Freitag, 22. Oktober 2010

Zur Taufe - baptism card

The babtism of my super cute and first nephew "Anton" takes place next weekend in Vienna. I will be there and here is my card for this special event :)

Die Taufe meines super süßen und ersten Neffen "Anton" findet am nächsten Wochenende in Wien statt. Ich werde hinfliegen und habe für diesen speziellen Anlass das folgende Kärtchen gebastelt :)

zurTaufe2This lovely Whiff of Joy stamp, illustrated by Elisabeth Bell, is on sale at the moment (25% off!!!) The perfect time to get it!! I can't count the times I have used it already, it is so versatile when it comes to baby cards.

Dieser bezaubernde Stempel von Whiff of Joy, illustriert von Elisabeth Bell, ist zur Zeit in Aktion (25% günstiger!!!). Also zuschlagen. Ich kann schon gar nicht mehr zählen wie oft ich ihn schon verwendet habe. Dieses Motiv ist perfekt für alle Karten rund um Babys :)

zurTaufe The mini scallloped border is a border stamp from Just Rite. I used my round Nestabilities to cut it and wrote the text myself "Taufe" means baptism :)
The swirl is a super cute new die from Whiff of Joy, which will be available with our next release on November 1st. (I simply couldn't resist using it before ;)

Der kleine runde Mschelrand ist von Just Rite, ausgestanzt habe ich mit den runden Nestabilities von Spellbinders. Den Text habe ich von Hand geschrieben.
Der super süße Schnörkel ist ein brandneues Stanzteil von Whiff of Joy. Es ist Teil von unserem nächsten Release am 1. November (Ich konnte mich einfach nicht zurückhalten ihn jetzt schon zu verwenden ;)

zurTaufe1

materials

Stamps: Whiff of Joy "Willow holding toddler" currently 25% off, Stempelglede
E113_Willow with Toddler

Paper: SU kraft and close to chocoa cardsotck, white vellum cardstock, dp from My Mind's Eye
Accessories: halfpearls, ribbon from SU
Tools: Whiff of Joy "Romantic Swirls" die (part of November release, available on Nov. 1st), Martha Steward border punch, sewing machine, round Nestabilities from Spellbinders, cuttlebug embossing folder "Spots and dots"

D1304_RomanticSwirls

coloured with Twinkling H2O

twinkling

Kommentare:

  1. Oh Katharina this is gorgeous and so adorable.
    luv
    Debby

    AntwortenLöschen
  2. oh my hun
    this is amazing
    your card is so gorgeous
    love the new die
    hugs angelique

    AntwortenLöschen
  3. I have this too but have yet to ink it up. Love your coloring Katharina. Thanks for the inspiration!

    AntwortenLöschen
  4. J'aime beaucoup ! C'est plein de tendresse. J'adore l'idée du calque qui apporte beaucoup de douceur .
    Bises

    AntwortenLöschen
  5. coucou, très belle carte, j'adore ce tampon, il est très joli, bises

    AntwortenLöschen
  6. Wonderful card! The stamp is so cute.
    Hugs, Luciana.

    AntwortenLöschen
  7. Your blog is very nice. I have learned more keep up the good work.

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...