Montag, 25. Oktober 2010

I heart reading - creative bookmark

I have a little bookmark to show today. Once again, I used the super cute "Henry hugging heart stamp" from Whiff of Joy. Have I already mentioned how I love this stamp?? haha

Heute zeige ich euch ein Lesezeichen. Und wieder habe ich den süßen Henry mit seinem Herz von Whiff of Joy benutzt. Habe ich eigentlich schon erwähnt, wie sehr ich diesen Stempel liebe?? haha

Lesen

I started with cutting a rectangle piece of black cardstock as base of my bookmark. I wanted to use Whiff of Joy's "Magial Tag" die as hanger, so I cut it twice, to make it robuster, and adhered both parts together. I cut the "hills" by hand and sewed them to the paper.

Zuerst habe ich ein rechteckiges Stück schwarzen Cardstock ausgeschnitten, als Basis für mein Lesezeichen. Ich wollte Whiff of Joy's "Magial Tag" Stanzteil als Aufhängung verwenden, deswegen habe ich es 2x ausgestanzt und die 2 Stücke aufeinandergeklebt, damit es stabiler ist. Die kleinen "Hügel" habe ich von Hand ausgeschnitten und mit der Nähmaschine angenäht.

Lesen2 Lesen3

I created the curved shape for the sentiment using two round Nestabilities. First, I cut a small rectangle piece of paper the right width I needed, then I ran it through my Cuttlebug two times.

Den Bogen für den Text habe ich mit 2 runden Nestabilities gestanzt. Zuerst habe ich ein Stück Motivpapier in der richtigen Breite zugeschnitten und dann 2 Mal durch meine Cuttlebug gedreht.

Lesen1

Thank you for stopping by today. Don't forget to check back tomorrow, cause I am starting with the previews of Whiff of Joy's November release (we have a lot of great stuff for you again :)

Danke, dass ihr heute bei mir reingeschaut habt. Vergeßt nicht morgen wieder zu kommen, da starte ich nämlich mit den Vorschauen für Whiff of Joy's neue November Produkte (und die sind wieder ganz toll :)

materials

Stamps: Whiff of Joy "Henry hugging heart"

A143_Henry Mouse hugging heart

Paper: SU black and close to chocoa cardstock, Cosmo Cricket, My Mind's Eye
Accessories: SU linen thread, ribbon and eyelet, crystal effects (for the heart)
Tools: Whiff of Joy "Magial Tag" die, sewing machine, Crop a dile, Spellbinders round Nestabilities, Martha Steward border punch, Heyda letter punch (Cassettte craft punch)
D003_MagicalTag

coloured with Twinkling H2Os

twinkling

Kommentare:

  1. This stamp with Henry is so cute and I love your bookmark - just lovely (",)
    Hugs from Karin

    AntwortenLöschen
  2. Hi Katharina,

    How adorable this Henry tag!!
    Think I'm going to colour my Henry
    and make one to:)

    Hugs
    Sonja

    AntwortenLöschen
  3. the bookmark is so gorgeous sweetie
    it's just perfect
    hugs angelique

    AntwortenLöschen
  4. Great bookmark you made with another cute stemp!
    hugs Yvonne

    AntwortenLöschen
  5. gorgeous bookmark with that cute Henry!
    xxx Margreet

    AntwortenLöschen
  6. Das ist ein Superschönes Lesezeichen geworden.
    Liebe Grüße
    Heidi

    AntwortenLöschen
  7. Oh, so super cute Katharina! And me too, Henry with the Heart belongs to my very favorite stamps.
    hugs,
    Michaela

    AntwortenLöschen
  8. Oh this is wonderful Katharina, love the sweet Henry mouse.
    luv
    Debby

    AntwortenLöschen
  9. Really cute bookmark and holder. Love the idea of the little banner and how you made it. Thanks for the look. Great idea and gift. Cute stamp also, really darling.

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...