  1. Happy birthday little Noel! Have a wonderful day.
    Your card is lovely Katharina!
    Hugs
    Kylie

    AntwortenLöschen
  2. Liebe Katharina,

    Eine tolle Karte - ich freue mich schon auf die Stanzteile! Alles Liebe für Deinen Sohn - und was für ein Zufall - meine Tochter Annalena hat heute ihren 5. Geburtstag!

    LG ANDREA

    AntwortenLöschen
  3. happy birthday noel
    and katharina congrats on your son birthday
    i hope you'll have a nice day
    i just love the card yoy've made
    hugs angelique

    AntwortenLöschen
  4. Congrats for your little Son.
    Have a nice day.

    xx Anita

    AntwortenLöschen
  5. Stunning card Katharina! It looks so stylish! Hope Noel has a wonderful 3rd birthday! hugs, Jane xxx

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...